Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Migomat AMIG190 podłączenie do dwóch faz?

27 Gru 2007 22:48 14373 24
  • Poziom 12  
    Witam .
    Nurtuje mnie taka myśl , a jako ,że nie jestem elektrykiem pozwolę sobe ją przedstawić , licząc na pomoc z Waszej strony.
    Chciałbym kupić migomat inwertorowy , dane prądowe tego urządzenia są na dole . Jest on jednofazowy i pobiera z sieci duży prąd, Imax = 38A. W garażu mam gniazdo 3 fazy 16A . Czy można takie urządzenie podłączyć , między fazowo poprzez dwie diody prostownicze przeciwnie skierowane , tak żeby góra sinusa była z jednej fazy , a dół z drugiej ?
    Wiem, że będą na siebie zachodzić , ale jak to może wpłynąć na trafo lub mostek prostowniczy ?

Pozdrawiam wszystkich i życzę udanego sylwka i szczęśliwego nowego roku.
  • Poziom 24  
    Witam
    Jak podłączysz diody to wyprostujesz prąd zmienny na stały a spawarka pracuje na zmiennym , a dwie diody nie zbiją Tobie napięcia z 380v na230v
  • Poziom 12  
    to chyba się zakręciłem , myślałem sobie tek , że jedna dioda wytnie pół sinusa z jednej fazy , a druga z drugiej i obciążenie się rozłoży , ale chyba mnie za bardzo fantazja poniosła. Dzięki.
  • Poziom 39  
    Imax = 38A to wartość szczytowa prądu, wartość skuteczna wynosi 17,3A. Pozatym z oznaczenia wynika, że nie jest to inwerter lecz zwykły transformator z prostownikiem.
  • Poziom 12  
    pomimo tego oznaczenia na tabliczce , jest to opisane przez producenta jako "Inwertorowy półautomat spawalniczy MIG/MAG" .
  • Poziom 23  
    A jaka jest cena ? To być może wyjaśni sprawę inverter czy trafo/prostownik
  • Poziom 27  
    Z tabliczki znamionowej wynika, iż jest to aparat spawalniczy pracujący w oparciu o transformator sieciowy.
  • Poziom 12