Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik jednofazowy. Zmienia kierunek obrotów.

Pit91 31 Dec 2007 16:19 11640 41
  • #32
    elektromechanik
    Level 27  
    Pit91 wrote:
    A jak można sprawdzić czy kondensator jest sprawny??


    Najlepiej było by miernikiem pojemności.
    Najprościej - odłącz go od silnika i jakimś kablem podłącz go na chwilą do sieci. Odłącz i zewrzyj np. izolowanym wkrętakiem końcówki kondensatora powinien < strzelić > iskrą. ( im większa pojemność tym większa iskra)
    Zrób tak kilka razy. Jeśli iskry nie będzie to bubel.

    MAM NADZIEJE ŻE O OSTROŻNOŚCI NIE MUSZĘ CI PRZYPOMINAĆ ale PRZYPOMINAM!!!!!
  • #33
    Akrzy74
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Kiedyś miałem podobny przypadek.Silnik chyba 1.1na 220V podczas pracy pod obciążeniem oraz przy włączaniu potrafił zmieniać kierunek obr.Nie pomogła wymiana kondensatora na inny/nawet większy/dopiero po przezwojeniu defekt ustąpił.Co dziwne, silnik w środku wyglądał ok.-ale to jeszcze o niczym nie świadczy.
  • #34
    elektromechanik
    Level 27  
    Akrzy74 wrote:
    Kiedyś miałem podobny przypadek.Silnik chyba 1.1na 220V podczas pracy pod obciążeniem oraz przy włączaniu potrafił zmieniać kierunek obr.Nie pomogła wymiana kondensatora na inny/nawet większy/dopiero po przezwojeniu defekt ustąpił.Co dziwne, silnik w środku wyglądał ok.-ale to jeszcze o niczym nie świadczy.


    Zgadza się -znaczy że ma zwarte uzwojenie pomocnicze (rozruchowe). Gdyby był włączony dłużej to na pewno uzwojenie zmieniło by wygląd.
  • #35
    Akrzy74
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Też mi się wydawało że ma skrót więc najrozsądniej było go przewinąć.Coś mi się wydaje że kol.Pit91 będzie musiał zainwestować w nowe uzwojenie-po uprzednim podł.wg.Twoich słusznych wskazówek.Wszystkiego dobrego w Nowym Roku..:D
  • #37
    pol032
    Level 24  
    Witam do AUTORA postu:
    Pisałeś że między 1 i 2 przewodem jest 20,8Ω
    3 i 4 przewodem jest 21,3Ω
    a jaka jest oporność między 1 i 3 przewodem ???? nie powinno tam być przejścia
  • #38
    kierko
    Level 17  
    Cześć!
    Jeśli silnik ma zwarte uzwojenie to po dłuższej pracy powinien się grzać.
    Spróbuj dołożyć równolegle jeszcze jeden taki kondensator. I napisz czy jest poprawa w startowaniu silnika.
    Kondensator możesz sprawdzić też w taki sposób:
    Włącz ten silnik i odłączaj ten kondensator na pracującym silniku. Powinno iskrzeć (tylko zachowaj ostrożność).
    Jeśli to nie pomoże i nie masz błędu w połączeniach, to tak jak koledzy pisali. Silnik wymaga przezwojenia.
    Pozdrawiam
  • #40
    elektromechanik
    Level 27  
    Pit91 wrote:
    Między 1 a 3 nie ma przejścia.


    I być nie powinno. Gdyby główna i pomocnicza miały wspólną końcówkę to tak. Wtedy wychodziły by 3 przewody. Czasem w nowszych są 4 (wyjście na kondensator) ale ten jest starego typu.
  • #41
    pol032
    Level 24  
    Gdyby między końcówkami 1 i 3 było przejście a nie powinno być znaczyło by by to że cewki uzwojenia pomocniczego z uzwojeniem roboczym są zwarte gdzieś między przekładkami
  • #42
    e2rd.o
    Level 20  
    Nie wiem czy dobrze widzę, ale do przewodu który wychodzi z silnika są dołączone przewody i owinięte taśmą izolacyjną. Odwiń taśmę i sprawdź przejścia przewodów. Z silnika powinny wychodzić trzy przewody.