Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odcina zapłon przy 3tyś obrotów opel corsa b 1.2 16V

marlinek 18 Gru 2007 12:11 5938 11
  • #1 18 Gru 2007 12:11
    marlinek
    Poziom 9  

    Witam. Kupiłem samochód który stał nie używany ok 3 miesiące. Problemy zaczeły się ok 1 miesiąc temu na początku dławił się przy przyśpieszaniu ale teraz gdy wciskam tzw. "gaz do dechy" przyśpiesza tylko do 3 tyś obrotów po czym obroty spadają do 2.8 tyś i tak w kółko.
    Wygląda to jak odcięcie zapłonu! Dzieje się tak na zimnym i ciepłym silniku. Nie ma znaczenia czy jade czy robie to na biegu jałowym. Nie zapala się żadna kontrolka błędu silnika.
    Pogrzebałem na forum i wyczytałem, że trzeba wyczyścić przepływomierz i pomogło nie dławi się, ale dalej odcina zapłon przy 3tyś .
    1. Co mogę jeszcze sprawdzić???

    2. Czy w CB orginalnie montowany był przepływomierz boscha????
    Prosze o pomoc.

    0 11
  • #2 18 Gru 2007 12:17
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 18 Gru 2007 12:57
    marlinek
    Poziom 9  

    A co z pierwszym moim pytaniem odnośnie odciecia zapłonu przy 3 tyś. obrotów:?:

    1
  • #4 18 Gru 2007 14:28
    Michu10
    Poziom 32  

    Wydaje mi się że można by sprawdzić czujnik halla na wale nie zaszkodziło by

    0
  • #5 18 Gru 2007 14:53
    marlinek
    Poziom 9  

    Czy chodzi o czujnik obrotu wałku korbowego??? Jak to sprawdzić??? I gdzie się znajduję???

    0
  • #6 18 Gru 2007 21:51
    stefano11
    Poziom 21  

    nie wału korbowego tylko wałka rozrządu jak by był padnięty na wale korbowym to nie odpalił byś
    równie dobrze przyczyna usterki może być źle ustawiony rozrząd ale to najlepiej podłączyć kompa i zobaczyć jakie są błędy i dlaczego są ograniczone obroty numer usterki poproszę jak będzie wiadomo

    0
  • #7 18 Gru 2007 21:53
    Michu10
    Poziom 32  

    Nie wiem jak w Oplu ale zobacz na kole pasowym od str rozrządu przede wszystkim wzrokowo czy nie jest zabrudzony , czy kable nie noszą śladów przetarć , lub miernikiem pomierzyć rezystancję tylko nie pamietam jaki ma byc opór . Ale tak jak mówię warto sprawdzić lecz nie twierdze że to jest akurat przyczyna usterki.

    0
  • #8 18 Gru 2007 22:06
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 19 Gru 2007 17:50
    marlinek
    Poziom 9  

    Dziekuje za sugestie. Umówiłem się z kolegą i jutro pobadamy. Napisze jak będe miał nowe spostrzeżenia lub uporam sie z problemem.

    0
  • #10 21 Gru 2007 22:01
    marlinek
    Poziom 9  

    Witam. Nie udało mi się wjechać na komputer ale przczyściłem jeszcze raz przepływomierz, przepustnice i wszystkie wtyki. Teraz juz nie odcina zapłonu, ale zaczeły falowac obroty i dławi się przy 2.5 tyś obrotów powyżej 3 tys jest ok. Dzieje się tak tylko na ciepłym silniku!!!

    0
  • #11 22 Lut 2008 16:09
    marlinek
    Poziom 9  

    Witam. Po wielu bólach, i odwiedzinach w warsztatach udało sie wreszcie rozwiązać problem. Problemem był poluzowany i przetarty kabel masy przy silniku. (widoczne iskrzenie przy uruchamianiu) Dodam też, że czasmi ciężko było uruchomić. Po odpaleniu gasł i migał check engine. Wszystko wskazywało na immobiliser. Ale po wymianie przewodu wszystko cyka jak marzenie. Problem rozwiązany zamykam temat.

    1
  • #12 01 Mar 2008 16:45
    MaciejOlkusz
    Poziom 9  

    Miałem podobny problem -> rozwiązaniem okazała się wymiana wtrysku

    0