Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z uruchomieniem golfa III 1.9 TDI przy niskiej temp.

wojtek1984 17 Gru 2007 22:09 6619 16
  • #1 17 Gru 2007 22:09
    wojtek1984
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam mały problem z uruchomieniem silnika w golfa III 1.9 TDI z 95r przy niskich temperaturach. Świece żarowe zostały sprawdzone każda osobno i iskrzą po podaniu 12V z akumulatora(amperomierz 10A wskazuje więcej niż zakres skali). Dostawiłem dodatkowy przycisk do załączania przekaźnika od świec ale dalej przy zimnym silniku trzeba długo kręcić rozrusznikiem aż załapie. Kontrolka od świec działa prawidłowo i słychać jak załącza przekaźnik. Na ciepłym pali bardzo dobrze. Bezpiecznik od świec sprawdzony, chociaż na forum wypowiadali sie ze może nie łączyć przy dużym obciążeniu. Prawda? Kąt wtrysku na pompie też jest w prawidłowy. Ktoś ma jakieś sugestie albo sie spotkał z czymś takim?
    Jeszcze wskaźnik temperatury pokazuje 70C po wymianie pompy wody na nową, wcześniej pokazywał 85C czy to wina termostatu?

    0 16
  • #2 17 Gru 2007 22:17
    lindonerl
    Poziom 17  

    Sprawdż temperaturę jaką widzi sterownik silnika,najlepiej właśnie przed prubą zimnego rozruchu. Zły odczyt spowoduje brak dawki rozruchowej.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pompy wodnej nie wymienia się raczej dla treningu, domyślam się że coś się działo.Często po przegrzaniu podają czujniki temperatury.

    0
  • #3 18 Gru 2007 09:34
    wojtek1984
    Poziom 10  

    Pompę wody musiałem wymienić ponieważ ciekła. Zauważyłem z e temperatura paliwa przy ciepłym silniku pokazuje 110°C. Ale to wskaźnik temperatury od razu po wymianie pompy zaczął pokazywać 20°C mniej. Który czujnik jest odpowiedzialny za dawkę paliwa przy niskich temperaturach od temp. paliwa czy cieczy chłodzącej? Zmniejszyłem dawkę powietrza przy starcie i nadal to samo. Są jakieś sposoby na prawidłowe zdiagnozowanie świec żarowych? bo słyszałem ze mogą nie łączyć po chwilowym podgrzaniu.

    0
  • #4 18 Gru 2007 10:52
    cardiag
    Poziom 30  

    bardzo prosty, podłącz kontorlkę pod przewód do świecy i bedziesz obserwował jak ładnie długo grzeją Ci świece a samochód i tak nie odpali dopóki nie ustawisz dobrze rozrządu.

    0
  • #5 18 Gru 2007 11:34
    wojtek1984
    Poziom 10  

    Też mi sie wydaje ze musi być coś z rozrządem i dawka paliwa przy rozruchu, ale po sprawdzeniu vagiem rozrząd jest ustawiony prawidłowo. Na forum wyczytałem ze może być problem związany z wyrobionym klinem w kole rozrządu na wale korbowym. dodam ze przy odpalaniu samochód kopci na kolor biały wpadający w niebieski ale po chwili ustępuje kopcenie. A świece dopalam ręcznie 1 minute bo dorobiłem włącznik do przekaźnika świec.

    0
  • #6 18 Gru 2007 12:03
    vipereek
    Poziom 12  

    Jaki przebieg ma to auto? Sprawdzałeś kompresje silnika? Aaaa, sprawdź ten klin na wale, bardzo często lubią się ścinać! a już w szczególności w silnikach 1Z.

    0
  • #7 18 Gru 2007 14:01
    wojtek1984
    Poziom 10  

    Jest to silnik 1Z w tej chwili ma na liczniku 240tys ale przypuszczam że to nie jest oryginalny przebieg bo są ślady cofania na liczniku. Jedyne wyjście to podgrzać solidnie ręcznie świece i wtedy już lepiej pali, ale kopcenie przy rozruchu zostaje. O dziwo jak go kupowałem to na poprzednim oleju nie kopcił tylko po zalaniu półsyntetyka 10W40 Lotosa. Podejrzewam że i paliwo może być w małym stopniu problemem przy odpalaniu i kopceniu bo stacja na której tankuje nie ma dobrego zdania i jedni chwalą a inni nie, a po dodaniu płynu do czyszczenia zaworów i rozruchu jest trochę lepiej.

    0
  • #8 18 Gru 2007 14:12
    p1212
    Poziom 13  

    a czasem ze zmianą oleju nie wypuściełes motodoktora?
    jesli to twoja pierwsza wymiana oelju i po wymianie tak sie dzieje to bym podjechał na pomiar komprechy

    0
  • #9 18 Gru 2007 14:26
    wojtek1984
    Poziom 10  

    Prawdopodobnie coś było bo wymieniłem 2 raz olej i to samo jest ale jak jest ciepło i silnik jest ciepły to nie ma tego efektu kopcenia. Będę musiał teraz przy wymianie coś dolać na allegro widziałem jakieś dodatki ceramizery czy coś podobnego, bo na tym oleju z którym kupiłem efektu dymienia nie było i nie brał oleju a teraz trochę trzeba dolewać od wymiany do wymiany. Czy lepiej przejść na mineralny olej?

    0
  • #10 18 Gru 2007 15:29
    p1212
    Poziom 13  

    żadnych minerali jak już to valvoline maxlife 10w40 lub jeszcze lepszy full syntetyk mobile 5w50 (vw do tdi zaleca minimum pólsyntetyk) a patrzyłeś jaką masz korekte na wtryskach? lejący wtrysk jest najczęściej przyczyną przydymiania na zimnym, nie masz tak że biały dymek ci leci aż ci się nagrzeje?

    0
  • #11 18 Gru 2007 18:12
    ZGG
    Poziom 27  

    Witam.MYślę ze ten silnik masz już zarżnięty. I ten doktorek w oleju jednak był.Jeżeli zaraz po odpaleniu masz biały dym z niebieskim. To silnik ci nie odpala na wszystkich cylindrach. I po odpaleniu kuleje.Bo nie chodzi na wszystkich garach. I tak jezeli wtryskiwacz. [końcówka] Ci nie rozpyla ,tylko leje. To masz niebieski dym. Ale jeżeli ten cylinder już nie odpala. To masz białą parę.Tak masz pewnie ito i to.Wszysto zalezy co chcesz z tym zrobić. Czy remontować, czy zmienić cały silnik.A zacząć należłoby od sprawdzenia ciśnienia w każdym cylindrze. To okazałoby się czy zawory są nieszczelne. Czy już pierścienie zużyte.Wolkswageny kręcą się do ponad 400tys.Ale zawory,pierścienie i końcówki już trzeba powymieniać. No i tulejki w turbince też . Końcówki we wtryskiwaczach.Czasem przyczyną ciężkiego palenia na zimno jest grubsza uszczelka. Wystarczy 0,2--0,4mm I już problem.Cisnienie jest mniejsze. A diesel to czuje.Mam takie rozwiązanie. Kup wypalarkę do drewna w supermarkecie . I wsuwaj ją do wlotu powietrza poza filtrem. Ale nie na ścisło. Żeby powietrze mogło sobie wychodzić.To od razu ci będzie odpalał. Nic lepszego niema. Żaden samostart tak nie działa. A do tego nie łamie wałów korbowych. Ale to możesz robic tylko tam gdzie masz prąd .

    -1
  • #12 18 Gru 2007 18:32
    p1212
    Poziom 13  

    ja bym próbował ratować auto ceramizerem koszt niewielki a może pomoże chociać w jakimś procencie, ale z doświadczenia wiem zę 400 tysiaków dla tdi to jeszcze nie dużo w niemcowie sporo takich co mają 500 i 600 i jeszcze spoko się bujają ale wożone są na dobrych olejach

    1
  • #13 18 Gru 2007 21:37
    MichaelR
    Poziom 20  

    Jeśli masz przepływomierz powietrza nie polecam ogrzewać powietrza bo możesz go uszkodzić.
    Lepiej poszukaj płukanki do silnika firmy Liquy Molly to działa oleje do silników TDI też są w ofercie tej firmy.
    A co do allegro to niektóre specyfiki tylko wyciągają kase z kieszeni i nic więcej.

    0
  • #14 18 Gru 2007 23:36
    zibi70
    Poziom 17  

    Proponuję dokładnie sprawdzić kąt wtrysku-podaj ile masz??

    0
  • #15 19 Gru 2007 22:07
    wojtek1984
    Poziom 10  

    Kąt wtrysku pokazuje w normie ale mnie dziwi trochę fakt że pokazuje na dolnej skali 110°C a powinno chyba być ok 90°C no i te 110°C pokazuje temp. paliwa. Sprawdzę ciśnienie na cylindrach ale teraz za bardzo nie mam jak. a to co doradzacie jaki olej wlać ?Normalny z dodatkiem takim jak ceramizer czy jakiś lepszy? Dodam ze po wlaniu płynu do czyszczenia wtrysków dymienie jest mniejsze i lepiej sie uruchamia, może wina jest wtrysków i złego paliwa. Zwiększyłem obroty biegu jałowego i zmniejszyłem dawkę powietrza i jest mała poprawa przy uruchamianiu. Mam pytanie gdzie znajduje sie Bezpiecznik od świec żarowych pod maską czy może pod kierownicą bo przypuszczam ze może nie łączyć przy dużym obciążeniu i nie dogrzewać świece.

    Dodano po 2 [godziny] 39 [minuty]:

    Kupie lepszy olej CASTROL MAGNATEC diesel 10W/40 i wymienię bo już muszę zmienić olej i zobaczę efekty no i pomiar kompresji. Oczywiście jak nie będzie poprawy spróbuję dodać jakiś moto doktorek żeby zlikwidować dymienie, ale przypuszczam że trzeba będzie już tylko remont zrobić.

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    Dodaje parę zdjęć z VAGA jak by pomogły

    0
  • #16 19 Gru 2007 23:08
    zibi70
    Poziom 17  

    Pomijając fakt że silnik jeszcze nie rozgrzany do końca ,ja bym ustawił dla starego złoma w górnym przedziale kąt.

    0
  • #17 14 Sty 2008 14:09
    wojtek1984
    Poziom 10  

    Problem z uruchomieniem już można powiedzieć że rozwiązany. Była źle ustawiona dawkę paliwa przy starcie. Należy w adaptacjach ustawić co najmniej 128 na 01 kanale u mnie było 112 i dawało za małą dawkę przy starcie. dla pewności jeszcze wymienię czujnik temperatury płynu chłodzącego odpowiedzialny za rozruch w niskich temp. CZENSTA WADA W MODELU 1Z jak jest problem z grzaniem świec.

    0