Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat 19tdi dymi na biało

15 Gru 2007 14:30 11774 21
  • Poziom 14  
    Mam problem z autem. Zapala normalnie,ale po jakimś czasie wpada na najwyższe obroty i nie można go zgasić.Zaczyna wtedy mocno dymić na biało. Jak go zgaszę biegiem to muszę trochę odczekać, żeby go zapalić i żeby chodził na wolnych obrotach.Był sprawdzany na komputerze i nie ma żadnych błędów.(wykazuje obciążenie na luzie 65%, a powinno być 10%)Wyczuwalny jest brak mocy.Jak jest zimny spalanie wygląda normalnie.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Dym jest biały, czy może delikatnie niebieski. Objawy które podajesz bardzo często występują przy uszkodzonej turbosprężarce,wycieka z niej olej i dostaje się do cylindrów a tam spala się w sposób niekontrolowany.
  • Poziom 14  
    Dym jest według mnie biały, ale gdy wpada na wysokie obroty to jest troszkę ciemniejszy.( nie jest niebieski-raczej oleju nie bierze).Zastanawiam się, czy nie będzie to problem z pompą wtryskową.

    Regulamin pkt 11Uzupełnij temat! <Błażej>
  • Poziom 17  
    Dla mnie wyglada to namax dawkę paliwa czym spowodowane nie mam pojęcia, może układ ograniczający ciśnienie doładowania i silnik się rozbiega.
  • Poziom 14  
    Wszystko sterowane jest elektronicznie- nie ma linki gazu.Sprawdzany był początek wtrysku -jest ok.
  • Poziom 17  
    No właśnie - wszystkosterowane elektronicznie,a jak wygląda ciśnienie dołdowania np: na wolnych powinno być równe atmosferycznemu.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Mam na myśli obserwację parametrów na drodze elektronicznej.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Turbosprężarka umarła. Najpierw prosze dokładnie sprawdzić turbine. I prosze uważać bo przy rozbieganiu sie silnika korby łatwo wychodzą bokiem.
  • Poziom 16  
    Witam. Zajrzałem tu z ciekawości bo też mam passata.
    Nie chcę udzielać rad, aż takiej wiedzy nie posiadam, ale gdy ja mam jakiś problem z autem to szukam odpowiedzi na http://www.forum.vw-passat.pl/ . Jak na razie mnie nie zawiodło. Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    A czy ubywa płyn z układu chłodzenia ?
    Jeśli tak to jest uszkodzona uszczelka pod głowicą, o czym świadczy siwy dym z układu wydechowego - najczęściej właśnie tak jest jak dostaje się ciecz chłodząca do cylindra.
    Przy uszkodzonej turbinie kopcił by na niebesko-szary kolor lub na czarno.
  • Moderator Samochody
    kolego ciecz chlodzaca nigdy nie dostanie ci sie do cylindrow, z bardzo prostego powodu. cisnienie jakie panuje w cylindrach wypchnie predzej olej lub rope do płynu i jesli uszczelka pod głowica uległa uszkodzeniu (np. po przez przegrzanie) to płyn zmieni kolor na ciemy, bedzie w nim olej. A biały dym to własnie nie spalony olej z turbosprzezarki, ktora przez złe uzytkowanie uległa rozszczelnieniu w tym aucie.
  • Poziom 17  
    domex32 maż racje, moim zdaniem zacina się strumienica.
    Tommi029 napisał przy rozbieganiu się silnika korby łatwo wychodzą bokiem nic dodać nic ująć.
  • Poziom 14  
    Płyn nie ubywa, nie ma żadnych innych objawów( płyn czysty). Na początku chodzi normalnie (bez białego dymu), a po jakimś czasie nagle wpada na wysokie obroty i dymi.Odczekam z 5 min i odpala normalnie ale dymi i sytuacja się powtarza z obrotami.
  • Poziom 13  
    problem tkwi w pompie wtryskowej nie w oleju i turbosprezarce czytajcie posty oleju nie ubywa bialy gesty dym jest oznaka niedopalonej ropy zreszta przez olej niewpadalby na wysokie obroty sprawdz pedal gazu i okablowanie czy nie zalane lub przetarte jesli wszystko ok szukaj pompy wtryskowej i zmien
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Koledzy napisali Ci dobrze, turbina jest już do niczego, typowe objawy, potestuj jeszcze trochę to będziesz szukał silnika, nie ma siły,żeby korby nie wyszły bokiem. Polecam warsztat Diagtronik, spece od tych silników. Warto do nich zadzwonić. 022 6120907 lub 0501344856.
  • Poziom 20  
    Do domex32 miałem taki przypadek w leonie 1.9TDI 150KM na pompowtryskach czasami lekko kopcił na biało płyn na wolnych obrotach nie ubywał po wolnej jeździe było dobrze, po szybszej zapalała się lampka braku płynu w układzie chłodzenia i trzeba było dolać około 1,5 litra okazał się że była to uszczelka pod głowicą.

    Poszperałem troche i podaje odpowiedzi - w twoim przypadku obstawiam na usterke układu wtryskowego.

    A teraz odpowiedzi z forum VW:
    Pytanie:
    Witam mam taki problemik ,moj passat zaczął dymić na biało ,moze ktoś podpowie co jest tego przyczyna. Z góry dziękuje

    Odpowiedzi:
    1. Siemka, prawdopodobnie padła uszczelka pod głowicą i płyn chłodniczy dostaje sie do komory spalania i stad ten biały dym

    2. Drugim problemem mogą być zużyte oringi na pompowtryskiwaczach. Sam miałem taki przypadek, najpierw dymiło słabo i niezawsze tak samo (w zależności od temperatury silnika). I nadszedł taki dzień że jak zaczęło dymić to nic nie widziałem w lusterku wstecznym. Ludzie patrzyli na mnie jak na ufo. Dobrzy że policji nie było i jakoś dojechałem do warsztatu. Wymiana oringów rozwiązała problem. Dodam tylko że wcześniej miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą z 2 powodów: 1)ubytek płynu chłodzącego po dłużej trasie, wkurzające bulgotanie, które było winą mikro pęknięcia uszczelki. Po wymianie dymienie pozostało, dopiero nowe oringi załatwiły problem.
    Pozdrawiam.
    PS. Każdą pracę warsztatu polegającą na wyciągnięciu i włożeniu pompowtryskiwaczy zleć komuś kto się na tym zna. Ja męczyłem się 2 miesiące w ASO a na konieć i tak dowiedziałem się od tunera który mi robił program po wszystkich operacjach, że pompki miałem założone krzywo.
  • Poziom 15  
    O ile dymienie na biało może być powodowane przedostawaniem się płynu do cylindra ale wtedy płynu by ubywało i objaw taki nie występowałby na zimnym silniku. Poza tym żeby silnik wszedł na wysokie obroty musi mieć dodatkową dawkę paliwa. Myślę że niekontrolowane obroty silnika i dymienie na biało należy połączyć jako spowodowane jedną usterką.Może to być olej z turbiny. Najlepiej byłoby sprawdzić w parametrach dawkę paliwa oraz pozycję nastawnika dawki paliwa w chwili rozbiegania się silnika i dopiero później zdecydować czy uszkodzenie jest po stronie pompy, sterowania czy może jeszcze coś innego.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Szanowni Forumowicze, nie róbcie proszę człowiekowi krzywdy, ten silnik nie powinien być już odpalany! \czytajcie dokładnie posty, jest napisane, że silnik rozbiega się, trzeba go gasić "biegami", to wyklucza usterkę w układzie zasilania. \paliwem staje się olej z uszkodzonej turbiny!\ Tu nie ma żadnej filozofii dodatkowej! Takie sprawdzania zawsze kończą się całkowitym zniszczeniem silnika!
  • Poziom 14  
    Jeśli paliwem staje się olej z uszkodzonej turbiny to także dymi wtedy na biało? Turbina nie hałasuje.
  • Poziom 39  
    Trochę żartem trochę serio. Miałem Pasata wolnobieżnego (bez turbiny) i spotkałem się z problemem rozbiegania silnika. A przyczyną było wciągniecie czyściwa do kolektora ssącego. Zależnie od tego jak się ułożyło potrafiło przytkać zasysanie powietrza i silnik zaciągał opary oleju. A na oparach brak kontroli obrotów aż wypali.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak, zdecydowanie bedzie biały dym, turbina może nie hałasować!
    Widzę,że robisz kosztowny test, uprzedzam,że będziesz szukał nowego silnika.
  • Poziom 14  
    Dziękuję za porady, sprawdzę turbinę i poinformuję o wynikach.