Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cyfrowa TV satelitarna - jak zacząć?

Czarniok 25 Gru 2007 19:20 6035 20
  • #1 25 Gru 2007 19:20
    Czarniok
    Poziom 11  

Witam, jestem nowy na tym forum. To mój pierwszy post, dlatego jeśli coś zrobię nie tak, to proszę o wyrozumiałość :) Obecnie jestem użytkownikiem analogowej TV Sat (dekoder Comsat, czasza i 2 konwertery). Chciałbym stopniowo wymieniać ją na cyfrową. Chciałem się zapytać, czy bedę mógł zachować posiadana przeze mnie czaszę i konwertery, czy trzeba będzie zakupić nowe (jakiś mniejszy talerz i konwertery do cyfrówki?) Nie wiem, nie znam się na tym, dopiero zaczynam. Chciałbym utworzyc zestaw satelitarny, na którym będę mógł odtwarzać niekodowane programy (słyszałem że Fergusony są dobre), a później także (oczywiście w celach edukacyjnych:)) - kodowane, więc musiałoby być nieskomplikowane oprogramowanie. Z góry dziękuję za pomoc.

0 20
  • #2 25 Gru 2007 19:35
    michcio
    Specjalista elektryk

Witam.
    Mała czasza to kłopot - im większa, tym mniej problemów z odbiorem. Także zostaw tą, co masz.

Konwertery też powinny być dobre (nie ma cyfrowych lub analogowych konwerterów - po prostu są konwertery). Tylko powinny być typu FullBand (zerknij na ich tabliczki znamionowe i napisz, co tam pisze).

Jak masz podłączone te konwertery do tunera? Taka mała puszeczka na zewnątrz, do której wchodzą 2 przewody od konwerterów a wychodzi jeden do tunera? Czy może 2 kable prosto do tunera?

Owszem, Fergusony są dobre, ale może skusisz się na jakiś w slotem CI i czytnikiem kart? W przyszłości mógłbyś włożyć kartę Cyfry+ lub moduł Cyfrowego Polsatu.
    W takim wypadku polecam ci np. Af-7318, lub nowszy FX-7600.