Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel ASTRA II + alarm bezpilotowy NOXON PORTMAN KEY

Sly_1981 30 Gru 2007 00:49 7394 5
  • #1 30 Gru 2007 00:49
    Sly_1981
    Poziom 9  

    Witam

    Posiadam Astrę II z fabrycznym centralnym zamkiem na pilota w kluczyku, więc chciałem dołączyć alarm do tego pilota. Widząc inne posty wybór pewnie zostanie przez Was mocno skrytykowany gdyż zakupiłem alarm NOXON PORTMAN KEY AM308 (wiem że dla tego rozwiązania polecacie SEO Perfect, ale już kupiłem taki i będę próbował podłączyć właśnie ten i mam nadzieję, że mimo to mi pomożecie).

    Na początek, żeby nie było, że nie używam funkcji "Szukaj" itd... to moja wiedza w tej chwili przedstawia sie następująco:

    zasilanie:
    "+" (styk 30) czerwony kabel 4mm^2 na wejściu do skrzynki bezpieczników
    "-" (styk 31) do masy auta, np. śrubka przy wiązce z dwoma masowymi czyli brązowymi kablami na dole słupka przedniego strona kierowcy

    zapłon:
    "+" (styk 15/54) czarny kabel 2,5mm^2 zlokalizowane w wiązce stacyjki lub w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycji 77

    kierunkowskazy:
    biały/czarny i zielony/czarny przewód 0,75mm^2 zlokalizowane w wiązce która idzie od słupka wzdłuż lewego progu lub w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycjach 65 i 19

    elektryczne szyby:
    całkowite zamknięcie czerwony/niebieski przewód w 16-pinowym czarnym złączu wychodzącym z drzwi kierowcy

    odcięcie pompy paliwa:
    czerwony/niebieski przewód (dużo czerwonego cienki niebieski pasek) 1.5mm^2 zlokalizowany wiązce która idzie od słupka wzdłuż lewego progu lub w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycji 1

    rozrusznik:
    "+" (styk 50) czarny/czerwony przewód 2,5mm^2 w wiązce ze stacyjki lub przy podłączeniu włącznika świateł

    maska:
    dodatkowy przełącznik na pasie przednim np. obok lewego reflektora

    drzwi:
    szary przewód 0,5mm^2 zlokalizowany wiązce która idzie od słupka wzdłuż lewego progu lub w 80-pinowej zielonej kostce (na dole słupka przedniego strona kierowcy) na pozycji 29

    klapa bagażnika:
    brązowy/biały przewód 0,5mm^2 przy lampce bagażnika

    sterowanie centralnym zamkiem w drzwiach kierowcy:
    do zamka w drzwiach kierowcy dochodzi 8 przewodów:
    czerwony/niebieski - po zmasowaniu zamknięcie (chyba z ryglowaniem i wogóle czym się różni zamykanie a zaryglowanie?)
    czerwony/biały - po zmasowaniu otwarcie
    czerwony/czarny - "+" na otwieranie
    czerwony/brązowy - po zmasowaniu zamknięcie
    brązowy/biały - po zmasowaniu otwarcie
    te dwa przewody powyżej występowały też w Astrach F z centralnym bezpilotowym, więc nie wiem czy dobrze rozumuję, ale na nich pojawia się impuls przy otwieraniu/zamykaniu przekręcając kluczyk ???
    brązowy - masa jak w całej Astrze




    czarny/niebieski - "+" na zamykanie
    czarny/żółty - ??? nie znalazłem co to

    Z podłączeniem większości rzeczy nie było większych problemów. Problem pojawił się na końcu, gdy miałem dopiąć się do centralnego zamka. Mam schematy po polsku i po angielsku więc będę przytaczał obydwie nazwy, bo może tłumaczenie nie jest najlepsze.
    Opel ASTRA II + alarm bezpilotowy NOXON PORTMAN KEY Opel ASTRA II + alarm bezpilotowy NOXON PORTMAN KEY
    Opel ASTRA II + alarm bezpilotowy NOXON PORTMAN KEY
    Są dwie możliwości podłączenia się do centralnego zamka.

    wersja A:
    Używane są 4 przewody (podaję kolory z alarmu)
    żółty/czarny - ZARYGLOWYWANIE (ang. LOCK)
    niebieski/czarny - ODRYGLOWYWANIE (ang. UNLOCK)
    zielony/biały - ŁĄCZNIK ZARYGLOWANIA ??? (ang. LOCK SWITCH)
    czerwony/biały - ŁĄCZNIK ODRYGLOWANIA ??? (ang. UNLOCK SWITCH)

    Opis - Dwa przewody przewody podłączyć do silniczka centralnego zamka ze strony kierowcy. Żółty/czarny podłączyć do przewodu otwierającego. Kolejne dwa przewody podłączyć do łącznika sterowania zamkiem centralnym w pojeździe. Zielony/biały przewód podłączyć do łącznika ryglowania pojazdu, a czerwony/bialy przewód do łącznika odryglowania pojazdu. Przewody te są ważne dlatego, aby alarm został wyłączony tylko za pomocą pilota centralnego zamka.
    Opel ASTRA II + alarm bezpilotowy NOXON PORTMAN KEY
    ang. - This mode uses up to 5-wire to sense vehicle's lock to determine system status. Two wires (yellow/black wire for lock and blue/black for unlock) are connected to driver's door actuator. When the doors are locked with transmitter, the system will be armed . When the doors are unlocked , the system is disarmed, the green/white wire (for lock switch) and red/white wire(for unlock switch) must be connected to one of the wires from the lock/unlock switch in driver's door. Those wires are important as they stop the system from arming/disarming when the door is manually locked or unlocked.
    Opel ASTRA II + alarm bezpilotowy NOXON PORTMAN KEY

    wersja B:
    Używane są 2 przewody (podaję kolory z alarmu)
    żółty/czarny - sygnał ryglujący (np. silniczek centralnego zamka)
    niebieski/czarny - sygnał odryglowujący (np. kierunkowskazy)

    Opel ASTRA II + alarm bezpilotowy NOXON PORTMAN KEY Opel ASTRA II + alarm bezpilotowy NOXON PORTMAN KEY

    Opis - Dla prawidłowego sterowania alarmem należy należy nauczyć alarm sekwencji ryglowania i odryglowania. Dalej jest opisany proces uczenia sygnału wyłączania i włączania alarmu, oraz schemat podłączenia sygnałów do tych kabli i na schemacie między syganłem a kablem jest wpięta chyba dioda (o ile dobrze pamiętam oznaczenia) z podpisem IN5400 i rezystor z podpisem 1K. Dopisane jest, że alarm w tej weraji akceptuje tylko logikę dodatnią (gdyż alarm ma przełącznik czy sygnały z centralnego będą positive czy negative)


    Ponieważ w Astrze II centralny jest sterowany masą, więc wersja druga wymagała by pewnie jakiegoś przekaźnika, który by dawał "+" po dostaniu impulsu masy z silniczka centralnego, bo impuls z kierunkowsazów przy rozbrajaniu alarmu już by chyba był ok.
    Zostaje więc wersja A - czy ktoś z doświadczonych mógłby mi pomóc w podłączeniu tego alarmu do centralnego zamka ? który kabel z alarmu do którego kabla z centralnego powinienem podpiąć?


    Pozdrawiam

    0 5
  • Pomocny post
    #2 30 Gru 2007 01:33
    kzaw
    Poziom 27  

    A więc tak.Jesli chodzi o prewody od centralnego.Przewód czerwono-niebieski odpowiada za funkcję komfort i ryglowanie.Funkcja komfort to domykanie szyb natomiast ryglowanie polega na blokowaniu zamków w ten sposób że nawet po rozbiciu szyby nie można ich otworzyć od wewnątrz.Odbywa się poprzez podanie impulsu masy na w/w przewód.Dłuższe podanie masy powoduje domykanie szyb.Powiem tyle , większość bezpilotówek uzbrajana i rozbrajana jest za pomocą sygnału + z silnika siłownika.W przypadku astry II są to przewody czarno-niebieski(+ przy włączaniu/zamykaniu),czarno-czerwony(+przy wyłączaniu/otwieraniu).Dodatkowym elementem jest sygnał blokujący rozbrojenie alarmu poprzez otwarcie zamka kluczem bądź jakimś podrobionym, bądź łamakiem.Zazwyczaj jest to sygnał masowy który pojawia się przy ptwieraniu centralnego kluczykiem w zamku a nie radiowo.W przypadku astry jest to przewód czarno-biały.Przewody o których wspomniałem można znaleźć albo bezpośrednio przy oryginalnym sterowniku przy prawym prednim słupku albo w lewym progu w dolnej wiązce.Mam nadzieję że coś pomogłem.

    0
  • #3 30 Gru 2007 03:03
    Sly_1981
    Poziom 9  

    A to nie jest przypadkiem tak, że to +12V jest cały czas na tych kablach czerwony/czarny (otwieranie) i czarny/niebieski (zamykanie) a dopiero pojawienie się impulsu masy na którymś kablu powoduje zamknięcie/otwarcie ? Czy impuls masy pojawi się na innym kablu jeżeli zamknę z kluczyka niż przy zamknięciu z pilota bo zarówno zmasowanie czerwono/niebieskiego jak i czerwono/brązowego? I co pojawia sie i kiedy na tym czarnobiałym (mi się wydawało że czarnożółtym ale może brudny był)

    0
  • Pomocny post
    #4 30 Gru 2007 14:01
    kzaw
    Poziom 27  

    Są to przewody sterujące silnikiem siłownika.Jest na nich na stałe masa a w momencie podawania sygnału przekaźniki w cenralce ieniają polaryzację z - na + na jednym z nich w zależności od tego czy zamek zamyka czy otwiera.

    0
  • #5 30 Gru 2007 14:30
    Sly_1981
    Poziom 9  

    Ale sprawdziłem empirycznie, że podając masę na przewód czerwony/niebieski lub czerwony/brązowy spowodowałem zamknięcie centralnego a podając masę na czerwony/biały lub brązowy/biały spowodowałem otwarcie.

    No to może spróbuję inaczej - podaj mi czym i w jaki sposób mogę sprawdzić (czy potrzebny jest jakiś specjalistyczny miernik czy wystarczy jakaś żaróweczka z kabelkami czy może dioda zamiast żaróweczki) na którym kablu jaki impuls jest podawany w jakim momencie ?

    0
  • #6 30 Gru 2007 22:37
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Regulamin pkt 8.1.

    0