Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

turbo w polonezie. czy to sie opłaca i czy jest to realne?

mlodyolek 19 Feb 2008 23:20 87009 99
Tespol
  • #31
    User removed account
    User removed account  
  • Tespol
  • #32
    mlodyolek
    Level 10  
    Co do tego licznika to nie przeklamuje. Kola ma 13 cali i na dodatek robilem pomiar predkosci elektornicznie. Dokladnie oszukuje o 2km/h. A co do turbo to juz jezdzi taki wlasnie abimex tylko ze on napedzany jest samym gazem. Ja natomiast chce zrobic tak zeby chodzil tylko na samej benzynie bo ja niemam w swoim gazu. Z reszta ja nie toleruje zadnego samochodu z gazem. Niemam przekonania do gazu. Co do MAPsensora to on mierzy cisnienie bezwzgledne kolektora ssacego. Wiec skoro cisnienie bedzie wzrastac to i chyba automatycznie bedzie sie wzbogacac mieszanka. Tak mi sie wydaje. Jesli sie myle prosze o poprawe mnie
  • #33
    DOHC
    Level 19  
    jestem na bieżąco w tym temacie i uwierz mi , jesli chcesz zeby to jezdzilo na samej benzynie to jedyna sensowna droga to zazlozenie osprzetu z gsi + swinia + map sensor powiedzmy 2.5 barowy motoroli (glowica z gli i gle ma inaczej rozłożone szpilki kolektora dolotowego )
  • #34
    mlodyolek
    Level 10  
    A czy MAP sensor z Abimexu moze miec problemy?? A gdybym chcial np. zamiast wtrysku wlozyc gaznik i go uturbic????? zda to egzamin??
  • #35
    DOHC
    Level 19  
    chodziły słuchy ze map sensor abimexa wywala błąd przy doładowaniu ale sprawdzone organoleptycznie ze nic sie nie dzieje (uczestniczyłem przy budowie tego gli turbo z forum ptk ) .

    Co do gaźnika to zależy od układu jaki chciałbyś zastosować jeśli gaźnik za turbo to masz możliwość założenia intercoolera jednak trzeba specjalny gaźnik np. z renault 5 turbo (drogi i trudno wyrwac w dobrym stanie ) albo przygotowac seryjny / jakiś inny podciśnieniowy co jednak nie jest takie proste jak by sie mogło wydawać

    druga droga , ograniczająca w znaczny sposób osiągi przez niemożliwość założenia intercoolera to gaźnik przed turbo , wtedy można zastosować zwykły gaźnik bez przeróbek .

    mogło by wydawać sie ze gaźnik to prostsza droga bo nie trzeba stroić BŁĄD gaźnik po dostosowaniu do takiego projektu czy nad czy podciśnieniowy trzeba dostroić a regulacja gaźnika naprawdę nie opiera sie na kręceniu śrubkami wbrew temu co wiele ludzi myśli , chodzi o mieszanie zwężkami ,dyszami często trzeba dorabiać dysze itp

    dlatego osprzęt z gsi i świnia wydaje sie najsensowniejsza , najbezpieczniejsza , najefektowniejsza jeśli chodzi o moc osiąganą z silnika no i wcale nie koniecznie najdroższa
  • #36
    mlodyolek
    Level 10  
    DOHC ok. co do abimexu rozumiem. ale co masz na mysli mowiac gaznik przed turbo i gaznik za turbo. tego nie rozumiem
  • #37
    tzok
    Moderator of Cars
    Gaźnik przed turbo - turbina między gaźnikiem a kolektorem (wlot->filtr->gaźnik->turbina->kolektor).
    Gaźnik za turbo - gaźnik między turbiną a kolektorem (wlot->filtr->turbina->intercooler->gaźnik->kolektor).
  • Tespol
  • #38
    mlodyolek
    Level 10  
    tzok wielkie dzieki za wyjasnienie

    Dodano po 42 [minuty]:

    czyli prawde mowiac ten map sensor z abimexu tez moglby byc ale pokazywal by blad. prawde mowiac blad w polonezie nie przeszkadza w jezdzie. w wiekszosci polonezow z wtryskiem Abimex lampka CHECK ENGINE pali sie bez przerwy albo miga bo cos nie tak a samochod dalej jedzie
  • #39
    DOHC
    Level 19  
    ale do czego CI ten map sensor , jesli chodzi Ci o użycie go ze świnia to nie da rady bo przy 100 kp ciśnienia absolutnego zamknie sie jego zakres i tyle
  • #40
    romoo
    User under supervision
    Co do Turbo to dobry pomysł ale nie do wyscigów tylko do jazdy a to róznica.
    Swoją drogą moim 'roboczym'' 1.5 OHV wyciągam 155km/h i nie mam problemu z wyprzedzaniem ani innymi fantami.
    Z drugiej strony śmiać mi się chce jak kolesie kupują astry golf 2,3 i inne śmieci z niemiec, a potem boleją jak przyjdzie cokolwiek wymienić.
    Na warsztacie dawno nie widzieli tego poldolota, szefunio aż sie dziwi że go nie wykonczyłem.
    Abimex jest chyba najlepszym poldolotem do turba, bo jest prosty .
    Zmienić należy tylko pompe paliwa i reduktor gazu na taki z 2 kompensacjami.
    Gaznik z założenia jest pod a nie nad ciśnieniowy i się buntuje.
  • #41
    mlodyolek
    Level 10  
    Ja w zadnym wypadku nie myslalem zeby scigac sie swoim polonezem. Chcialem go tylko troszke wzmocnic i pokazac innym ze co polak tez cos potrafi. Mialem zamiary zalozyc turbo o doladowaniu max.08 bara. wiecej nie trzeba bo wiadomo silnik moze tego nie wytrzymac. Moze rozpasc sie wal korbowy albo glowica w koncu nie wytrzyma tempa.
  • #42
    toffic-k
    Level 16  
    mlodyolek wrote:
    Mialem zamiary zalozyc turbo o doladowaniu max.08 bara. .
    Chyba 0.08bara:D 0.8 to miało np G60 o stopniu sprężania 8-1 i natrysku na tłok, o takich rzeczach jak DIGI I z MAPem 200kPa nie wspomne
  • #43
    romoo
    User under supervision
    toffic-k :) :) :) 0.08 bara to mam jak jadę pod wiatr i mi wdmuchuje powietrze bo mam poldka z prostym wlotem -powaga.
    A natrysk to mam w łazience.
  • #44
    toffic-k
    Level 16  
    romoo wrote:
    0.08 bara to mam jak jadę pod wiatr i mi wdmuchuje powietrze bo mam poldka z prostym wlotem -powaga.
    A natrysk to mam w łazience.
    Ciesze sie razem z Toba:D z natrysku w łazience Lol
    A tak na poważnie to ktoś myślał o tym turbie dłużej niż 5minut?? Bo bez urazy ale jakoś tego nie widać. A założyć się da jak do każdego silnika> tylko zakres ciśnień troche bardziej realny
  • #46
    Roli
    Level 26  
    Zamiast pchać kase w nierozwojową jednostkę zainwestuj w ukłąd napędowy z jakiegoś RWD typu BMW, most napędowy to układ przygotowany do montażu, wszystko na wózku, łapiesz przekątne i spawasz, przykręcasz do podłogi, silnik to troche rzeźby, ale też da sie posadzić w tej budzie. Silniki z poldka to konstrukcje z lat wojennych i szkoda kasy na takie zabawy, materiały słabe, wykonanie też, generalnie lipa. Swap wyjdzie chyba najkonkurencyjniej ;)

    Quote:
    0.08 bara


    Jak mam mieć takie doładowanie w aucie to wole wogule nie mieć :lol:
  • #47
    romoo
    User under supervision
    Dzisiaj spawałem tig kadłubek do laptopa ze stopów magnezu, ale poloneza tez bym pospawał :) ale polonez i 125p to polska POLSKA jakbym chciał jezdzić TOYOTA Nissanem P11 to bym jezdził.
    Ja wybieram Cię 1500 OHV.
    Mam Klime, ciemne szyby,CB. Pełny Zbiornik LPG w przeliczeniu pali mi 10LPG/100km.
    Żyć nie naprawiać.
  • #48
    mlodyolek
    Level 10  
    Roli nie zadne 0.08 tylko 0.8. a to roznica. Silniki z poloneza to faktycznie nie sa za dobre przyznaje. Ja do swojego silnika mam przekonanie i wiem ze jest wytrzymaly. Po 148 tys przebiegu niema progu na cylindrach. Wiec nie jest tak zle. W innym po takim przebiegu to napewno juz nawet najwiekszy szlif by nie pomogl. A koszta zalozenia turbo nie sa takie duze jak sie ma dostep to dziupli samochodych ;P ;P
  • #49
    Lechu_AF1
    Level 15  
    "A koszta zalozenia turbo nie sa takie duze jak sie ma dostep to dziupli samochodych ;P ;P"

    mlodyolek, Mam nadzieje że to był żart bo jeśli masz chociaż coś wspólnego z bandytami kradnącymi samochody, to lepiej żebyś modlił się aby panowie w kominiarkach którzy wejdą o 6.00 rano razem z drzwiami byli gładcy w obejściu z Tobą :).
  • #50
    toffic-k
    Level 16  
    mlodyolek wrote:
    Roli nie zadne 0.08 tylko 0.8. a to roznica. Silniki z poloneza to faktycznie nie sa za dobre przyznaje. Ja do swojego silnika mam przekonanie i wiem ze jest wytrzymaly. Po 148 tys przebiegu niema progu na cylindrach. Wiec nie jest tak zle. W innym po takim przebiegu to napewno juz nawet najwiekszy szlif by nie pomogl. A koszta zalozenia turbo nie sa takie duze jak sie ma dostep to dziupli samochodych ;P ;P
    Zabawny jesteś nie ma co :D A wiesz ile wytrzymuje wał w Polonezie przy seyjnym obciążeniu?? Jeśli dla Ciebie 148tyś bez szlifu to dobry wynik to co powiesz na 300-400tyś?? Twierdzisz że koszta założenia turbo sa nie duże, jeśłi możesz to zrób małą wycene i podziel się nią na forum. Ja mam pod tym względem inne zdanie ale jeśli się okaże że przepłaciłem to zwracam honor. P.S. umówmy się że nie obchodzi nas skąd to bierzesz, mogą być nawet "ciepłe" pisz tylko dokładnie co i za ile :!:
  • #51
    gondoljerzy
    Level 23  
    300-400tyś polonezem? Może 90% przebiegu miał w długich trasach, albo to taki wyjątek, który potwierdza regułę 100, czy maks 200tyś km. Sam poloneza nie miałem, ale miałem 125p, w którym kończyły się panewki po 70tyś km całkowicie normalnej jazdy.
  • #52
    romoo
    User under supervision
    W polonezie silnik jest tanią częścią więc jaki problem jest z jego wymianą.
  • #53
    toffic-k
    Level 16  
    romoo wrote:
    W polonezie silnik jest tanią częścią więc jaki problem jest z jego wymianą.
    Co nie znaczy że można go "zakatowac" poprzez źle dobrane turbo
  • #54
    romoo
    User under supervision
    HiHI można go zakatować wogóle podpinając spręzarke.
    Ale również ciągnąc przyczepke, Jadąć tak żeby miał jako taką dynamike czyli 3000-5000obr bo poniżej jest faktycznie mułowaty, i wiele innych rzeczy może wykończyć tę jednoste napędowa.
  • #55
    mlodyolek
    Level 10  
    Kazdy ma swoje zdanie na temat polonezowskich silnikow. Troffic-k"Zabawny jesteś nie ma co A wiesz ile wytrzymuje wał w Polonezie przy seyjnym obciążeniu?? Jeśli dla Ciebie 148tyś bez szlifu to dobry wynik to co powiesz na 300-400tyś??'' ja w to nie watpie ze te silniki tyle wytrzymuja. Sam widzialem takiego jednego. Zaliczyl 3 trasy Belgia - Polska. A co do wyceny to wstepnie wyliczylem na ok 700 800 zl.
  • #56
    toffic-k
    Level 16  
    mlodyolek wrote:
    A co do wyceny to wstepnie wyliczylem na ok 700 800 zl.
    A możesz troszke konkretniej co i za ile???
  • #57
    mlodyolek
    Level 10  
    turbina 400 rury dolotowe ok 150 200 zl przerobka kolektora wydechowego100zl przewody olejowe do turbo 80 100zl
  • #58
    toffic-k
    Level 16  
    mlodyolek wrote:
    turbina 400 rury dolotowe ok 150 200 zl przerobka kolektora wydechowego100zl przewody olejowe do turbo 80 100zl
    Aha i to ma jeździć?? Albo inaczej jak długo ma jeździć?? Kompresja seria mam rozumieć, uszczelka też, chłodnica seria, układ smarowania seria, zasilania tak samo :!: Szkoda Poldka :|
  • #59
    mlodyolek
    Level 10  
    toffic-k to ma byc samochod do jazdy a nie na wyscigi!!to ze koszta nie sa zbyt duze to nie oznacza to ze i lipne wykonanie!!
  • #60
    toffic-k
    Level 16  
    mlodyolek wrote:
    toffic-k to ma byc samochod do jazdy a nie na wyscigi!!to ze koszta nie sa zbyt duze to nie oznacza to ze i lipne wykonanie!!
    Chyba nie rozumiesz, pozostawienie stopnia sprężania na poziomie seryjnym oznacza "bum" w silniku, pytanie tylko kiedy P.S Nie chodzi mi o "koszty" tylko co zostało zrobione, możesz to turbo założyć nawet kosztem 0.5l dobrej wódki, byle było dobrze a z listy Twoich zmian pachnie lipą na całego