Pewnego dnia dmuchawa odmówiła pracy na 4 biegu. Na 1,2,3 działa bez zarzutu po przełączeniu na 4 cisza. Auto bez automatycznej klimatyzacji. Dmuchawę włącza się klasycznym pokrętłem.
Mam nadzieje, że dmuchawa nie jest sterowana przez komputer...
(Jak zacinała się tylna wycieraczka to na gwarancji wrzucili serwis paka do komputera i jest git )
Czy ktoś miał podobny przypadek, albo dostęp do schematu elektryki?
przy nagrzewnicy jest cewka oporowa musisz sie tam dostac nie powinno buc trudno. Miernikiem posprawdzaj przejscia i wychodzace napiecie.sprawdz tez pod obciazeniem
Witam mam również problem z wentylatorem w sceniku II tylko że ja mam klimatronik . U mnie w ogóle nie działa na żadnym biegu na panelu sie zmienia szybkość a wentylator ani rusz sam wentylator jest dobry na krótko działa :-] nie stety prąd dochodzi tylko do opornicy (tak to przynajmniej wygląda bo ma duży radiator i jakiś mega tranzystor lub tyrystor w środku do niego dochodza dwie wtyczki jedna z zasilaniem + - a druga z odpływem do wentylatora i zjakimś jennym cieńszym żółtym kabelkiem przypuszczam że to jest sterowanie z panelu klimatronika) z opornicy wychodzi tylko plus bo tam jest mostek ale masy która by włączyła wentylator już nie ma . Czy ktoś to kiedyś naprawiał ? lub może mi potwierdzić że to właśnie ta "opornica " może być uszkodzona ?
Witam mam również problem z wentylatorem w sceniku II tylko że ja mam klimatronik . U mnie w ogóle nie działa na żadnym biegu na panelu sie zmienia szybkość a wentylator ani rusz sam wentylator
Chyba tranzystor padł ci. Można kupić je (albo zamienniki) w miarę tanio. W pracy nawet mam sciagnięte w PDFie szczegóły na ten temat. Znazazłem je na tym forum zresztą. Generalnie musisz wymontować ten moduł. Wyciągnąć wtyczkę oraz rozciąć te dwa grube kable co idą do dmuchawy (czerwony i czarny). Załóż tam konektory które będziesz mógł na przyszłość rozpiąć wygodnie.
Dodano po 20 [minuty]:
Lukasz3232 wrote:
Czy ktoś miał podobny przypadek, albo dostęp do schematu elektryki?
Oto jak dostać się do tego rezystora:
1. po otwarciu drzwi pasażera odgiąć boczek kokpitu, ten co na nim jest wyłącznik poduchy. Odgiąć tak jak sie otwiera drzwi dopiero później pociągnąć do siebie i wyjdzie, następnie wykręcić śrubkę. W zasadzie nie ma szans na połamanie zaczepów.
2. po otwarciu schowka pasażera wykręcić 3 śróbki co się znajdują u góry
3. na dole zaślepiona jest kolejna piąta śróbka. Wyjąć prostokątną zaślepkę i wykręcić śrubkę schowka.
4. należy delikatnie (bardzo delikatnie) dźwignąć ramkę mieszka od skrzyni biegów tak aby nie połamać zaczepów. Mnie się nie udało i połamałem zaczepy 5. wykręcić z góry śrubki (chyba dwie) trzymające plastikową obudowę
6. wyjąć dwa (po jednym ze stron pasażera i kierowcy) zaczepy znajdujące się w nogach a trzymające obudowę lewarka skrzyni biegów. Znajdują się odpowiednio przy prawej stopie kierowcy oraz lewej stopie pasażera. Spokojnie nie ma obawy o ich wyłamanie.
7. Wyjąć plastikową obudowę przez lewarek skrzyni biegów do góry.
8.wykręcić 2 śrubki zaraz poniżej radia trzymające konsolę główną (być może trzeba będzie zdemontować radio (ja nie mam radia więc nie wiem).
9. Mając odkręcone śrubki z pkt. 8 od dołu delikatnie ale pewnie odchylić centralny panel tak aby pozwolił wykręcić ostatnią śrubkę trzymającą schowek pasażera.
10. Po otwarciu schowka ostatnia śrubka jest widoczna w okolicach prawego zawiasu pokrywy schowka.
Na koniec rzecz najboleśniejsza - trzeba wyrwać schowek ciągnąc go do siebie (siedząc na siedzeniu pasażera). Pamiętając aby odchylić zaczep w okolicy gdzie jest wyłącznik poduszki pasażera. Ja w końcu wyszarpałem ciągnąc od dołu. Siedzi pieron mocno, ale nie powinno się nic wyrwać.
Po wyciągnięciu schowka należy odłączyć dopływ przewodu chłodzącego schowek.
Co do dostępności do modułu rezystora (dla klimy manualnej jest rezystor, a dla klimatronika moduł elektroniczny) należy się położyć i widać go w górnej części kokpitu włożony jest do kanału którym przechodzi powietrze którym jest chłodzony.
Co do naprawy praktycznie zawsze jest spalony bezpiecznik termiczny - ponoć na 192 st.C.
U mnie np. bezpiecznik był sprawny - przytopione miałem złącze i musiałem wymienić cały moduł rezystora wraz z wtyczką, ale udało się.
Problem jaki się pojawił to ćwierkot wentylatora na III biegu dmuchawy