Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw E30 dziwny problem z ładowaniem

damkoz 22 Gru 2007 15:45 2140 4
  • #1 22 Gru 2007 15:45
    damkoz
    Poziom 19  

    Witam
    może ktoś mnie naprowadzić...
    problem z ładowniem w bmw e30 84r silnik 2,4 TD alternator Valeo
    Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcie ładowania na wolnych obrotach 11.9V przy podwyższonych (ok 2500) 12,3V
    Sprawdzona instalacja w aucie, regulator napięcia sprawny podobnie jak układy prostownicze. Szczotki nie wyglądają na mocno zużyte.
    Po złożeniu alternatora i teście na maszynie ładowanie ok 14V (sprawdzane bez obciążenia) po zamontowaniu w aucie ładowania brak tzn tak jak napisałem wyzej).
    Sprawdzany też było uzwojenie stojana (ale miernikiem) i wydaje się że nie ma zwarć jednak na mój nos coś z tym uzwojeniem jest nie tak.
    Dodam jeszcze że napięcie mierzone również na zaciskach alternatora.

    Czy ktoś może mi podpowiedzieć na co zwrócić uwagę i co sprawdzić jeszcze raz???

    Da się jakoś sprawdzić czy nie ma zwarć międzyfazowych bez oscyloskopu???

    0 4
  • #2 22 Gru 2007 15:53
    viper555
    spec od auto-elektro

    Bo świece grzeją , jakie jest napięcie po wyłączeniu świec.P

    0
  • #3 22 Gru 2007 15:56
    damkoz
    Poziom 19  

    Ale po uruchomieniu silnika świece powinny zostać wyłączone, tak powinno być w każdym samochodzie). Nie czekałem na wyłączenie świec bo przyjąłem taką wersję.
    Dodam jeszcze ze na tablicy świeci się check oraz zielona kontrolka z strzałką ułożoną w symbol koła.

    0
  • #4 22 Gru 2007 15:58
    viper555
    spec od auto-elektro

    W zależności od rodzaju sterownika dogrzewanie występuje do 3 minut.P

    0
  • #5 22 Gru 2007 21:14
    ZGG
    Poziom 27  

    Powinieneś wstawić amperomierz pomiedzy kabel a biegun akumulatora. I zobaczyć ile amper płynie po rozruchu.Napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora powinno być ponad 12 wolt. A po chwili rośnie do 13,8 wlta. na swiatłach. I 14,2--14,4 bez swiateł.Na prube podmień sam regulator.Jak bys miał zwarcie międzyfazowe to miałbyś czarne uzwojenia. I alternator mógłby wogule sie nie wzbudzać.

    0