Witam
Posiadam Astrę II z fabrycznym centralnym zamkiem na pilota w kluczyku, więc chciałem dołączyć alarm do tego pilota. Widząc inne posty wybór pewnie zostanie przez Was mocno skrytykowany gdyż zakupiłem alarm NOXON PORTMAN KEY AM308 (wiem że dla tego rozwiązania polecacie SEO Perfect, ale już kupiłem taki i będę próbował podłączyć właśnie ten i mam nadzieję, że mimo to mi pomożecie).
Na początek, żeby nie było, że nie używam funkcji "Szukaj" itd... to moja wiedza w tej chwili przedstawia sie następująco:
zasilanie:
"+" (styk 30) czerwony kabel 4mm^2 na wejściu do skrzynki bezpieczników
"-" (styk 31) do masy auta, np. śrubka przy wiązce z dwoma masowymi czyli brązowymi kablami na dole słupka przedniego strona kierowcy
zapłon:
"+" (styk 15/54) czarny kabel 2,5mm^2 zlokalizowane w wiązce stacyjki lub w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycji 77
kierunkowskazy:
biały/czarny i zielony/czarny przewód 0,75mm^2 zlokalizowane w wiązce która idzie od słupka wzdłuż lewego progu lub w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycjach 65 i 19
elektryczne szyby:
całkowite zamknięcie czerwony/niebieski przewód w 16-pinowym czarnym złączu wychodzącym z drzwi kierowcy
odcięcie pompy paliwa:
czerwony/niebieski przewód (dużo czerwonego cienki niebieski pasek) 1.5mm^2 zlokalizowany wiązce która idzie od słupka wzdłuż lewego progu lub w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycji 1
rozrusznik:
"+" (styk 50) czarny/czerwony przewód 2,5mm^2 w wiązce ze stacyjki lub przy podłączeniu włącznika świateł
maska:
dodatkowy przełącznik na pasie przednim np. obok lewego reflektora
drzwi:
szary przewód 0,5mm^2 zlokalizowany wiązce która idzie od słupka wzdłuż lewego progu lub w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycji 29
klapa bagażnika:
brązowy/biały przewód 0,5mm^2 przy lampce bagażnika
sterowanie centralnym zamkiem w drzwiach kierowcy:
do zamka w drzwiach kierowcy dochodzi 8 przewodów:
czerwony/niebieski - po zmasowaniu zamknięcie (chyba z ryglowaniem i wogóle czym się różni zamykanie a zaryglowanie?)
czerwony/biały - po zmasowaniu otwarcie
czerwony/czarny - "+" na otwieranie
czerwony/brązowy - po zmasowaniu zamknięcie
brązowy/biały - po zmasowaniu otwarcie
te dwa przewody powyżej występowały też w Astrach F z centralnym bezpilotowym, więc nie wiem czy dobrze rozumuję, ale na nich pojawia się impuls przy otwieraniu/zamykaniu przekręcając kluczyk ???
brązowy - masa jak w całej Astrze
czarny/niebieski - "+" na zamykanie
czarny/żółty - ??? nie znalazłem co to
Z podłączeniem większości rzeczy nie było większych problemów. Problem pojawił się na końcu, gdy miałem dopiąć się do centralnego zamka. Mam schematy po polsku i po angielsku więc będę przytaczał obydwie nazwy, bo może tłumaczenie nie jest najlepsze.
Są dwie możliwości podłączenia się do centralnego zamka.
wersja A:
Używane są 4 przewody (podaję kolory z alarmu)
żółty/czarny - ZARYGLOWYWANIE (ang. LOCK)
niebieski/czarny - ODRYGLOWYWANIE (ang. UNLOCK)
zielony/biały - ŁĄCZNIK ZARYGLOWANIA ??? (ang. LOCK SWITCH)
czerwony/biały - ŁĄCZNIK ODRYGLOWANIA ??? (ang. UNLOCK SWITCH)
Opis - Dwa przewody przewody podłączyć do silniczka centralnego zamka ze strony kierowcy. Żółty/czarny podłączyć do przewodu otwierającego. Kolejne dwa przewody podłączyć do łącznika sterowania zamkiem centralnym w pojeździe. Zielony/biały przewód podłączyć do łącznika ryglowania pojazdu, a czerwony/bialy przewód do łącznika odryglowania pojazdu. Przewody te są ważne dlatego, aby alarm został wyłączony tylko za pomocą pilota centralnego zamka.
ang. - This mode uses up to 5-wire to sense vehicle's lock to determine system status. Two wires (yellow/black wire for lock and blue/black for unlock) are connected to driver's door actuator. When the doors are locked with transmitter, the system will be armed . When the doors are unlocked , the system is disarmed, the green/white wire (for lock switch) and red/white wire(for unlock switch) must be connected to one of the wires from the lock/unlock switch in driver's door. Those wires are important as they stop the system from arming/disarming when the door is manually locked or unlocked.
wersja B:
Używane są 2 przewody (podaję kolory z alarmu)
żółty/czarny - sygnał ryglujący (np. silniczek centralnego zamka)
niebieski/czarny - sygnał odryglowujący (np. kierunkowskazy)
Opis - Dla prawidłowego sterowania alarmem należy należy nauczyć alarm sekwencji ryglowania i odryglowania. Dalej jest opisany proces uczenia sygnału wyłączania i włączania alarmu, oraz schemat podłączenia sygnałów do tych kabli i na schemacie między syganłem a kablem jest wpięta chyba dioda (o ile dobrze pamiętam oznaczenia) z podpisem IN5400 i rezystor z podpisem 1K. Dopisane jest, że alarm w tej weraji akceptuje tylko logikę dodatnią (gdyż alarm ma przełącznik czy sygnały z centralnego będą positive czy negative)
Ponieważ w Astrze II centralny jest sterowany masą, więc wersja druga wymagała by pewnie jakiegoś przekaźnika, który by dawał "+" po dostaniu impulsu masy z silniczka centralnego, bo impuls z kierunkowsazów przy rozbrajaniu alarmu już by chyba był ok.
Zostaje więc wersja A - czy ktoś z doświadczonych mógłby mi pomóc w podłączeniu tego alarmu do centralnego zamka ? który kabel z alarmu do którego kabla z centralnego powinienem podpiąć?
Pozdrawiam
Posiadam Astrę II z fabrycznym centralnym zamkiem na pilota w kluczyku, więc chciałem dołączyć alarm do tego pilota. Widząc inne posty wybór pewnie zostanie przez Was mocno skrytykowany gdyż zakupiłem alarm NOXON PORTMAN KEY AM308 (wiem że dla tego rozwiązania polecacie SEO Perfect, ale już kupiłem taki i będę próbował podłączyć właśnie ten i mam nadzieję, że mimo to mi pomożecie).
Na początek, żeby nie było, że nie używam funkcji "Szukaj" itd... to moja wiedza w tej chwili przedstawia sie następująco:
zasilanie:
"+" (styk 30) czerwony kabel 4mm^2 na wejściu do skrzynki bezpieczników
"-" (styk 31) do masy auta, np. śrubka przy wiązce z dwoma masowymi czyli brązowymi kablami na dole słupka przedniego strona kierowcy
zapłon:
"+" (styk 15/54) czarny kabel 2,5mm^2 zlokalizowane w wiązce stacyjki lub w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycji 77
kierunkowskazy:
biały/czarny i zielony/czarny przewód 0,75mm^2 zlokalizowane w wiązce która idzie od słupka wzdłuż lewego progu lub w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycjach 65 i 19
elektryczne szyby:
całkowite zamknięcie czerwony/niebieski przewód w 16-pinowym czarnym złączu wychodzącym z drzwi kierowcy
odcięcie pompy paliwa:
czerwony/niebieski przewód (dużo czerwonego cienki niebieski pasek) 1.5mm^2 zlokalizowany wiązce która idzie od słupka wzdłuż lewego progu lub w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycji 1
rozrusznik:
"+" (styk 50) czarny/czerwony przewód 2,5mm^2 w wiązce ze stacyjki lub przy podłączeniu włącznika świateł
maska:
dodatkowy przełącznik na pasie przednim np. obok lewego reflektora
drzwi:
szary przewód 0,5mm^2 zlokalizowany wiązce która idzie od słupka wzdłuż lewego progu lub w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycji 29
klapa bagażnika:
brązowy/biały przewód 0,5mm^2 przy lampce bagażnika
sterowanie centralnym zamkiem w drzwiach kierowcy:
do zamka w drzwiach kierowcy dochodzi 8 przewodów:
czerwony/niebieski - po zmasowaniu zamknięcie (chyba z ryglowaniem i wogóle czym się różni zamykanie a zaryglowanie?)
czerwony/biały - po zmasowaniu otwarcie
czerwony/czarny - "+" na otwieranie
czerwony/brązowy - po zmasowaniu zamknięcie
brązowy/biały - po zmasowaniu otwarcie
te dwa przewody powyżej występowały też w Astrach F z centralnym bezpilotowym, więc nie wiem czy dobrze rozumuję, ale na nich pojawia się impuls przy otwieraniu/zamykaniu przekręcając kluczyk ???
brązowy - masa jak w całej Astrze
czarny/niebieski - "+" na zamykanie
czarny/żółty - ??? nie znalazłem co to
Z podłączeniem większości rzeczy nie było większych problemów. Problem pojawił się na końcu, gdy miałem dopiąć się do centralnego zamka. Mam schematy po polsku i po angielsku więc będę przytaczał obydwie nazwy, bo może tłumaczenie nie jest najlepsze.



Są dwie możliwości podłączenia się do centralnego zamka.
wersja A:
Używane są 4 przewody (podaję kolory z alarmu)
żółty/czarny - ZARYGLOWYWANIE (ang. LOCK)
niebieski/czarny - ODRYGLOWYWANIE (ang. UNLOCK)
zielony/biały - ŁĄCZNIK ZARYGLOWANIA ??? (ang. LOCK SWITCH)
czerwony/biały - ŁĄCZNIK ODRYGLOWANIA ??? (ang. UNLOCK SWITCH)
Opis - Dwa przewody przewody podłączyć do silniczka centralnego zamka ze strony kierowcy. Żółty/czarny podłączyć do przewodu otwierającego. Kolejne dwa przewody podłączyć do łącznika sterowania zamkiem centralnym w pojeździe. Zielony/biały przewód podłączyć do łącznika ryglowania pojazdu, a czerwony/bialy przewód do łącznika odryglowania pojazdu. Przewody te są ważne dlatego, aby alarm został wyłączony tylko za pomocą pilota centralnego zamka.

ang. - This mode uses up to 5-wire to sense vehicle's lock to determine system status. Two wires (yellow/black wire for lock and blue/black for unlock) are connected to driver's door actuator. When the doors are locked with transmitter, the system will be armed . When the doors are unlocked , the system is disarmed, the green/white wire (for lock switch) and red/white wire(for unlock switch) must be connected to one of the wires from the lock/unlock switch in driver's door. Those wires are important as they stop the system from arming/disarming when the door is manually locked or unlocked.

wersja B:
Używane są 2 przewody (podaję kolory z alarmu)
żółty/czarny - sygnał ryglujący (np. silniczek centralnego zamka)
niebieski/czarny - sygnał odryglowujący (np. kierunkowskazy)


Opis - Dla prawidłowego sterowania alarmem należy należy nauczyć alarm sekwencji ryglowania i odryglowania. Dalej jest opisany proces uczenia sygnału wyłączania i włączania alarmu, oraz schemat podłączenia sygnałów do tych kabli i na schemacie między syganłem a kablem jest wpięta chyba dioda (o ile dobrze pamiętam oznaczenia) z podpisem IN5400 i rezystor z podpisem 1K. Dopisane jest, że alarm w tej weraji akceptuje tylko logikę dodatnią (gdyż alarm ma przełącznik czy sygnały z centralnego będą positive czy negative)
Ponieważ w Astrze II centralny jest sterowany masą, więc wersja druga wymagała by pewnie jakiegoś przekaźnika, który by dawał "+" po dostaniu impulsu masy z silniczka centralnego, bo impuls z kierunkowsazów przy rozbrajaniu alarmu już by chyba był ok.
Zostaje więc wersja A - czy ktoś z doświadczonych mógłby mi pomóc w podłączeniu tego alarmu do centralnego zamka ? który kabel z alarmu do którego kabla z centralnego powinienem podpiąć?
Pozdrawiam