Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik Hall w Porsche Boxster

mattz 23 Gru 2007 16:15 2039 2
  • #1 23 Gru 2007 16:15
    mattz
    Poziom 8  

    Witam

    Jakiś czas temu trafiło do mnie Porsche Boxster 2.5 1997 r. Silnik był w opłakanym stanie dodatkowo było widać, że ktoś przy nim grzebał. Po wykonaniu kapitalnego remontu silnika i złożeniu wszystkiego wg. danych producenta okazało się że silnik mimo to nie pali na jedną z grup cylindrów.
    I tu zaczynają sie bardzo dziwne rzeczy. Otóż:

    - silnik ma dwa czujniki halla na wałkach rozrządu, ale do jednego brak jest jakiegokolwiek podłączenia(przewód,wtyczka itp) . Nawet rozcinałem wiązkę szukając "brakujących" przewodów - nie ma nic

    -jeśli podłączony jest czujnik na wałku do cylindrów 1-3 to nie palą cylindry 4-6

    -jeśli natomiast przewód wisi w powietrzu nie podłączony nigdzie (!) to palą cylindry 4-6 a nie palą 1-3

    - do czujnika 4-6 nie da się tego przewodu podpiąć bo jego długość na to nie pozwala

    - patrząc na schemat sterowania silnikiem są tam dwa czujniki halla podłączone do jednego wejścia w komputerze mające wspólne zasilanie i mase - wyraźnie jest napisane Hall sensor 1 i Hall sensor 2. Natomiast w wykazie elementów jest pokazany tylko jeden czujnik i jego umiejscowienie w komorze silnika - jeden

    - czy w ogóle taki silnik jak 6 cylindrowy bokser może chodzić na jednym czujniku?

    -auto nie reaguje ma naciśnięcie pedału gazu

    Co o czymś takim myślicie?

    0 2
  • #2 26 Gru 2007 14:43
    skywalker
    Poziom 22  

    Witam
    może warto wyciągnąć ten czujnik i go sprawdzić.
    Spojrzałem w instrukcję serwisową , we wstępie zaznaczone jest że czujnik hala umieszczony jest obok cylindra nr 3 i wskazuje zapłon w cylindrze 1.

    Łukasz

    0
  • #3 27 Gru 2007 10:16
    reaven22
    Poziom 27  

    Wielopunktowy wtrysk wymaga minimum 2 czujników położenia wału, jeden połączony bezpośrednio z wałem korbowym a drugi z wałkiem rozrządu.
    Pierwszy czujnik określa dokładne położenie wału korbowego drugi wskazuje zapłon na pierwszym cylindrze.
    Ponieważ nie znam konkretnie tego silnika to nie mam pewności co do układu wtrysku ale z opisu wynika że wtryskiwacze są zgrupowane w 2 bankach, po jednym na każdą stronę. A jeśli tak jest to objaw wskazuje na uszkodzenie czujnika halla na wałku rozrządu.

    Podejrzewam ze obie głowice są bliźniacze i podczas produkcji w obu został wykonany otwór na czujnik. Ponieważ wykorzystany jest jeden to drugi robi tylko za zaślepkę [to tylko takie przypuszczenia :) ]

    Zamienił bym fizycznie oba czujniki miejscami i możliwe że jeden z nich jest niesprawny i tylko zatykał otwór :)

    1