Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

rozdzielacz napiecia w zależności od rezystancji

Puzon_16 27 Dec 2007 19:26 996 4
    Puzon_16
    Level 16  
    Witam w elektronice jestem dosyc zielony. Mam takei pytanko:
    Czy jest takie urzadzewnie które w zależności od rezystancji czujnika zmienia napiecie?
    Teraz dokłądniej:
    Do gaznika w Vw golfie zrobilem ssanie poprzez włzoenie silniczka regulujacego pozycje reflektora pod regulacje przepustnicy- działa to tak ze potencjimotrem od regulacji reflektorów dodaje gazu bo siłownik sie wysuwa lub chowa.
    Teraz chciałbym zautomatyzowac ta funkcję
    Chciałbym by napiecie np 1v było przy rezystancji X a napiecie 12V było przy rezystancji Y.
    czujnik mam wolny na kolektorze ssacym
    MAm miernik wiec wartości rezystancji mogłbym zmierzyc
    Czy da sie kupic lub zrobic takie urzadzenie
    Z góry dziekuje za pomoc
    Pozdrawiam
    cyberdar
    Level 31  
    Witam

Jak dobrze zrozumiałem to właściwie wystarczy dołożyć do istniejącej rezystancji drugi rezystor. Powstanie wtedy dzielnik napięcia. Jak zmierzę napięcie to silnikiem można sterować na zasadzie PWMa. Przy czym na wyjściu należałoby zastosować filtr dolnoprzepustowy aby na wyjściu nie był przebieg z wypełnieniem tylko napięcie. Nie powinno być większych problemów z zaimplementowaniem na procesorze.

--
    pozdrawiam
    artbi
    Level 19  
    witam jest to dość proste do wykonania wystarczy wzmacniacz operacyjny typu 741 i troszkę matematyki i juz gotowe napięcia ... jest sporo literatury co do takiego przykładu więc... to jest prawie jak książkowe przykłady proponuje tytuł "" elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz "" nie pamiętam autora pozdrawiam
    Puzon_16
    Level 16