Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6/C4 2.5TDI(AEL) - trudne uruchamianie zimnego silnika

maxbike1 10 Wrz 2009 13:47 110701 139
  • #121 10 Wrz 2009 13:47
    Magic44
    Poziom 11  

    Witam.
    Nie mam audi ale mam ten sam silnik w volvo (D5252T). U mnie taki objaw był po wymianie filtra paliwowego (na Filtron). Samochód ciężko odpalał. Gdy wsadziłem z powrotem stary, objaw zniknął. Zakupiłem boschowski i nie mam teraz problemów z odpalaniem.

  • #122 04 Lis 2009 20:30
    maruch30
    Poziom 9  

    witam jestem tu nowy moje auto to audi a6 z 1998 1.9 tdi i mam ten sam problem rano kreci i nie odpala dopiero jak zapali i wylączę go i ponownie zapale to juz jest ok dodam ze zacząłem od wymiany swiec potem byl filtr paliwa wstawilem nowe aku wymienilem uszczelki w pompie paliwa i dalej jest to samo elektryk wkońcu powiedzial ze chyba to bedzie pompa ale zalamuje rece ja tez juz nie wiem cio mam robic dodam ze czujnik temperetury tez niby sprawdzał i jest niby ok wydalem na to ponad tysiaka i bez efektow prosze pomóżcie

  • #123 19 Gru 2009 11:31
    pinioo89
    Poziom 8  

    witam

    mam Audi A6 C4 z 96r. 2.5 TDI 140 km quarto teraz jak są te mrozy auto ma problem z odpaleniem :(

    miesiąc temu wymieniony akumulator
    na komputerze 0 błędów
    kąt wtrysków dobrze ustawiony
    nowe świece

    przy odpalaniu na desce rozdzielczej pali się kontrolka grzania świec gaśnie przekręcam kluczyk i ma problem na zimnym silniku odpalić

    po sprawdzeniu miernikiem do świec nie dochodzi napięcie

    jakieś porady co dalej robić co dalej sprawdzać ??

  • #124 20 Gru 2009 15:36
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    Cóż, na początek przekaźnik i bezpiecznik świec żarowych - czy do niego dochodzi zasilanie (na pewno w nogach, ale nie pamiętam, czy po stronie kierowcy czy pasażera - ale raczej po stronie kierowcy)

  • #125 20 Gru 2009 17:14
    wojcieh007
    Poziom 14  

    Witam.
    Postaram się pomóc i ja.

    salmon napisał:
    Cóż, na początek przekaźnik i bezpiecznik świec żarowych - czy do niego dochodzi zasilanie (na pewno w nogach, ale nie pamiętam, czy po stronie kierowcy czy pasażera - ale raczej po stronie kierowcy)

    Przekaźnik to nie wiem gdzie sie znajduje, ale dokładna lokalizacja bezpiecznika to miejsce pod nogami pasażera.
    Odchyl wykładzinę i wyjmij (odkręć) te plastiki, które tam będą. Zobaczysz komputera sterujący całym samochodem, a poniżej taką małą czarną skrzyneczkę wielkości pudełka od zapałek, pod nią znajdują się dwa bezpieczniki. Jeden z nich jest od świec żarowych. Jak dobrze pamiętam to ten z lewej strony. Jak nie ma na nim napięcia podczas grzania świec to sprawdzaj wtedy przekaźnik. Jak napięcie na nim się pojawi to przekaźnik jest OK.
    Ja obstawiam, że na 99% masz spalony ten bezpiecznik.
    Napisz jakie efekty.

  • #126 20 Gru 2009 17:29
    damcio24
    Poziom 1  

    Witam. Ja również miałem problem z zapalaniem 2.5 tdi ale w VW T5. U mnie autko nie chciało palić po długim postoju na mrozie lub nawet przy temperaturze do plus 5 stopni. Oddawałem samochód do kilku mechaników - każdy cudował = filtry, świece i inne "naprawy" jak tu wcześniej opisywali koledzy i nic nie pomagało - wkurzyłem się i zawiozłem auto do specjalisty od Vw i audi, zostawiłem i po dwóch godzinach dzwoni: diagnoza: świece, pompa itp itp ok - wadliwy czujnik obrotów silnika - przy niskich temperaturach wariuje i źle czyta - rozrusznik trzeba kręcić aż silnik zapali w trybie awaryjnym i wtedy jest wszytkso ok, jak silnik się zagrzeje auto pali bez problemów.

  • #127 24 Gru 2009 23:55
    pinioo89
    Poziom 8  

    Spalony bezpiecznik dzięki chłopaki :) pali jak nowa

  • #128 30 Gru 2009 11:56
    dodek10
    Poziom 14  

    damcio24 czy twoj problem pojawiał sie też jak silnik był lekko ciepły - letni - powiedzmy zapaliłes zimnego - podgrzał świece przejechałes 200m zgasiłes za chwilw zaplasz juz nie podgrzeje świec - - u mnie nigdy nie podgrzeje 2 raz świec jak w czasie dnia silnik juz chodził - mimo iz na zew jest temp nawet -10 czy +5 ???? jak to z tym jest - umnie zawsze pali tylko trzeba wtedy bardzo długo krecic - nie zapala od tzw strzała - jak zupełnie zimny i jak jest dobrtze gorący ~90* pali od strzałą

  • #129 26 Sty 2010 19:54
    ryshard
    Poziom 15  

    Witam kolegów AEL 'owców. Jak tam wasze boje z tym silnikiem podczas styczniowych mrozów? U mnie (podlaskie) minimalna temperatura przy jakiej udało mi się uruchomić to -27st Celsiusza, lekarstwo po prostu wieczorem robię rundkę po mieście i stawiam w garażu. Ale nie o tym chciałem. Dzisiaj chciałem zmienić dawkę startową, wchodzę w login, wpisuję 22158, włączam adaptację, przechodzę na 5 kanał, zmieniam wartości a tam nic, nie przyjmuje nic innego jak tylko 128. Jest na to jakiś sposób? A tak w ogóle to ile ona powinna wynosić, u nie pokazuje coś ponad 20mg/obrót. Dodatkowo który kanał reguluje EGR? zmieniłem wartość w 2 kanale i podniosły się obroty, więc EGR to chyba 3. Wartość tego kanału trzeba podnieść czy obniżyć by zminimalizować działanie tego zaworu? Po 10 minutach w garażu przy otwartych drzwiach strasznie śmierdziało spalinami.
    Pozdrawiam.

  • #130 28 Sty 2010 17:04
    dodek10
    Poziom 14  

    sorry za ot kiedys widziałem fajny temat zw z reg kąta wtrysku dot aat i ael i nie moge go znależć

    moja stojąc 2 dni pod blokiem przy - 22* nie odpaliła krecił dobrze ale nie zapalił po kilkunastu probach zdechł musiałem wyjąc akku i podładować - dod. sprawdzilem vagiem że moj kat wtrysku wynosi 22 stopnie !!! teraz jak jest -10 -13 odpala rano bez problemu

    jak auto stoi w garażu to co innego tam powietrze jest zlamane i temp jest o parenascie stopni wieksza - wiec nie ma sie czym chwalić

    ps zlukaj tu jest dobry topic na temat dawki startowej http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=23875

  • #131 29 Sty 2010 11:48
    ryshard
    Poziom 15  

    A u mnie właśnie słabo kręci i jeśli nie odpali po paru sekundach można zapomnieć o odpalaniu. Generalnie to łapie mi tylko jeden gar i jak on rozpędzi szybciej wał to załapuje, gaz w podłogę i reszta i pali. Tylko że jest tak jak pisałem wcześniej, moim zdaniem głowica a dokładniej gniazda zaworowe są do przejrzenia. Najśmieszniejsze jest to, że rozrusznik jest po regeneracji w dobrym zakładzie i akumulator na testerze akumulatorów VAG pokazał Good i sprawność ok 90%.
    Ponawiam pytanie odnośnie EGR, żeby zminimalizować jego działanie, zwiększamy czy zmniejszamy wartość na kanale?

  • #132 06 Lut 2010 17:06
    uszaty2222
    Poziom 1  

    witam chlopaki ja mam mainowicie problem z swoja ael otoz wybija mi rozrusznik jak na zimnym odpalam a na cieplym juz tego nie robi.wyciagnalem rozrusznik wyczyscilem go nasmarowalem i nowe szczotki wjechaly i nadal sie dzieje to samo tyle ze jak go na akumie na kablach podlaczylem to ladnie wybijal i sie wkrecal na swoje obroty a po zalozeniu na auto znowu to samo i teraz nasuwa sie pytanie czy moze to byc slaby akumulator czy co to bedzie ????pomocy

  • #133 07 Lut 2010 14:35
    digi32
    Poziom 2  

    witam.Mam podobny problem z odpalaniem 2,5tdi (niedawno kupiłem),ale u mnie nie ma prądu na świecach żarowych.Podobno to jakiś bezpiecznik. Gdzie go szukać ?

  • #134 07 Lut 2010 20:45
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    digi32 napisał:
    witam.Mam podobny problem z odpalaniem 2,5tdi (niedawno kupiłem),ale u mnie nie ma prądu na świecach żarowych.Podobno to jakiś bezpiecznik. Gdzie go szukać ?

    Mała podpowiedź - odpowiedź jest w tym wątku, trzeba go niestety przejrzeć...

  • #136 15 Kwi 2010 06:00
    kolco11
    Poziom 9  

    Ja też mam problem z cieżkim odpalaniem audi 2,5 tdi ael ,udałem sie do dobrego elektronika poleconego przez kolege z forum vw podpiął pod komputer i wyszło zły kąt wtrysku i zapieczony nastawnik dawki paliwa który sie znajduje w pompie ,lecz jeszcze tego nie zrobiłem ze względu na brak kasy -jak naprawie to napisze pozdrawiam i myslę że to pomoże

  • #137 25 Kwi 2010 12:23
    kolco11
    Poziom 9  

    kąt wtrysku wynosi 52 w audi a6 c4 2,5 tdi AEL i skacze do 57 mechanik powiedział że nastawnik dawki paliwa zapieczony i pompa do naprawy ,ile w końcu powinien wynosić ten kąt wtrysku przebieg auta to ok 350 tys .km dodam że wszystko inne sprawne

  • #138 25 Kwi 2010 13:04
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    statyczny "książkowy" kąt wtrysku to 45-60 jednostek, jednakże większość forumowiczów, w celu polepszenia uruchamiania - zwłaszcza zimą - nie najmłodszych już naszych dieselków, poleca 65. "Skakanie" kąta może być spowodowane np. za słabo naciągniętym paskiem napędu pompy. Skoro mechanik mówi o zapieczonym nastawniku, to ma prawdopodobnie ku temu powody, odczyty...

  • #139 30 Kwi 2010 20:54
    crisss601
    Poziom 1  

    Witam wszystkich posiadam Audi a6 1.9 tdi 110 km 98r od pewnego czasu auto mi zel odpala, nie wazne czy zimne czy ciepłe.Było juz kilka razy na diagnostyce komputerowej efekt zero usterek.Najlepszy mechanik z mojego miasta stwierdził ze to koło dwumasowe ale z tego co mowia inni mechanicy to nie ma nic wspolnego.Sprzeglo dobrze działa biegi tak samo autem nic nie trzesie nie słychac zadnych stukow.Swiece sprawdzone prad dochodzi.Nie wiem co mam robic? czy ktos moze pomoze?

  • #140 08 Cze 2010 16:21
    kolco11
    Poziom 9  

    zrób logi vagiem grupy ooo na zimnym rano silniku przed odpalaniem i wklej bo byc może sensor temperatury paliwa w pompie przekłamuje , a potem zobaczymy