Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

A6/Pioneer/Bosse - buczenie/trzaski/szum -w głośnikach bosse

maxbike1 30 Dec 2007 01:52 5140 12
  • #1
    maxbike1
    Level 12  
    Witam. Zmieniłem niedawno radio z Delty CC na Pioneera deh 6400.
    Tył mam aktywny Bosse bez subwofera. Przerobiłem Mini iso, tak że tylne głośniki podączyłem bezpośrednio do radia (przejscie z pioneer na iso) do kostki iso. Do mas tylnych głośników podłączyłem mase wyjść liniowych (z mini iso).

    Problemy są następujące:
    1. Gdy podłączę zasilanie wzmacniacza antenowego do Remote od radia, do tego samego (Remote) podepne zasilanie wzmacniacza Bosse to w głośnikach mam dzwięki jak z nie tego świata.... (powiedzmy że wiem z kąd) wiec....

    2. Gdy zasilanie wzmacniacza antenowego podłącze do stałego 12V (lub wogóle odłącze) a zasilanie wzmacniacza Bosse podłącze do Remote w Pioneerze, głośniki grają z lekkim szumem ale co chwile Pioneer ścisza mi radio i wyświetla komnikat MUTE!!! Wiec.....



    3. Zasilanie wzmacniacza Bosse podłączam do stałego 12V a antene do Remote w Pioneerze tył gra BARDZO ŁADNIE - bez szumów trzasków itp. Lecz radio mocno sie grzeje i jak b.mocno podgłośnie znowu komnikat MUTE!!!
    Powiedzmy, ze gra... do momentu aż przekręce stacyjkę - (zapłon i w czasie pracy silnika)! Wtedy głośniki tylne (L i P) wydają dziwny szum/ buczenie z trzaskami o niskim natężeniu głośności. wiec...

    3. Denerwowało mnie to do tego poziomu, ze zasilanie wzmacniacza bosse dołączyłem pod fazy głośników tylnych. W takim układzie tył gra w dobrze! - bez szumów, trzasków itp ale 3xgłośniej niz przód! Do tego stopnia, ze aby wyrównać głośność w aucie przednie głośniki należy ustawićna FADER +10

    Przeglądając schematy podłączeń wiem, ze takie podłączenie jest nieprawidłowe...

    Wiec w jaki sposób usunąć te szumu i trzaski w tylnych głośnikach? Co to jest te MUTE w pioneerze? Jak to G.. podłączyć??? Proszę o pomoc
  • #2
    SlaweK
    Level 43  
    Totalnie źle podłączone. Mute to wyciszanie od telefonu, a w Audi na kostce są impulsy Gala. Pioneer może mieć za mały sygnał na wyjściu liniowym by wysterować Bose a jak pamietam to wyjścia radia są symetryczne a nie z masą do Bose.



    SławeK
  • #3
    maxbike1
    Level 12  
    Witam. Przed zamiesczeniem tego postu szukałem na forum co moze byc przyczyną. Moze ktoś miał podobny problem itd. W wiekszosci postów stali bywalcy pojawiają sie piszac standardowo cos w stylu "cos jest zepsute" lub "cos jest źle podłączone" - tyle to ja wiem sam. W żadnym z postów nie sprecyzowano jak rozwiązać problem.

    Brakuje jeszcze żeby odesłać mnie do strony http://www.studio24.prv.pl/

    MUTE wyświetla sie gdy podłącze wzmacniacz antenowy do Reomte w Radiu. Lub do stałych 12V
    Gdy odłącze zasilanie wzmacniacza bosse i odłącze mase wyjsc liniowyh głośniki graja, nie szumi, nie buczy ale rewelacyjnego dźwieku nie ma.

    Pioneer ma 4x50W(muzycznej) co w porównaniu z org Delta CC 4x20W(muzycznej) to piec nie radio....

    Słyszałem, ze odpowiednie podłączenie takiego zestawu (Pioneer/Bose) to delicje dla audiofilów. Wiec pytam jak rozwiązac ten problem...??????
  • #5
    maxbike1
    Level 12  
    Witam. Dzięki za podpowiedź. Wcześniej czytałem ten post z cztery razy...
    Obszernie opisano tam jak przerobić instalacje (bosse). Chciałbym jednak ominąć zakładania kondensatorów... Troszkę mogą zniekształcić dzwięk.
    Poza tym problemu z dźwiękiem nie mam tylko z buczeniem przy włączonym zapłonie. Komunikat MUTE/wyciszanie najprawdopodobniej spowodowany jest prze to, ze są głośniki 2omowe zamontowane z tyłu (te i tak wyrzucam gdyż jeden jest spalony)....
    W sumie to chciałbym zrobić w ten sposób:
    Mase wzmacniacze Bosse podłączyć do masy auta.
    Faze wzmacniacza bosse do (fazy doprowadzanej „po przekręceniu stacyjki”)
    - ale przed tym chciałbym sie dowiedzieć czy jest jakies urządzenie, które wyeliminuje zniekształcenia (fazy) - sygnału zasilającego przy włączonym silniku/zapłonie? - (prawdopodobnie spowodowane przez alternator lub cos podobnego).
    Co wy na to?
  • #7
    maxbike1
    Level 12  
    A jest jakies tańsze rozwiązanie???????
  • #8
    Grzegorz Siemienowicz
    Level 36  
    Witam
    No cóż - teoretycznie można rozebrać urządzenie, narysować schemat, zrobić płytkę, kupić elementy i złożyć ale .... przy produkcji jednostkowej i takiej cenie jest to absolutnie (według mnie) nieopłacalne. Koszty może będą trochę niższe jakość może być też porównywalna ale ilość czasu poświęconego na to zbyt duża (oczywiście jeśli nie uważamy tego czas jako czas nauki). To jest mniej więcej tak jak z pieczeniem chleba (każdy teoretycznie potrafi i ma warunki lecz ... praktycznie każdy kupuje w sklepie lub piekarni).
    Pozdrawiam
  • #9
    maxbike1
    Level 12  
    W sumie u mnie problem nie jest az tak złożony zeby kupowac az takie urządzenie. W systemie Bosse mam tylko tylne głośniki. A główny problem to szumy trzaski itp (w głośnikach zasilanych Bosse) w momencie, gdy włącze silnik i przekręcę stacyjke... Zasilanie wzmacniaczy doprowadzam od 12V od aku rozłanczane stacyjką. Spowodowane są najprawdopodobniej jakimis zakłuceniami z alternatora lub podobnych urządzeń.
    W momencie gdy zapłon jest na 0 i silnik nie pracuje system gra idealnie!!!
    Bardziej precyzując interesuje mnie czy można kupic jakiś adapter-korektor szumów/zniekształceń na zasilanie 12V.
  • #10
    djlj24
    Car audio specialist
    1. Nie ma takiej firmy Bosse - jest Bose.
    2. 50W w Pioneerze to około 18W DIN a więc mocą te radia się bardzo nie różnią. Tylko, że w obu przypadkach moc samego radia nie ma znaczenia bo radio jest traktowane jako deck - za wzmocnienie odpowiada osobny wzmacniacz, który wraz z głośnikami jest dziełem Bose.
    3. Przydźwięk po włączeniu zapłonu to w 90% przypadkach dzieło błędnych połączeń masy albo brak połączenia wyrównawczego.
    4. Może lepiej zdemontować system Bose niedostosowany do radia i przejść na okablowanie pasywne? Będzie taniej.
  • #11
    maxbike1
    Level 12  
    Witam wreszcie jakies konkretnw i rzeczowe odpowiedzi.....

    Zdemontowałem dzis tapicerkew tylnych drzwiach co sie okazało....
    Tylne głośniki to NOKIA27526. Wiec żadne Bose...
    Lewy tylny głośnik nie grał wiec posrawdzałem tu i tam przejscia co sie okazało wzmacniasz jest prawdopodobnie spalony lub z jakis inych powodów zepsuty.
    Co proponujecie w tym układzie?
    Warto zostawiac te Nokie (tak czy inaczej wywale te wzmacniacze i przelutuje przewody) czy wstawic jakąś dobra pare Pioneera/JBL/ Infinity 13cm? Do tego od drzwi puscic wiązkę na tube do tyłu (jak tak to ile przewodów)?
    Jak to bedzie grało na nieaktywnych pioneerach?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Aha jeszcze jedno. Ta aktywna nokia to zestaw dwóch głośników wysoko tonowego i standardowej 13cm nokii. W płytce wzmacniacza mam dwa kondensatory 4,7 i 100 mikro - czy można je wykożystac i wlutowac przy wysokonowym głośniku żeby go szybko nie spalić? Moze macie jakies pomysły zeby to super grało?
  • #12
    djlj24
    Car audio specialist
    Jak już pozbywasz się systemu aktywnego to załóż jakieś lepsze głośniki. Zwłaszcza, że z przodu masz dobre miejsca i pod głośniki basowe i pod wysokotonowe. Z głośnikami dostaniesz zapewnie i zwotnicę więc nic z poprzedniego systemu nie potrzebujesz.
  • #13
    maxbike1
    Level 12  
    Witam. W końcu kupiłem i założyłem te
    http://www.allegro.pl/item294415436_pioneer_ts_g1318_super_nowe_fak_gw_od_ss_skalik.html

    Pioneer TS-G1318

    Nie są masakrycznie drogie a grają o 40% lepiej niz aktywny tył Noki!!!
    Każdy dzwięk super słyszalny! Mi sie bardzo podoba. Jeśli jeszcze do całego zestawu dołącze tube bedzie rewelecja!!!
    Zastanawiam sie wogóle czy ja montowac??? Na dłuższa metę taki bas jest męczący... Co Wy na to?
    W tym momencie gra ładnie ale... wlaśnie... nie ma takiego fizycznego mocnego basu czy jest on potrzebny???