Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Universum FT4239 - Jak przestroić?

28 Gru 2007 01:45 2408 10
  • Poziom 10  
    Witam
    Jestem początkującym elektronikiem więc proszę o pomoc.
    Mam telewizor przywieziony z Niemiec Universum FT4239 (stereo)i nie wiem jak go przestroić na Polskie standardy. Jedyne co byłem w stanie zrobić to zamontować układ fonii równoległej, która nie zadziałała wogóle.

Co mogę jeszcze zrobić ?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Wydaje mi się, że tego odbiornika nie musisz przestrajać. Jeżeli w tym odbiorniku jest chassis E9, to należy polski standard (DK) uaktywnić w trybie serwisowym telewizora. Do tego celu będzie Ci potrzebny najlepiej oryginalny pilot. Jeżeli jesteś początkujący, ale rozumiesz o czym napisałem, to tryb serwisowy znajdziesz pod tym linkiem. Plik pdf, zaczekaj na załadowanie.
    http://navilight.ovh.org/el/universum_chassis_e9.pdf
    Nie sugeruj się obudową, bo to chassis było montowane w różnych obudowach. Ale jak to nie będzie to chassis, to mi wybacz.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Moderator
    Opis montażu (podłączenia) fonii równoległej znajdziesz tu: www.mjm.pl
  • Poziom 10  
    Mam oryginalny pilot i uruchomiłem tryb serwisowy ale nie wiem co dokładnie zrobić żeby uaktywnić standard DK.
  • Poziom 10  
    Zamontowałem jeszcze raz fonię równoległą i nic nie dało. podpiąłem: Out- do pierwszej nóżki filtra (lewa nóżka od strone napisów) IN - do 11, ostatniej nóżki głowicy, U+ podpiąłem do napięcia 8 V (chyba powinno wystarczyć. No i masa do masy telewizora. Jak w czymś się pomylilem to proszę o podanie poprawnego połączenia.
  • Pomocny post
    Poziom 29