Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos 1.6 i Efilive v4 - prawidłowe wartości parametrów

granwaw 16 Dec 2007 13:03 9667 5
  • #1
    granwaw
    Level 1  
    Witam,

    Nabylem interfejs z viakena, ze strony efilive sciagnalem definicje do Lanosa 1.6, podlaczam interfejs, odpalam program, wszystko chodzi, tylko ... nie jestem w stanie zinterpretowac wynikow.

    Dlaczego ?



    Dlatego, ze nie wiem jakie sa prawidlowe wartosci czytanych parametrow, jakie powinny byc "widelki" dla nich, by uznac, ze cos jest OK albo moze byc akurat z czyms problem.

    Mialbym bardzo uprzejma prosbe, do osob, ktore sie tym zajmuja na codzien, szczegolnie prosze o pomoc fachowcow, ktorzy z pelna odpowiedzialnoscia beda mogli odpowiedziec na ten post.

    Prosze o podanie "widelek" w ktorych powinny sie miescic odczytywane parametry silnika, ewt. o podanie miejsca, gdzie takie zbiorcze zestawienie moza obejrzec. Szczegolna trudnosc sprawia mi to, ze niektore z wartosci zaleza od biezacych innych wartosci, dlatego miloby bylo, gdyby ktos wskazal jak one powinny sie ksztaltowac...

    Problem moim zdaniem nie jest wyimaginowany, bo co prawda mozna przeczytac 1000 postow na tym forum i sobie takie zestawienie zrobic samemu, ale czasami rece opadaja, gdyz w nie jednym poscie, te same parametry maja "rozne" wartosci.

    Pozdrawiam serdecznie, licze na wyrozumialosc i fachowe podejscie do tematu
  • #2
    robw
    Level 12  
    Chyba Kolega nie takiej reakcji oczekiwał ale...

    Próbuje oswoić swojego lanosa – 1,6V rocznik 2003 z gniazdem OBD2 (dwie Lambdy)
    Nie wiem czy ma protokół komunikacyjny ISO1941 (OBD2) czy ALDA
    Próbuje wszystkiego i nic.
    Zrobiłem dwa interfejsy i próbuje różne oprogramowanie i kicha.

    A widzę, że Kolega jest o krok do przodu.

    Czy mógłbym prosić o poradę co jak podłączyć, na którym pinie 7 czy 9
    i ewentualnie „definicje” do Lanosa – szukałem na stronie Efilive – jakoś bez powodzenia

    Pozdrawiam
    Robert
  • #3
    _robert_
    Level 20  
    Witam...
    Coś podpowiem...
    W Lanosie nie świeci chek - nie ma błędów w pamięci,kasujesz ściągając klemę...
    Kolego granwaw podaj parametry,powiem czy są w normie jest ich około 50 nie sposób wszystkich się czepiać...
    Pytanie do robw.
    Jeśli 2003r to 1.5 i osiem zaworów, eurozłącze,diagnoza standardowa dla euro.
    Jeśli 1.6 16zaworów to jeda sonda i złącze typowe dla Daewoo alda..
    Jaki silnik i jakie złącze?-wtedy pomogę...
  • #4
    robw
    Level 12  
    Bardzo miło usłyszeć "pomogę" – bo już się doktoryzuje nad moim samochodem parę tygodni.

    Mam samochód z rocznika 2003 (listopad) z OBD2 – spełniający normę EORO2 – czyli ma dwie sądy (sam je dotykałem - izolowałem przewody i sprawdzałem czy nie są przetarte) jedna przed, druga po katalizatorze. Druga podgrzewana – czteroprzewodowa. Pierwsza 2 - przewodowa.
    Silnik 1,6 16V DOHC

    :-)

    Był diagnozowany – uniwersalnym skanerem OBD2 – takim (niebieski) jakie są obecnie dostępne na Allegro http://moto.allegro.pl/item316508541_hit_skaner_diagn_z_can_live_data_jezyk_polski.html
    i działał – szczytywał błędy.

    Znalazłem gdzieś na stronach www. że lanosy od rocznika 2003 mają interfejs OBD2, ale też znalazłem że jest to różnie zależności od tego na jaki rynek były produkowane (polska ALDL, czy zagranica OBD2).
    Wstępnie zakładałem że mój ma OBD2 - zrobiłem interfejs na MAX232 i dwóch tranzystorach zasilanych z 12V (taki wzmacniacz stopnia końcowego :-)) – sprawdzone interfejs działa.

    Do tego standar OBD2 został wprowadzony w 2002 i miały być 2 lata przejściowe - więc 2003 (listopad) powinien mieć OBD2 - bo jak nie to w 2004 Daewoo nie mogłoby sprzedać ten samochód nawet w Polsce.


    Zakładając, że OBD2 komunikacja ISO1941 – (OBD2 w swoim założeniu miał być uniwersalny) – podpiąłem Lanosa (pin7) pod parę programów do diagnozy OBD2 i spodziewałem się, że coś zaskoczy, cokolwiek – i NIC.

    No to ALDA – podobnie skleciłem interfejs do ALDL (w sumie to samo) tylko „stopień końcowy” na diodzie i rezystorze – zasilanie tylko z 5V. Podpiąłem na pin 9 – parę programów i nic.

    Podjąłem parę takich prób – ustawienia COM1, ustawienia programu, swieranie pin 4,5 (dwie masy)i NIC -no i jestem skołowany

    pozdrawiam
    robert
  • #5
    Szydło
    Level 2  
    Witam!
    Podepnę się pod temat. Posiadam w domu taki zestaw:
    Lanos 1.6 i Efilive v4 - prawidłowe wartości parametrów
    do diagnostyki aut daewoo, który niestety nie działa. Używam programu EFILive V4 ,który podczas wykonania dowolnej opreracji poprostu się zawiesza i nie odpowiada. Przejściówka expresscard => rs232 i interface są nowe, nie używane wcześniej.
    Wydaję mi się, że problem tkwi w przejściówce i jej ustawieniu ponieważ z interfejsem czy bez program poprostu nie odpowiada i nie ma żadnych komunikatów typu brak połączenia itp.
    W menadżerze urządzeń przejściówka widnieje jako: Prolific USB-to-Serial Bridge (COM8) ; w zakładce Porty (COM i LPT).
    Screen z programu:
    Lanos 1.6 i Efilive v4 - prawidłowe wartości parametrów
    dalej już nic nie działa ;/ jakieś pomysły? Z góry dzięki za odpowiedź.

    PS.: Aha wszystko nie chcę pracować na dell vostro 1500 (Celeron M 2,0 GHz Win XP SP3)
  • #6
    peterus2
    Level 11  
    Karty Pcmcia lub Exprescard, na których będzie prawidłowo działał każdy interfejs na złączu Com, to Argosy i Silicom, na tanich zamiennikach nie działa. Większość wersji pirackich EFILive jest zainfekowana wirusem, np. W32 Tenga, stąd może się zawieszać system, wirus dokleja kod do każdego pliku *.exe ...