Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo - Odpalanie - odcina prąd

lisuuu 15 Dec 2007 14:12 3521 5
  • #1
    lisuuu
    Level 12  
    Witam mam problem z moim toledo 1,9 TDI 1z 96r

    - Podczas odpalania na zimnym silniku po dłuższym postoju kontrolki gasną, na wyświetlaczu pojawia sie jakieś dziwne znaczki, zerują sie ustawienia na wyświetlaczu tzn zegarek - 00:00, reszta funkcji migają kreski.

    - Rozrusznik kręcił z dużym oporem i momentalni aku padał wiec wymieniłem na nowy 72Ah - dalej było to samo.

    - przeczyściłem zaciski na aku - klemy

    - sprawdziłem masę na silniku wydaje sie ok - sprawdzałem miernikiem (jedna końcówka miernika na plusie aku a druga na silniku, rozruszniku, na blachach, na zacisku minusowym klemie akumulator - wszędzie napięcie takie samo 14,26 - na odpalonym silniku.

    - obserwacje:
    kontrolka swiec świeci sekunde
    za drugi odpaleniem auto uruchamia sie bez wiekszego problemu mozna powiedziec ze idealnie



    - info:
    wczoraj rozebralem rozrusznik - przeczyściłem nasmarowalem sprawdzilem miernikiem wydaje sie ok - auto zdecydowanie lepiej kreci ale problem z restartem ustawień i szybko wyłączającymi sie świecami żarowymi pozostał.




    Proszę o pomoc - wiem ze może az za bardzo sie rozpisałem ale chciałem wszystko napisać jak najbardziej obrazowo.


    Regulamin pkt 11. Popraw temat! <Błażej>
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • Helpful post
    #2
    waldekg
    Level 28  
    Witam. Trzeba zmierzyć napięcie rozruchu (w czasie pracy rozrusznika). Wartość tego napięcia nie powinna być mniejsza niż 9,5V. Jeżeli napięcie jest niższe to akumulator traci zdolność rozruchową . Wykonaj próbę z dodatkowym zasilaniem z drugiego samochodu. Pozdrawiam
  • Multimetr Fluke
  • #3
    lisuuu
    Level 12  
    Ale jeśli aku jest drugi nowy i wybierany według katalogu do tego auta to czemu mial by byc za slaby
  • #4
    autoel
    Level 25  
    Kontrolka ma świecić sekundę, chyba że jest -5-7st.C a reszta to co napisał kol. Waldekg , nie patrz że jest nowy aku. zmierz napięcie w momencie rozruchu i wszystko stanie się jasne.
  • #5
    lisuuu
    Level 12  
    No moze i tak ale to za każdym zakręceniem rozrusznikiem tak by sie działo a w moim przypadku tylko jak jest zimny po dłuższym postoju a jak odpalam go po raz kolejny i jak jest ciepły to niema problemu.

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    przed chwila sprawdzałem na zimnym silniku stoi specjalnie pod chmurka i zakręcił z małym problemem ale napięcie spadło do 9,8 ojciec stal i patrzał na miernik ustawienia sie nie skasowały wiec chyba waldekg miał racje.

    dzięki za info
  • #6
    Emilian52
    Level 12  
    Sprawdzanie uzwojeń rozrusznika 'na sucho' np omomierzem nie daje pewności stanu izolacji uzwojeń. Podczas rozruchu silnika na uzwojenia działają znaczne siły (przy zimnym silniku większe) , które powodują naprężenia i zwarcia zarówno międzyzwojowe jak i do masy. Powoduje to wzrost poboru prądu z akumulatora i spadek momentu obrotowego rozrusznika. Pozostaje pomiar miernikiem izolacji oraz wzrokowa ocena izolacji, luzu na tulejkach, stanu zębatki i śladów tarcia stojan/wirnik, szczotek i szczotkotrzymaczy, przegrzanych styków lub przewodów. W warunkach zimowych każda nawet z pozoru drobna usterka może powodować problemy ze startem.