Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ebeszprecher d1lc problem z bezpiecznikiem i termostatem

28 Gru 2007 17:02 1859 6
  • Poziom 9  
    Jaką wartość ma bezpiecznik termiczny ebeszprechera d1lc mój nie wytrzymuje nawet 5W obciążenia. Jego oznaczenie 1213 APR K3. Czy mogę go zastąpić zwykłym bezpiecznikiem, ile amper ? Jak sprawdzić termostat kręcony kółkiem 5010235200 na 5 styków.Ogrzewanie normalnie odpala ale pracuje ciągle na maks. Nagrzało do 35 stopni i nie zwolniło, po wyłączeniu normalnie się wystudza.Dziękuję za odpowiedź
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Prąd pobierany w czasie odpalania ogrzewania dochodzi do 15A ze względu na pracę świecy żarowej(160W). Potem jak odpali i przejdzie do normalnego trybu pracy pobiera około 30W. Bezpiecznik zazwyczaj jest zwykły na 16A. Termostat kręcony kółkiem ma opornik nastawny wyprowadzony między pin 1 i 2. Oporność tam zmienia się od około 1,2 kΩ do 2,4kΩ. Jeżeli do układu elektrycznego nie podłączano innego termistora do pomiaru temperatury to ogrzewanie korzysta z termistora znajdującego się na płytce wewnątrz ogrzewania, który mierzy temperaturę wlotową jaką zasysa ogrzewanie. Ważne aby wlot powietrza pobierał powietrze z tej przestrzeni, którą ma ogrzewać, np z kabiny a nie ze schowka na zewnątrz pojazdu.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Mój termostat ma 1,8-2,2KΩ.Czy to oznacza , że on jest powodem tego ,że ogrzewanie chodzi ciągle na max. Czy można na próbę zastąpić go opornikiem , ewentualnie jakim ?Ogrzewanie ssie powietrze z kabiny.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Termostat masz w porządku, opornik zastępczy może być nawet 1.5kΩ - to sugerował by temperaturę około 6-8°C na wlocie. Ale ja bym szukał problemu może na płytce wewnątrz ogrzewania. Jak odkręcisz tą wąską obudowę na przewody to tam jet taka płytka do której podłączone są wszystkie przewody. Po odłączeniu przewodów można ją wysunąć odchylając taki haczyk. Na niej znajduje się czujnik temperatury wlotowej. Tam jest mało elementów (dwa przekaźniki i duże oporniki ceramiczne) oraz ten czujnik, który wygląda jak tranzystor z dwiema nóżkami. Jest to termistor o oporności podobnej jak potencjometr. 1,8kΩ w temperaturze 10°C i rośnie wraz ze wzrostem temperatury do 2,2kΩ dla 40°C. Wartości przybliżone - weź 20% błędu. Zobacz czy pobieranie powietrza nie jest zbyt blisko ściany z nieszczelną tapicerką, czy przy drzwiach, gdzie dostaje się powietrze przez nieszczelną uszczelkę.
  • Poziom 9  
    Dzięki jutro sprawdzę płytkę , na pewno powietrze jest z wnętrza samochodu.
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem ten czujnik, jest dobry.Zauważyłem , że po nagrzaniu powietrza w kabinie pstryka jakiś przekaźnik ale nic to nie zmienia . Wygląda na to ,że oporniki od wentylatora też są w porządku bo po wyłączeniu jak zaraz włączę ponownie dmuchawa chodzi wolniej aż wystudzi ogrzewanie.Co za czort ? Czy może coś z kasetą , czy może jest zablokowana ?
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    O prędkości silnika decyduje nóżka nr 6, ( tam jest albo 24V albo 0V) steruje to przekaźnikiem na płytce z oporami.
    Nastawa temperatury to nóżka nr 8 napięcie w granicy 2V(+-0,5V) w zależności od nastawy. Wartość temperatury to nóżka nr 3 wartości podobne, wszystko mierzone względem masy lub nóżka nr 2. Wszystko dotyczy wtyczki 12pinowej tej z drobnymi pinami. Kaseta może też czasem źle steruje, możesz sprawdzić podmieniając w jakimś innym samochodzie.