Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie działa skaner w All-In-One LEXMARK X1170

malcziki 16 Gru 2007 20:23 2186 3
  • #1 16 Gru 2007 20:23
    malcziki
    Poziom 12  

    Witam
    Zwracam sie do bardziej doświadczonych kolegów z następującym problemem. Ostatnio znajomy zapytał mnie czy mógłbym mu pomóc w naprawie wspomnianego w temacie urządzenia. Podał takie objawy:
    -skanował zdjęcia i przy którymś z kolei zamiast zdjęcia wystąpiło zjawisko: kawałek zdjęcia, czarna plama, kawałek zdjęcia
    -potem skaner już nie skanował wogóle, ciągle dawał czarną plamę, po kilku próbach urządzenie sie zawiesiło, znajomy zrestartował system i od tego momentu przy próbie uruchomienia skanera jest problem - zawieszenie aplikacji
    -urządzenie ma ok 2,5 roku.
    Rozłożyliśmy urządzenie, i zaobserwowaliśmy coś takiego:
    -światło skanera wcale nie świeciło
    -docisnęliśmy taśmy, potem wymienialiśmy je i jedyne co udało sie nam uzyskać to to, że w jednym położeniu taśmy (dwie różne) skaner świeci na czerwono (ten element skanujący) a w innym na niebiesko
    -"podginanie" styków w złączkach do taśm tez nic nie pomogło
    -przygrzanie styków złączek lutownicą by wykluczyć zimne luty też nie pomogło
    W związku z tym moje pytanie czy jest szansa aby uratować to urządzenie, czy ewentualna wymiana elementu skanującego jest opłacalna w stosunku do ceny całego urządzenia? Może ktoś z Forumowiczów miał doświadczenia z podobnym problemem i będzie mógł coś podpowiedzieć, za co z góry dziękuję
    Pozdrawiam
    malcziki

  • #2 17 Gru 2007 13:55
    slajas
    Poziom 21  

    raczej wymiana całego skanera ale to nie bardzo jest opłacalne lexmark nie jest drogi no i gwarancja jest możesz na alegro poszukac ale czy sprawne tego nie wie nikt no iraczej sprzedający całej prawdy nie powie tak jest przewaznie pisza że przywieziony nie sprawdzany a potem okazuje sie że totalny złom wiec decyzje zostawiam tobie pozdrawiam

  • #3 17 Gru 2007 14:13
    konmaj
    Spec od drukarek

    Czasem można kupić za niewielkie pieniądze takie urządzenie bez tuszy, ale zawsze istnieje ryzyko, że skaner jest do niczego. Ja posiadam bardzo podobne urządzenie Lexmark X2250, w którym skaner działa, ale przy próbie drukowania wypuszcza czyste kartki (nie wiem, czy to uszkodzenie, czy też tusze są do niczego, a nie mam dobrych do przetestowania).

  • #4 19 Gru 2007 07:36
    malcziki
    Poziom 12  

    Witam
    OK, dziękuję za porady, znajomy postanowił zainwestować 200 zł w HP AIO z biedronki. Pozdrawiam
    malcziki

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME