Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Niskie obroty po spawaniu, adaptacja przepustnicy seat AEE

kaszeszczuk 27 Dec 2007 21:27 10305 4
  • #1
    kaszeszczuk
    Level 12  
    Witam
    Auto: Seat Cordoba 1,6 98' AEE 75km
    Problem: po odpaleniu auto nie wchodzi na "ssanie", trzyma niskie obroty ok. 500, po rozgrzaniu czasami 800 ale spada równiez na 500.

    Już kiedyś miałem podobny problem ( ok. 10 m-cy temu )jednak została wymieniona przepustnica, sonda lambda i sterownik i autko chodziło idealnie ( zrobione jakieś 16 000 km).

    Oddałem auto do lakiernika i ten podczas spawania nie odpiął klem. Odbieram auto i właśnie takie objawy się pojawiły.

    Pytanie: Czy spawanie spowodowało "rozkodowanie" sterownika?
    Czy może adaptacja przepustnicy wystarczy.
    Próbowałem adaptacji poprzez odpięcie klem itd.

    Uważam, że nie mógł wystapić taki zbieg okoliczności, że akurat wtedy gdy odebrałem auto od lakiernika, okazuje się, że jest brudna przepustnica, lub coś się uszkodziło.

    Dodam, że czuje luz na pedale gazu, mam wrażenie, że poluzowała się linka od gazu ( poprzez nieprawidłowe wychylenie przepustnicy ), jak delikatnie przycisne pedał, aby zniwelować ten luz to automatycznie obroty wskakują na ładne ~800. Ale co z "ssaniem", a raczej jego brakiem?

    Czy w takim przypadku wystarczy adaptacja przepustnicy, czy trzeba zakodować bazowe nastawy całego sterownika.

    Co oprócz adaptacji przepustnicy można zrobić ze sterownikiem, "zaprogramować"

    Pozdrawiam
  • #2
    lindonerl
    Level 18  
    Cos mi tu się widzi że zestyk biegu jałowego ma problem. Prpopnuję troszkę wd-40 popsikać to i owo w obrębie przepustnicy. Co masz na myśli wymieniony sterownik czyżby regulator obrotów potocznie " silnikiem krokowym " zwany.
  • #3
    kaszeszczuk
    Level 12  
    Nie kolego.
    Sterownik czyli potoczny komputer, cały został wymieniony przez elektryka. Okazało się, że ostatecznie wymieniłem przepustnicę i dopiero wtedy ręką odjął wszelkie problemy.

    Pragnę zaznaczyć, że stało się to po spawaniu nadkoli, a dzień wcześniej auto jak nówka 8l/100km gazu w trasie i idealne osiągi i praca silnika, równe obroty.
  • #4
    lindonerl
    Level 18  
    A ta przepustnica to nie przypadkiem zintegrowana z regulatorem obrotów a w nim zestyk biegu jałowego???
  • #5
    kaszeszczuk
    Level 12  
    Witam ponownie
    Problem rozwiązany. Adaptacja przepustnicy vagiem rozwiązała problem.

    Vag-com pokazywał błąd:
    00516 Czujnik pozycji przepustnicy – zamknięty przełącznik – F60

    Adaptacja naprawiła całkowicie usterkę, auto chodzi idealnie.

    Wniosek: spawanie spowodowało pojawienie się błędu przepustnicy ( "rozkodowało ").

    Błąd pojawił się jeszcze raz po ponownym uruchomieniu auta, lecz po ponownym usunięciu już się nie pojawił.
    Interfejs kupiłem z myślą o adaptacji a teraz się przyda na przyszłość.

    Pozdrawiam