Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

turbo w polonezie. czy to sie opłaca i czy jest to realne?

mlodyolek 26 Jan 2014 16:09 89175 99
Przewód Toplex
  • #91
    siewcu
    Level 34  
    Janusz_Janusz wrote:
    Może z e30?? Ale on z kolei jest mostem łamanym

    Czym jest?

    Janusz_Janusz wrote:
    albo 2. kupujemy poloneza, wkładamy w niego 100.000 i mamy...no właśnie....

    Mamy w dalszym ciągu Poloneza, który być może zrobi wrażenie - ale jeśli już, to tylko na osobach mających pojęcie o tuningu. Co z tego, że może być szybszy niż Porsche, skoro to dalej będzie tylko Polonez.

    Owszem, można wszystko - ale nie wszystko ma sens. Szczerze mówiąc, jeśli jesteś aż tak uparty na Poloneza to znajdź kogoś, kto zrobi konstrukcję rurową z nadwoziem z Poloneza i jakimś sensownym układem napędowym i działającym zawieszeniem. Ale na to 100 tysięcy zł może nie wystarczyć...
  • Przewód Toplex
  • #92
    User removed account
    User removed account  
  • Przewód Toplex
  • #93
    tplewa
    Level 39  
    @Janusz_Janusz

    To bierz sie do pracy i nie pitol o dzieciecych marzeniach i wies tuningu :) Jak cos zrobisz sensownego z autem to podyskutujemy... latwo krytykowac innych trudno cos samemu zrobic.

    Kalkulacji nie znajdziesz bo nie wiesz jakie niespodzianki cie czekaja :) Jak pisalem szykuj sie na spore wydatki i tyle... Na dzien dobry masz zakup turbiny, dorobienie kolektora wydechowego, zapewnienie turbinie smarowania i chlodzenia + wystrojenie auta by to jezdzilo. Zapewne zrobi sie tez problem ze zbyt uboga mieszanka i jakas metoda bedzie trzeba to tez rozwiazac...

    No i na poczatek oczywiscie tak zwane soft turbo co by nie rozwalic silnika... Jak to sie uda mozna myslec o czyms wiecej... Ale tutaj zapewne masz do wymiany tloki, korbowody, sruby glowicy, chlodzenie tlokow, przerobka ukladu zaworowego itd. itd. (zerknij sobie na glupie ceny srob np. ARP) i bedziesz wiedzial w co sie pchasz...

    Pytasz o koszty... dalej ? Ocen moze najpierw co jestes w stanie sam wykonac, a co musisz zlecic, zakupic itd. Od tego sporo tez zalezy jak wspominalem.

    Turbiny od diesla (bez chlodzenia) nawet nie pchaj bo benzyna ma sporo wyzsza temperature spalania wiec takie turbo szybko sie rozleci. O chinskich turbo tez nie mysl bo rozpadaja sie po 15 minutach pracy... Natomiast uzywka to jest loteria...

    Jak msz TIG-a to kolektor mozna zrobic w miare tano, koszt rur + wyciecia na laserze flansz i pospawania tego. Jak nie masz to bedzie to slono kosztowac :) No chyba ze znasz "Pana Kazia" ktory ci to zrobi za flaszke jak dostarczysz material.

    Do tego na poczatek zaopatrz sie w podstawowy sprzet typu EGT, szerokopasmowy AFR itd.

    W tuningu nie ma zlotego przepisu jak co zrobic i tyle... no moze "chip rezystor" ;)

    Mowisz ze slaba konstrukcja, praktycznie kazda konstrukcja fabryczna jest slaba (no moze jest kilka wyjatkow) - to jest pojecie wzgledne. Nie napisales co chcesz uzyskac...

    Jesli chodzi o FSO 1500 to zeby na tym silniku starlem i calej konstrukcji :) IMHO lepsza niz poldek (pod wzgledem prowadzenia bez wiekszej ingerencji w zawieszenie itd. - a przynajmniej takie kiedys mialem odczucia)... Z tym ze to bylo w czasach gdzie malo kto mowil o tuningu he he, a fiacior zamiatal nie jedno auto... ale czasu i kasy na to poszlo nie malo, nie mowiac o kilku zniszczonych silnikach zanim czlowiek sie czegos nauczyl.

    Pakowalem tez silnik 2.0 DOHC z Fiata 132... to chyba bylo najciekawsze rozwiazanie i relatywnie naj mniej pracy.

    Jakas firma w polsce robila tez zestawy do Poloneza umozliwiajace wpakowanie silnika od VW, znajomy mial na nim zalozonego diesla chyba z pasata... Ale dokladnych szczegolow kto to produkowal nie pamietam... Moze cos takiego uda sie jeszcze gdzies zdobyc (tez powinno znacznie obnizyc koszty).

    Ewentualnie zostawic sama bude i reszte dokombinowac z innych aut... moze bedzie to najlepsze wyjscie jednak to sporo pracy wiec i pieniedzy. Niestety taki Fiat 125p z silnikiem ponad 100KM to auto ktorym mozna szybko zakonczyc kariere, na prawde trudno sie to porowadzi i o dzwon nie trudno...

    Myslisz o mocy, moscie, skrzyni... pomysl o zawieszeniu i hamulcach, rozkladzie mas po przerobce by bylo to choc w jakims stopniu bezpieczne, a nie auto dla samobojcy ;)

    Teoretycznie nie wyczaisz niczego, jedynie praktyka :) Zrobisz bedziesz wiedzial ile kosztowalo... Albo podczas pracy sobie odpuscisz bo zobaczysz ile trzeba wydac.

    Wydasz troche kasy, rozwalisz pare silnikow to sie nauczysz :) to chyba bedzie najlepsza lekcja pokory :) i po tym moze cos zbudujesz...

    A tak na prawde to ja bym chetnie zobaczyl takiego zwyklego 125p lub Poloneza z lat 70tych ladnie odrestaurowanego i tyle :) Tez ciekawe auto by z tego bylo.
  • #94
    User removed account
    User removed account  
  • #95
    tplewa
    Level 39  
    Ale zrozum takich tematow w internecie jest sporo gdzie ktos planuje cos zrobic, bo wydaje sie ze to jest takie hop siup i sie zrobi. Jednak realia za zwyczaj szybko prostuja takie osoby. Jesli chodzi o 125p czy Poloneza to projektow kiedys troche powstawalo, ale wtedy nie bylo jeszcze dostepu do internetu dla przecietneg "Kowalskiego" - nawet przez modem i numer 0202122 ;) wiec trudno je znalezc w sieci. A obecnie jesli sa to jest ich niewiele bo to raczej temat dla milosnikow z grubym portfelem ktorzy kochaja dane auto.

    Tak jak pisalem jak sie ma niezle wyposazony warsztat to mozna sie w to jeszcze bawic bo tracisz swoj czas i material, jak nie to jest masakra bo koszty rosna dramatycznie. Czasami warto kupic sprzet, ja tak kupilem TIG-a. Nauczylem sie spawac wiec plus dla mnie i taniej wykonalem wiele elementow - no i jest sprzet na przyszlosc. Ale dosc czesto to nie male wydatki ktore sie po prostu nigdy nie zwroca.

    Jesli chodzi o Poloneza to nie jest to glupi pomysl, ale jest to na prawde duze i kosztowne wyzwanie aby to zrobic dobrze. Sama renowacja nadwozia aby byla solidna, a nie polatanie na lapu capu i wspawanie drzwi od metalowej szawki w podloge aby sie nie rozjechal ;) to kupa pracy i nie male koszta.

    Jak chce sie bawic najlepiej znalezc jakies auto ktore w miare przyjemnie sie tuninguje jesli chodzi o mechanike, co nie znaczy tez tanio.

    Ja jako fanatyk Nissanow moge jedynie poleciec takiego Nissana 200sx S13 lub S14 - na prawde wdzieczne auto i obecnie w zasadzie dla pewnych grup klasyk :)
    Zwlaszcza ze coraz trudniej dostac auto w dobrym stanie... W takim Nissanie po doprowadzeniu go do stanu fabrycznego, sama wymiana turbo + dodanie IC przynosci juz niezle efekty i daje sporo radosci :) A mozna na prawde poszalec jeszcze wiecej. A jak ma sie kase pobawic sie w zakup Nissana Skyline ;)
  • #96
    siewcu
    Level 34  
    tplewa wrote:
    wystrojenie auta by to jezdzilo. Zapewne zrobi sie tez problem ze zbyt uboga mieszanka

    A po co się stroi?

    tplewa wrote:
    zakup turbiny

    Samej części gorącej? Dużo mu to nie da, całość nazywa się turbosprężarką.

    tplewa wrote:
    chlodzenie tlokow

    W jaki sposób?

    tplewa wrote:
    przerobka ukladu zaworowego

    Co i w jakim celu?

    tplewa wrote:
    tak zwane soft turbo

    Takie coś nie istnieje.

    tplewa wrote:
    O chinskich turbo tez nie mysl bo rozpadaja sie po 15 minutach pracy

    Nie wszystkie, ale widzę, że zaczynając najlepiej kupić od razu Garretta za 4 tysiące :)

    tplewa wrote:
    Jak msz TIG-a to kolektor mozna zrobic

    A to tylko TIGiem można spawać kolektor?

    tplewa wrote:
    szerokopasmowy AFR

    A od kiedy jest wąskopasmowy AFR?

    tplewa wrote:
    Niestety taki Fiat 125p z silnikiem ponad 100KM to auto ktorym mozna szybko zakonczyc kariere, na prawde trudno sie to porowadzi i o dzwon nie trudno...

    A na jakiej podstawie to stwierdzenie? Biedni ludzie którzy jeżdżą np BMW M3, napęd na tylną oś i ponad 300KM...

    tplewa wrote:
    moge jedynie poleciec takiego Nissana 200sx S13 lub S14 - na prawde wdzieczne auto

    Może i byłoby wdzięczne, gdyby nie było zajechane. A niezajechane S13 już są niemalże nieosiągalne. Poza tym, jak można komuś polecić auto, w którym silnik ma źle zaprojektowany układ smarowania olejem i notorycznie panewki obraca, a zmiana wydechu i dołożenie customowego intercoolera powoduje spalanie stukowe...

    tplewa wrote:
    sama wymiana turbo + dodanie IC przynosci juz niezle efekty i daje sporo radosci

    Gratuluję czerpania radości z zabijania silnika.

    tplewa wrote:
    A jak ma sie kase pobawic sie w zakup Nissana Skyline

    Skyline fajna sprawa - samochodów w kraju mało, elementów blacharskich prawie brak, przełożenie kierownicy na naszą stronę to jakieś 20 tysięcy zł, części są ale wcale nie tanie i nie są jakoś strasznie łatwo dostępne.. Trochę praktyki polecam, bo to wygląda trochę inaczej niż teoria w tym przypadku.
  • #97
    tplewa
    Level 39  
    @siewcu

    Bzdury gadasz jakich malo, mam s13 od 1999 roku... z silnikiem CA18DET... z Jarokowym i paroma osobami zakladalismy turbokillers... domena dalej do mnie nalezy choc na forum sie nie udzielam. Nissan jakos jezdzi i nie obraca panewek... ba ma nawet customowe ECU o jakim ci sie nawet nie snilo i sporo wiecej niz seria...

    Jak jestes z Wrocka to moze pogadaj z ludzmi ktorzy bawili sie w 200sx (Pajak, Katod itp.)... Zwlaszcza Pajak ma doswiadczenie z Chinskimi turbo - bo sprowadzal dla testow. Do tego mowisz Garret za 4 tysiace hmmm GT28RS mozna kupic taniej (no chyba ze ktos lubi ceny w PL lacznie z 23% VAT), do tego nie tylko Garret robi turbiny - zerknij na Turbonetics...

    Jak ktos chce ryzykowac z Chinczykiem prosze bardzo jak sie rozpadnie na goracej stronie to mala strata, gorzej jak ci metalowy syf w silnik poleci... warte oszczednosci na 100%


    Jak za silnik bierze sie kretyn to potem masz stukowe, mam nadzieje ze wiesz co jest powodem takiego spalania. Obracanie panewek to najczesciej rasowanie silnika z zajechana pompa oleju do tego jazda na g... a nie oleju...

    CA18DET + FIMC + GT28RS + Wydech + Walbro i troche pracy + dobry EPROM i nie ma prawa miec stukowego. Chyba na takim setupie swojego czasu Cziko mial 300KM...

    Reszty twoich wypowiedzi nawet nie komentuje...

    ot chocby strojenia... wystroic mozna u niejednego "tunera" i potem masz takie spalanie stukowe i inne wianki...

    kolejna sprawa AFR (Air Fuel Ratio)... zwykla lambda tez ci to po niekad pokazuje :) a ze nie dokladnie to inna sprawa...

    Po co TIG... hmmm kolego kwasiak niektorzy spawaja elektrykiem - a raczej "smarkaja"... bez tig-a raczej trudno dobrze pospawac rurki z kwasiaka...

    Przerobka ukladu zaworowego - a to roznie np. zwiekszenie maksymalnych obrotow - zalezy co chcesz osiagnac... w F125p czy Polonezie mozna sporo poprawic w ukladzie zaworowym. W 200sx czy to CA18DET czy SR20DET tez mozna sporo poprawic. Nie mowiac o wolnossacym, zerknij na silnik Kiviego :)

    Mowilem ogolnikami - a ty jedziesz z jakimis glupimi tekstami. Chetnie porowam swojego szrota s13 z twoim tuningiem :) Bede zapewno niedlugo w KG wiec Wroclaw niedaleko... ot ale fakt moge tych 100KM nie przejechac bo panewki mi sie obroca :)
  • #98
    siewcu
    Level 34  
    tplewa wrote:
    mam s13 od 1999 roku... z silnikiem CA18DET... z Jarokowym i paroma osobami zakladalismy turbokillers... domena dalej do mnie nalezy choc na forum sie nie udzielam.

    Super, i co z tego? Ja też mogę założyć forum, uczynić je największym na świecie ale nie będzie to nic znaczyło - poza tym, że zrobiłem forum. Tak samo posiadanie jakiegoś auta nie znaczy, że masz o nim jakieś pojęcie.

    tplewa wrote:
    ma nawet customowe ECU o jakim ci sie nawet nie snilo

    Ciekawe co to, pewnie chip stage 1/2 jak to w Polsce zwykło się wkładać w CA, bo przecież Nistune za drogi :)

    tplewa wrote:
    Do tego mowisz Garret za 4 tysiace hmmm GT28RS mozna kupic taniej

    Oryginalny Garrett w Polskim sklepie z fakturą? Pokaż gdzie.

    tplewa wrote:
    do tego nie tylko Garret robi turbiny - zerknij na Turbonetics

    Dzięki za odkrycie Ameryki, cały czas myślałem, że tylko jedna firma produkuje turbosprężarki...

    tplewa wrote:
    Jak ktos chce ryzykowac z Chinczykiem prosze bardzo jak sie rozpadnie na goracej stronie to mala strata, gorzej jak ci metalowy syf w silnik poleci

    No tak, przeleci calusieńki wirnik przez intercooler :)

    tplewa wrote:
    warte oszczednosci na 100%

    Biorąc poprawkę na to, że są SPRAWDZONE chińczyki i wiadomo od których dostawców można kupować to faktycznie, turbosprężarki jeżdżące w kilkusetkonnych BMW są podmieniane razem z silnikami co chwilę, ale w tajemnicy, żeby nikt nie widział.

    tplewa wrote:
    mam nadzieje ze wiesz co jest powodem takiego spalania

    Nie, przecież niby bzdury gadam.

    tplewa wrote:
    Obracanie panewek to najczesciej rasowanie silnika z zajechana pompa oleju do tego jazda na g... a nie oleju...

    Racja, nie ma dobrych olei wcale, a przegrody w misce olejowej to się dla dekoracji montuje :)

    tplewa wrote:
    dobry EPROM i nie ma prawa miec stukowego

    Stukać zawsze może, ale zaczynam się zastanawiać czy Ty na pewno wiesz skąd się bierze spalanie stukowe, skoro nawet na serii potrafi wystąpić.

    tplewa wrote:
    wystroic mozna u niejednego "tunera" i potem masz takie spalanie stukowe i inne wianki...

    Najłatwiej mieć wkładając gotowce.

    tplewa wrote:
    bez tig-a raczej trudno dobrze pospawac rurki z kwasiaka...

    Nie no, faktycznie, nie widziałem w końcu jeszcze stali nierdzewnej spawanej migomatem i wcale to nie działa. Jeśli wygląd spawu(który zależy też od spawacza, no ale to przecież nie jest ważne) jest jedynym wyznacznikiem jego jakości, to ja nie mam więcej pytań.

    tplewa wrote:
    Mowilem ogolnikami

    Jeśli miałbyś pojęcie to wiedziałbyś jak się mają ogólniki do rzeczywistości, ale to co napisałeś mogę określić jedynie
    tplewa wrote:
    glupimi tekstami



    Mnie uczono na warsztacie robić porządnie i zgodnie ze sztuką, no ale cóż - wychodzi na to, że pewni ludzie pojęcia nie mają. No cóż... Informację kto mnie uczył zostawię dla siebie.
  • #99
    tplewa
    Level 39  
    Taka mala prosba odpowiadaj w jednym ciagu na temat bo trudno sie to czyta.

    Przegrody montuja glownie ludzie bawiacy sie w drift... Dlaczego odpowiedz sobie na pytanie. Ten problem moze wystapic i w innym aucie :)

    Chip stage 1/2 wez mnie nie rozmieszaj. Jak kiedys mowilem ze na zmianie epromu mozna zrobic sporo to wszyscy mnie wysmiewali i tylko SMT6... potem nagle stal sie popularny jakis stage... Generalnie glownie skradziony soft Jarkowego... Potem niechcacy wygadalem sie ze mozna przelaczac mapy na wiekszym epromie i kolejni robili biznes na wlasnym super ECU (czylo dalsza krecia robota Jarkowemu ktory sporo czasu spedzil tez nad ECU nissana)... tzn. wiekszy EPROM + przelacznik + kradzione mapy Jarkowego...

    Z takich powodow i jeszcze kilku stwierdzilem ze publicznie nie udostepnie mojego projektu, jak cos tylko dobrym znajomym. Inni niech sobie placa i tyle :) Zreszta w sumie z mojego lenistwa nigdy nie chcialo mi sie napisac ladnego softu na PC (user friendly) wiec mala szansa by ktos ogarnal jak to obslugiwac...

    Nistune nawet nie trzeba stosowac :) Zreszta autora projektu Nistune znam bo w podobnym okresie siedzielismy nad oprogramowaniem ECU i mozliwosciami jego przerabiania... ale na poziomie zmian w algorytmach (zmiany w Assemblerze) a nie map jak to maja rozne Stage... NisTune to w zasadzie tylko prosty emulator EPROM + soft ulatwiajacy strojenie. Na zachodnim forum znajdziesz moje dyskusje + moja zlosliwosc czyli pokazanie autorowi bledow w zabezpieczenie oprogramowania Nistune... (reszta byla na PW wiec nie moge udostepnic bo zawiera sporo informacji technicznych na temat jak to dziala)

    Kiedys uzywalem wlasnej modyfikacji - przerobiony soft w ECU + dodatkowa elektronika z tym wspolpracujaca (wieksze mozliwosci niz Nistune). Teraz jest standalone wlasnego pomyslu bo przerabianie softu oryginalnego w ASM bylo coraz bardziej meczace i zajmowalo wiecej czasu niz budowa wlasnego ECU od podstaw.

    Tutaj masz jakies zalazki tematu:
    http://turbokillers.com/topics53/przerobka-ecu-w-s13-vt2547.htm

    tutaj inne moj projekt:
    http://ecu2.forumwise.com/ecu2-thread1509.html

    tutaj jakas taka dyskusja z darkhalfem (autorem nistune):
    http://ecu2.forumwise.com/ecu2-thread1697-0-asc-0.html

    Jesli chodzi o elektronike i ECU to znam wiekszosc osob ktore tym sie zajmuja Jadzwin (projektant i producent miedzy innymi ECU Mastera) itd. po prostu jak sie cos robi czesto wymienia sie informacje na temat roznych rozwiazan :) Na temat ECU mastera tez cos znajdziesz... a w sumie cos o co na poczatku sie troche pocielem z Jadzwinem - czyli RE jego softu aby sprawdzic na ile ta swinka jest dobra. Potem wyszla z tego calkiem sympatyczna znajomosc i wymiana informacji.

    Jak poszukasz to znajdziesz sporo wiecej moich informacji o ECU Nissana z czasow gdzie Nistune nie istnialo, tak samo "Stage" czyli zawartosci EPROM-u tak samo dla wielu bylo czarna magia... ot byl tylko SMT6 jako jedyne sluszne rozwiazanie...


    To co ciebie uczyli na warsztacie to nie wiem, ja uwazam i mowie by nie drutowac - a dla mnie drut to chinskie turbo przykladowo. To ze jakas sztuka jezdzi to ok :)
    Do tego malo kto ma auto na firme wiec Faktura VAT mu do szczescia nie potrzebna... bo VAT-u i tak sobie nie odliczy. Lepiej kupowac nawet w UE w kraju gdzie ten nieszczesny VAT jest nizszy...

    Co do mnie to mam obecnie s13 z CA18DET przerobiony na 2l (storker Tomei) + wlasna elektronika... jezdzi auto bez problemu. Wszystko robione samemu na ile sie dalo (czesc prac zlecana oczywiscie warsztata gdzie maja przyzwoite obrabiarki). Obecnie jedyna wada to skrzynia biegow ktora niestety nie wytrzymuje momentu i czasami potrafi sie w niej cos urwac, ale mam jeszcze kilka na zapas... a za jakis czas moze bedzie custom (ale to niestety spore pieniadze i zastanawiam sie czy jest sens, a prawde mowiac to juz chyba jestem za stary na te zabawy i zrobi sie najpewniej za jakis czas zmniejszenie mocy i momentu - ot bardziej pod katem cywilnego auta - ale dalej sporo wiecej niz seria :D )


    Wiec na prawde nie piernicz mi o s13 czy elektronice w autach... bo wpakowac gotowy modulik (Nistune, SMT6, ECU Master, AEM) to kazdy potrafi (jak poczyta instrukcje i potrafi myslec).
  • #100
    User removed account
    User removed account