Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez caro problem z wolnymi obrotami

26 Gru 2007 16:01 2590 21
  • Poziom 9  
    Witam!!

    Od dwóch lat jestem posiadaczem Poloneza Caro z 1997r jedno punktowy dolny wtrysk i trzeba przyznać iż byłem zadowolony z bezawaryjności tego AUTKA.. lecz nie dawno pojawił się taki problem :-/ ...A jest on związany z wolnymi obrotami...które to (gdy koła się toczą)..z 10-tys. rosną na 20-tys.. i dopiero po zatrzymaniu się (koła stoją w miejscu).. obroty spadają na 10-tyś.. I właśnie z tym problemem udałem się do mechanika.. który to stwierdził iż przyczyna tego jest silniczek KROKOWY który został wymieniony.. lecz nie niestety problem nie został rozwiązany:-/ Mechanik stwierdził ze tej wady sie nie da wyeliminować.. ze tak juz musi być:-/ I związku z tym zwracam się jeszcze do was o pomocna rade!!

    Z góry wielkie DZIĘKI
  • Poziom 25  
    Zapewne 10-tyś nie oznacza wolnych obrotów.Ale może się mylę.A silnik na podstawie obrotów obciążenia i innych parametrów ma na celu regulacje składu mieszanki.Więc jeśli obroty nie spadają to silnik do końca tego nie robi lub nie posiada sygnału.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    10 tysięcy? 20 tysięcy? Czy ty masz poloneza z wolnoobrotowym silnikiem turbinowym?
  • Poziom 9  
    Dziek iza odpowiedz! Hmy.. stym że sytuacja jest nie co skomplikowana..Ponieważ z tymi obrotami jest różnie..tnz.. raz są w porządku czyli utrzymują się na poprawnej wartości czyli 10-..a czasami skaczą na 20 i tak się otrzymują..do momenty zatrzymania się samochodu... wówczas ona opadają.. i zatrzymuja się na 10 Hmy.. lecz ostatnio dowiedziałem się iż przy skrzyni biegów znajduje sie jakiś tam czujnik.. który to może być odpowiedzialny za takie dziwne zjawiska..hmy.. może ktoś z was wie cos więcej na temat tego czujnika??.. Licze na Wasza pomoc bo mechanik u którego byłem rozkłada rece i twierdzi ze Polonezy tak mają..a dla mnie jest to nie co DENERWUJĄCE Z góry wielkie DZIĘKI!! i Pozdrówka dla wszystkich Posiadaczy czterech kółek!
  • Poziom 17  
    Kolego z tym co piszesz to bywa różnie. Problem ten co podałeś może być spowodowany złą jakością paliwa. Mówię o tym ponieważ podobne problemy występowały w samochodzie mojego brata. Zawsze tankował na tym samej stacji i raz auto szło jak szalone a czasem bardzo go muliło. Zmienił stację na inną i jak ręką odjął problem znikł , spróbuj ty też może to co opisałem pomoże .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Szukajka w ruch-temat poruszany (i nie koniecznie na przykładzie poloneza)
  • Poziom 12  
    Zresetuj ECU . Robi się to tak .
    1. Silnik musi byc zimny .Najlepiej po nocy .
    2. Odłącz akumulator na jakies 30 sekund .
    3. Uruchom silnik nie tykając pedału gazu , ma tak sobie pracować do momentu załączenia się wiatraka .
    To powinno załatwić sprawę obrotów silnika .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam i wielkie DZIĘKI wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.. Hmy...w pełni dostosowałem się do porad Waszych!.. stym że reset komputera na rozwiązał problemu..Eh! podczas jazdy.. (koła się toczą).. obroty nadal falują z 10...na 20.. lub się zawieszają na 20 Hmy..i dopiero gdy zatrzymam Auto obroty spadają na 10 Hmy.. zastanawiam się czy ten czujnik który to znajduje się na lince od prędkościomierz.. może mieć jakiś wpływ na to zjawisko??.. Pozdrawiam i liczę na WASZE cenne RADY!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    --> Mariusz281079
    To se wypnij wtyczkę od krokowca , jest na wtrysku i zobaczysz czy ci bedą falować czy nie krokowiec wcale nie jest potrzebny do życia silnika.
    Nie doczytałem PB czy LPG?
    Sygnał z czujnika prędkości idzie do ECU pin A10 i nie ma nic wspólnego z problemem.
    Jak jedziesz to masz obciążenie i ci obroty spadają.
  • Poziom 9  
    Hmy..ta wada nie daje mi spokoju i doskonale widoczna jest w momencie jazdy gdy wciskam sprzęgło.. (wówczas silnik nie jest obciążony) i puszczam go na luz.. wówczas obroty powinny opadać na 10... a tu proces jest odwrotny..czyli rosną i się zawieszają na 20
    Hmy.. mam jeszcze takie jedno zapytanie odnośnie tego czujnika na lince prędkościomierza... jakie jest jego zadanie? Z góry wielkie DZIĘKI!
  • Poziom 12  
    To zwykły czujnik prędkości i masz racje gdy pada zazwyczaj Ecm podbija obroty.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Mam prośbę odepnij ten czujnik i zobacz co się bedzie działo. please, ok.
  • Poziom 9  
    Witam!

    Hmy.. czyli ten "czujnik" może miec wpływ na to dziwne zachowanie sie obrotów?? Eh! ten czujnik nie zalicza się do tanich czesci.wiec dla mnie bardzo cenne sa wasze rady..za które Dziekuje
  • Poziom 9  
    Witam. Nie dopatrzyłem sie jaki wtrysk ma ten bolid i czy jest na gazie?? :) Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam!
    To jest Polonez 16 GLI jednopunktowy dolny wtrusk Abimex bez gazu
    Wielkie Dzieki dla wszystkich co usiłuja pomóc mi w rozwiazaniu tego problemu!

  • Poziom 21  
    Witam. Sprawdż czy czsem nie jest pęknięty kolektor ssący szczególnie obejrzyj dokładnie czwarty cylinder.
  • Poziom 10  
    Witam mogą to być też-nieszczelne przewody podciśnienia lub wadliwe połączenie elektryczne.Proponuje sprawdzić. Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 16 [minuty]:

    Witam ponownie właśnie doczytałem taką notkę,że może być uszkodzony regulator napięcia (ładowanie ponad 16,9V) komputer odłączy silnik krokowy z udziału a co za tym idzie ustali obroty w granicach 2000.
    Może to pomoże ci rozwiązać problem. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam

    Dziękuje za te cenne rady z pewnością dostosuje się do nich! Hmy.. lecz zastanawia mnie jedna rzecz.. mianowicie gdy jest jakaś problem z praca silnika to wówczas powinna zabłysnąć się kontrolka "CHEK ENGINE" a tak nie jest :-/ wiec jeszcze bardziej mnie to zastanawia. Hmy..a mam jeszcze takie zapytanie.. jak można sprawdzić szczelność kolektora ssącego?..eh! jeśli jest pękniecie to może być niezauważalne :-/ Hmy..a co to Alternatora.. to kilka miesięcy temu był sprawdzany i wymieniany regulator napięcia wiec sadze ze to możemy wykluczyć.. Ale Dziękujże za tą podpowiedź i liczę na WAS!
    Eh! bo na serwis "FSO" nie mogę liczyć! eh! już 3-razu podpinali mi auto pod komputer..i za każde podpięcie płaciłem osobno.. eh! i tak smarował silikonem silniczek krokowy ze w rekach mu przestał działać.. więc wmówili mi iż on sie zacina i dlatego musza mi zamontować nowy! Eh! ale problem z obrotami nie uległ poprawie:-/ wiec by sie mnie pozbyć to wówczas wmówili ze te typy Polonezów tak maja! Eh! jeszcze raz POZDRAWIAM WSZYSTKICH i Dziękuje za Pomoc WASZA