Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Voyager 2.5 td 1996r ciężko odpalić po kilkudniowym postoju

22 Dec 2007 21:17 9205 20
  • Level 11  
    Problem polega na tym że auto nie odpalane 2 dni nie chce zapalić,szczególnie teraz kiedy jest zimno.świece żarowe są sprawne.Może ktoś miał taki problem i wie od czego zacząć.Pozdrawiam.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 11  
    Ciśnienie na cylindrach jest ok.wtryskiwacze sprawdzał fachowiec i podobno są w dobre,pozostaje pewnie sprawdzenie pompy.
  • Level 23  
    Może zapowietrzać Ci się układ, sprawdź weżyki przelewowe . Pompa sucha?
  • Level 33  
    Może to być wina akumulatora lub rozrusznika sprobuj przed odpalaniem podładować akumulator wtedy będzie rozrusznik szybciej kręcił.Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?W zimie tankuj tylko paliwo na renomowanych stacjach.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zobacz tu masz dokładnie opisane wady tego silnika http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=46
  • Level 42  
    Witam.Na dłuższym postoju cofa się paliwo. Tak jak pisze Dominik, dlatego musisz długo krecić aby zapalić.
    Pozdrawiam.
  • Level 34  
    Cofa ci paliwo.Zaloz zaworek zwrotny na zasilaniu pompy wtryskowej i problem z glowy skoro masz wtrsyki itp rzeczy dobre
  • Level 11  
    Panowie chyba znalazłem przyczynę,ale to się okaże dopiero przy ponownym odpaleniu jutro.Jeszcze raz wykręciłem świece żarowe i dwie były zimne,na 2 i 3 cylindrze świece nie grzeją.Na końcówkach nie ma napięcia,połączyłem z 1 cylindrem i auto odpaliło.Teraz mam pytanie,gdzie mogą być połączone te przewody od świec,bo z przekaźnika wychodzi jeden przewód,a do świec dochodzi cztery i na dwóch nie ma prądu.
  • Level 11  
    Panowie,wyczytałem na innym forum że w tych silnikach głównym problemem jest układ popychaczy,lasek i dźwigienek zaworowych.Może to jest przyczyną,że auto nie chce odpalić.Popychacze są napełniane olejem poprzez laski,a laski przez dźwigienki i pytam czy jak będzie bardzo duży luz na zaworach to może być problem z odpaleniem.Pozdrawiam.
  • Level 14  
    Zaczynasz za dużo kombinować ,problemy z paleniem powodują zazwyczaj zbyt małe luzy zaworowe.W tych motorkach uszkodzenie popychaczy objawia się najczęściej wypadaniem lasek.Pomyśl nad dodatkowym zaworkiem zwrotnym na zasilaniu pompy często pomaga.
  • Level 11  
    Silnik dalej ciężko pali,zamontowanie zaworu zwrotnego na przewodzie paliwowym nic nie pomogło.Ciekawe jest to że,pokręcę rozrusznikiem kilka razy i nic,a po kilku minutach odpali,może nie idealnie ale załapie i po chwili równo pracuje.Pozostało mi jeszcze tylko sprawdzić pompę paliwa.Pozdrawiam.
  • Level 11  
    Witam napewno jeszcze tego nie zrobiłeś ponieważ jedyną usterką jest pompa paliwa która w sobie ma pompkę wspomagającą stąd problemy z zaciągnięciem paliwa,co do przewodów od świec są one zlutowane fabrycznie do jednego przewodu który właśnie idzie z tego przekażnika . Regeneracja pompy kosztuje400-500 zeta a pompa wspomagająca 250 zeta i daje nam to 750 zł. Aby upewnić się co do pomy sprawdz szcelnośc podłączenia filtra paliwa. Pamiętaj że 2.5 TDI nie ma pompki w zbiorniku tylko właśnie w pompie wtryskowej. Miałem ten problem niestety brak fachowców do tego silnika zmusił mnie do samodzielnej naprawy z pozytywnym skutkiem a stałem miesiąc i rozkładałem ręce.
  • Level 10  
    Witam.
    Gdzie zamontować zaworek zwrotny ? Przed pompą na przewodzie?
    Mam podobny problem

    Dodano po 10 [minuty]:

    Witam.
    Gdzie zamontować zaworek zwrotny ? Przed pompą na przewodzie?
    Mam podobny problem
  • Level 11  
    ja oddałem pompę do regeneracji 500 i pompka paliwa w pompie wtryskowej 250 . Teraz powinno być OK czekam na pompę.
    Zakładanie zaworu zwrotnego nic nie da jak jest szczelny układ pompa nie ma siły zaciągnąć paliwa ze zbiornika a w zbiorniku pompki nie ma !!!
    Tak czy inaczej ma paliwo w filtrze paliwa czy się cofa czy też się nie cofa i z filtra powinien zaciągnąć musi
    możesz dodać mixol do ropy może wtedy nie będzie zacierała się pompka spróbuj, miałem jeszcze taki problem że musiałem przestawić kąt wtrysku pompy i dało super efekty
  • Level 11  
    Witam Panowie,długo nic nie pisałem bo wszystko było ok".Wymieniłem poychacze i laski,autko odpalało super,a silnik cichutki jak nie z tego samochodu.Pojawił się znowu problem z odpalaniem,do tej pory myślałem ,że te popychacze pomogły ,a tu ku...a.Piszecie o pompie wtryskowej,byłem u pompiarza,posprawdzał i stwierdził że wszystko jest w porządku i było do dzisiaj,znowu fr....a nie chciała zapalić.Prosze podajcie jakiś namiar na speca od tych pomp wtryskowych ,najlepiej w małopolce lub na podkarpaciu,będe bardzo wdzięczny.Pozdrawiam.
  • Level 11  
    sprawdzałeś te świece żarowe ? grzeją wszystkie ?
    Co do przewodów łączone są zaraz przy silniku na wiązce razem równolegle może nie stykają ?
  • Level 13  
    Kolego zapłać AC w PZU i podpal to zakarzenie. Ten silnik nigdy Ci w zime nie zapali.Wiesz od czega masz w tym silnik ????????????????
    Jest kilka opcji Alfa, Ciągnika bądz łodzi motorowej..... Zrobisz pompe , wydasz kasę a to badziewie i tak Cie zawiedzie. Szkoda czasu i nerwów .
  • Level 11  
    Silnik jest Alfa Romeo,Opel Frontera, Ford Scorpio itd . Fakt ze konstruktorów powinno się zastrzelić aby nigdy w przyszłości nie powstał taki silnik a każda z Firm powinna zażadać odszkodowanie od VM,,,ale jest to jednak dobry motor jak się dba o niego parametrów niejeden silniczek by mu pozazdrościł ......a zgodnie z zasadą ile rzeżb BMW pospawanych głowic jeżdzi po kraju który jest bezkolizyjny ?żaden się nie psuje ? nawet jeszcze gorzej. Wnioski
    silnik nie dla polskich mechaniorów którzy nauczeni są naprawiać młotkiem i przecinakiem na działalność gospodarczą ,polskim mechanikom nie powinno nawet dać się olej wymienić to partacze.
    12000 ???? za naprawę ???? zrobiłem sam za 600 zł naprawę skończę w serwisie fabrycznym w Austri jestem tam umówiony na komputerową diagnozę bo polscy mechanicy nie umieją ale umieją brać 12000 i chcieć
  • Level 11  
    Samochód jeżdzi bez zarzutu, było 16 błedów w komputerze. Co do podłaczania się pod mój komputer 2.5 TDI VM jest niemozliwe to jedyny egzempalrz produkcyjny gdzie trzeba się podłączyć scanerem fabrycznym . Wczesniej próbowano KTS i inne ale bez rezultatu. Po skasowaniu błędów w serwisie fabrycznym samochód jeżdzi bez zarzutu.
    Tłumaczono mi ,że przy 2000 obrotów komputer przechodzi w tryb awaryjny stąd ta częsta usterka ogłaszana na forum w internecie. Wytłumaczyłem weczesniej ,że wiązka ma połaczone wszystkie świece w jeden przewód i jeżeli :
    Swiece wszystkie grzeją ,kąt pompy wtryskowej jest dobrze ustawiony to powodem trudnosci z zapaleniem jest tylko pompa paliwa lub zapchany filtr paliwa.
    Pozdrawiam
  • Level 18  
    częstym problemem jest uszkodzony (za mały )oring na filtrze paliwa. Nawet oryginalne dostarczane razem z filtrami są za niskie. Wystarczy kupić nieco grubszy za 3zł i odpala z półobrotu. Sam walczyłem nad tym prawie 3 tygodnie.