Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi B4 szukam czujnik obrotów wału

arek59 26 Gru 2007 19:01 6236 12
  • #1 26 Gru 2007 19:01
    arek59
    Poziom 29  

    Posiadam audi B4, rok prod 1993, silnik 1,6 na nawielopunkcie. Benzyna+gaz. Mam problem z uruchamianiem silnika, najgorzej jak jest zimny. Za pierwszym razem pali, a nieraz gaśnie i juz nie chce odpalic. Na cieplym silniku jest troche lepiej, ale też czasami nie można go uruchomić. Jak jest ciepły na gazie palili dobrze. Wymieniłem pompke paliwa, filtr paliwa, czujnik ćiśnienia paliwa i nadal jest problem. Proszę pomużcie.

    0 12
  • #2 26 Gru 2007 19:26
    lindonerl
    Poziom 17  

    W aparacie ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czujnik ciśnienia paliwa - gdzie to rośnie???????

    1
  • #3 26 Gru 2007 19:28
    grzebacz
    Poziom 21  

    czujnik ciśnienia paliwa-co to?
    jak nie pali jest iskra?podaj kod silnika.ale myśle że masz tam digifanta,sprawdż przewody do sterownika samą wtyke,czy woda nie narobiła bigosu w bezpiecznikach,odpowietrzenie skrzyni korbowej.

    0
  • #4 26 Gru 2007 19:41
    lindonerl
    Poziom 17  

    Ja w takim jednym to mialem walnięty czujnik temp, przetartą ścieżkęw przepływce i zatkane sitko na pompie zanim to wsystko obczaiłem na piechotę to mnie tak głowa od spalin bolała ale tera już mnie nie zagnie żaden digifant.

    0
  • #5 26 Gru 2007 20:24
    arek59
    Poziom 29  

    Kod silnika to ADA 74kw iskra jest on tak jakby zaczynał łapać i gaśnie. gdzie jest ten czujnik temperatury? Co to jest przepływka? i jak opowietrzyć skrzynie korbową? i gdzie jest ten sterownik?

    0
  • #6 26 Gru 2007 22:10
    lindonerl
    Poziom 17  

    "Kod silnika to ADA 74kw" wygląda na to że jest diagnoza więc mośna się pokusić o podłączenie kompa. Czujnik jest przeważnie na plastikowym krućcu wodnym z boku silnika,mam na myśli ten niebieski co daje sygnał do kompa. Ale na początek kto wie czy go klema nie uzdrowi - może ma zawieśke od gazu.

    0
  • #7 27 Gru 2007 12:35
    grzebacz
    Poziom 21  

    jest tam gniazdo diagniostyczne sprawdz vag-iem samochód.

    0
  • #8 27 Gru 2007 14:35
    kamind
    Poziom 12  

    Witaj kolego.

    Troche malo informacji przekazales odnosnie objawow i szczegolow.

    Sprawdz czy auto cieple po zgasnieciu nadal "ma iskre".
    Jezeli tak to jest to usterka mechanicza (prawdopodobnie cos z dawkowaniem paliwa).
    Jezeli nie to faktycznie moze byc to czujnik obrotow walu lub walka rozrzadu albo kilka innych mozliwosci.
    Zalaczam rysunki (niestety tylko po angielsku) z opisem badania czujnika walu oraz schemat polozenia tegoz czujnika. (mama nadzieje ze dobrze wykonam zalaczniki) ;-)

    Jeszcze jedno.
    Nie pamietam ale Ty sprawdz czy aparat zaplonowy jest zwykly mechaniczny (na palec) czy elektroniczny.
    W silnikach VW jest tam umieszczony czujnik HALL-a ktory lubi sie czesto psuc. I to moze byc przyczyna. Objaw wtedy jest taki ze w poczatkowej "fazie zepsucia" samochod mozna jeszcze zapalic "na pych".

    -1
  • #9 14 Mar 2008 12:15
    jacku7
    Poziom 9  

    witam a ja z kolei mam taki kłopot ze wstawiłem silnik 1,6 o którym piszecie a miełem wcześniej 2,0 monowtrysk.
    i nie mogę odpalić auta kręci ale nie ma iskry z tego co mówi mi człowiek który obecnie zajmuje się uzdrawianiem tego pojazdu mówi że nie wychodzi sygnał z czujnika obrotów wału. czy to się naprawia czy trzeba wymienic to urządzenie i ile to kosztuje
    z góry dzieki za pomoc

    0
  • #10 14 Mar 2008 16:19
    adam7009
    Poziom 38  

    aparat,albo moduł do wymiany,podejrzewam,że aparat bo moduł został ten sam,a aparat zapłonowy jest od nowego silnika i to on może byc uszkodzony.

    0
  • #11 15 Mar 2008 07:33
    jacku7
    Poziom 9  

    mówiąc modół masz na myśli to co znajduje się obok cewki zapłonu? dziś mają ją podłączyć pod komputer może to zdiagnozuje usterkę a i jeszcze jedno a uważasz że czujnik obrotów wału jest ok?
    z tego co do tej pory mi mówił mechanik to że brak jednego + ale nie bardzo wiem czy mówił on o komputerze czy o czujniku halla czy też o czujniku obrotów wału

    0
  • #12 28 Mar 2008 19:48
    djmathew
    Poziom 10  

    Ja mam taki problem: passat vr6 2,8 bez gazu 92 rok. Nie pali jak jest zimny. Tzn czasem na chec zaskoczyc ale zapali dopiero po 20 minutach krecenia. Na zaciąg odpali po kilkunastu metrach. Jak cieply odpala bez wiekszych problemow. Na vagu jeden blad - 00513 czujnik obrotow silnika. Sprawdzalem na zgaszonym - moze dlatego ten blad. Kolega wyzej napisal, ze "W silnikach VW jest tam umieszczony czujnik HALL-a ktory lubi sie czesto psuc. I to moze byc przyczyna. Objaw wtedy jest taki ze w poczatkowej "fazie zepsucia" samochod mozna jeszcze zapalic "na pych".
    " Czy tu moze tkwic przyczyna? Nie chce w ciemno kupowac tego czujnika...

    0
  • #13 28 Mar 2008 21:06
    adam7009
    Poziom 38  

    Zobacz czego mu brakuje jak nie pali ,iskry czy paliwa?

    0
  Szukaj w 5mln produktów