Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wtrysk gazu, o czym mogą świadczyć te objawy?

michael1986 28 Gru 2007 09:48 10063 9
  • #1 28 Gru 2007 09:48
    michael1986
    Poziom 18  

    Witam

    O czym mogą świadczyć takie objawy:

    1. Przy przechodzeniu z benzyny na gaz silnik przez chwilkę wchodzi na obroty rzędu 1000 rpm (a obroty biegu jałowego to 800 prm co ma wyglądać na obrotomierzu na 750 rpm i tak wygląda).

    2. Po jeździe na gazie jak przełączę auto na benzynę pracuje troche nie równo śmierdzi nie dopalonym paliwem, auto jest słabe. Dopiero po kilku chwilach, przegazówkach wraca do normy i silnik chodzi na benzynie dobrze.

    Czy to może być tego typu usterka że gaz psuje coś w komputerze benzynowym?

    Instalacja to OMVL Dream XXI N.


    Pozdrawiam

    0 9
  • Deimic One - Szkolenia
  • #2 28 Gru 2007 11:27
    bartek_j
    Poziom 35  

    Źle ustawiona mapa dla gazu. Powoduje przestawienie mapy w sterowniku benzynowym przy jeździe na gazie.

    W OMVL poprawne ustawienie mapy gazu to sztuka.. i dużo ciepliwości trzeba

    1
  • #3 28 Gru 2007 11:42
    elektronik system
    Poziom 12  

    czasamizdaża się tez że instalator zlesie wepnie w instalacje ze sonda i tez sa podobne objawy

    0
  • Deimic One - Szkolenia
  • #4 28 Gru 2007 13:36
    michael1986
    Poziom 18  

    elektronik system napisał:
    czasamizdaża się tez że instalator zlesie wepnie w instalacje ze sonda i tez sa podobne objawy


    Co znaczy źle? Co tu można pomylić? Przecież to kwestia jednego kabelka :)

    Dodam jeszcze kolejne objawy:

    1. Gdy rano odpalę, przejadę autem 15 km, potem zgaszę i chce zapalić tak z 8h po zgaszeniu muszę kręcić rozrusznikiem kilka sekund... czasem pale na dwa razy. A jak odpali to brzydko chodzi aż do momentu przejścia na gaz.

    Ale gdybym drogę w tamtą stronę (pierwszą) zrobił na benzynie wszystko byłoby ok.

    Czy to też świadczy o tym że komputer benzynowy ma namieszane "w głowie ;-)" przez komp gazowy?



    Pozdrawiam

    0
  • #5 28 Gru 2007 13:43
    yaaro
    Poziom 33  

    Bartek_j ma racje przestawiona mapa paliwowa, pośmigaj na samej benzynie i zajedz do gazownika niech jeszcze raz ustawi.

    0
  • #6 28 Gru 2007 13:59
    michael1986
    Poziom 18  

    yaaro napisał:
    Bartek_j ma racje przestawiona mapa paliwowa, pośmigaj na samej benzynie i zajedz do gazownika niech jeszcze raz ustawi.


    W sumie trochę się na tym znam od strony teorii chciałbym sam spróbować. Dziękuje Wam za rady. A jaki program do OMVL polecacie?

    Druga sprawa to jest taka że ten wtrysk jest sekwencyjny a auto ma na grupowym :( Może nie da się tego dobrze ustawić? Sam nie wiem bo na listwach pisze mi niby coś tam OMVL Dream XXI - D a na fakturze za wszystko N... sam tego gazu nie zakładałem tylko kupiłem auto z gazem. Fakturę mam z przełomu 2005/2006 na ponad 5000 zł w firmie Motronic Wrocław... o kurcze teraz wpisałem w google i nie ma pochlebnych opinii o tej firmie :|

    Rozumiem że po podpięciu do kompa odpalam jakąś autokalibracje? I chodzi o to żeby auto na gazie jeździło ładnie i żeby gazu dostawało jakieś 20% więcej od benzyny no i żeby komputer ECU nie głupiał przy jeździe na gazie (co teraz się dzieje).


    Pozdrawiam

    1
  • #7 28 Gru 2007 14:38
    bartek_j
    Poziom 35  

    A jakie auto ?
    Do regulacji instalacji gazowej potrzeba komputer przenośny, stosowny kabelek i oprogramowanie, dla danej instalacji. Do OMVL jest jakieś zabezpieczane oprogramowanie, ale bywają gdzieniegdzie crackowane wersje, tu na elektrodzie cos się walało w tym temacie.

    Autokalibracją nic nie zdziałasz, trzeba współczynniki mnożników ręcznie dostosować w całym zakresie pracy. Najlepiej w 2 osoby w trakcie jazdy. Oczywiście przed przystąpieniem do regulacji trzeba pojeździć na benzynie coby się mapa benzynowa "zrobiła". Trzeba mieć w tym trochę wprawy, ale jak masz zacięcie, cierpliwość, czas i gotów jesteś wyjeździć kilkadziesiąt kilometrów (albo i kilkaset) w trakcie zabaw to dasz radę ;)
    Dowiedz się jeszcze jakiej firmy masz sterownik od gazu. Czy to napewno OMVL. Oprogramowanie od OMVL jest wyjątkowo "drewniane".

    0
  • #8 28 Gru 2007 15:24
    palala
    Poziom 23  

    Witam

    uszkodzony reduktor/ listwa - ot i cały problem

    sprawdź na MAP'ie czy nie ma gazu w przewodzie podciśnieniowym - jak tak, to reduktor na 90 % do wymiany

    pozdrawiam

    1
  • #9 28 Gru 2007 15:31
    michael1986
    Poziom 18  

    palala napisał:
    Witam

    uszkodzony reduktor/ listwa - ot i cały problem

    sprawdź na MAP'ie czy nie ma gazu w przewodzie podciśnieniowym - jak tak, to reduktor na 90 % do wymiany

    pozdrawiam


    Regeneracja reduktora nie pomoże?

    Dodam jeszcze że w aucie mam ekonomizer i komputer spalania i na trasie różnica między pokazywaną wartością a faktycznym spalaniem to około 20%, czyli chyba w porządku? No tylko nie wiadomo skąd komputer pokładowy bierze informacje czy bezpośrednio z ECU czy może jeszcze ustawia jakieś mnożniki.



    Pozdrawiam

    1
  • #10 28 Gru 2007 21:45
    palala
    Poziom 23  

    Witam

    W przypadku dream - żywotność listwy - około 60- 80 tys. km (raparaturki do dostania w Skarżysku-Kamiennej - ostatnio około 130 zeta za komplet).

    Parownik - nie wiem czy sens regenerować - najczęściej membrany bez wyprasek - tylko płaskie, kiepskiej jakości. Po regeneracji trzeba to dziadostwo kilka razy regulować, bo się membrany układają ... i słabo chodzi oraz krótka żywotność. Osobiście polecam wymianę, dlatego że mniej kłopotów.

    pozdrawiam

    0