Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polonez 1.6 gli : nie chce zapalac

30 Gru 2007 11:51 2939 17
  • Poziom 9  
    Cześć. Mam problem z moim polonezem... 1.6gli
    Zawsze rano, nawet jak dzień wcześniej było jeżdżone, nie chce zapalić. Ani na paliwie, ani na gazie. Na gazie zaraz parownik marznie. W lecie jakoś przy dłuższym kręceniu zapalał,ale teraz w zimie, tragedia, dwa akumulatory trzeba wychełtać żeby zapalił. Jak już zapali to jest wszystko ok, jedzie jak trzeba, ma kopa i wogóle.
    Wymieniłem świece, kable, pompke, i filter paliwa, ale nie pomogło. Pomocy!
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 20  
    Sprawdzałeś zapłon czy jest dobrze usawiony .SZCZEŚLIWEGO NOWEGO ROKU.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    A rozrusznik kręci normalnie czy ciężko :?: sprawdź przewody po kręceniu rozrusznikiem,który to jest rok ,sprawdź zawory nie pamiętam czy one miały regulowane czy samo regulujące
  • Poziom 12  
    Czy po uruchomieniu swieci sie kontrolka check engine? Po wylaczeniu zaplonu kluczykiem silnik gasnie odrazu czy chodzi jeszcze kilka sekund? Jak wygladaja swiece ? Zalane, okopcone? Czy sprawdzone zostalo cisnienie sprezania?
  • Poziom 9  
    zapłonu nie sprawdzałem, ale jak już go zapale, to wszystko jest w porządku, więc zapłon, chyba odpada.

    Rozrusznik kręci tak jak trzeba. rok '95
    Kontrolka check engine zapala sie dopiero podczas jazdy. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik pracuje przez chwilę, ale tylko czasami. Świece są zalane,ale wykręcałem dopiero gdy mi sie akumulator rozładował, może rozrusznik później słabo kręcił i sie zalały? ciśnienia nie sprawdzałem.
  • Poziom 12  
    grzesiek8134 napisał:
    Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik pracuje przez chwilę, ale tylko czasami. Świece są zalane,ale wykręcałem dopiero gdy mi sie akumulator rozładował, może rozrusznik później słabo kręcił i sie zalały? ciśnienia nie sprawdzałem.

    Zacznij od zapłonu jak ustawisz powinno wrócic wszystko do normy
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Lampka Check Engine powinna zgasnac po uruchomieniu silnika, w przeciwnym wypadku sterownik silnika wykrywa blad w instalacji elektrycznej silnika. Musialbys odczytac kod bledu jaki zapisal sobie w pamieci komputer. Byc moze jest to np. czujnik temperatury i swiece moga byc zalewane. Sprawdz jeszcze napiecie ladowania na wlaczonym silniku, czesto pada regulator napiecia i komputer dostaje za duze napiecie co moze spowodowac uszkodzenie sterownika. Swiadczy o tym wlasnie opoznione gaszenie silnika. Komputer moze byc w trybie awaryjnym i steruje silnikiem poprzez "sztywne nastawy".
    W tym modelu zaplonem steruje komputer, wiec nie wyregulujesz.
  • Poziom 9  
    Wiem, że jak silnik chodzi po wyłączeniu zapłonu to jest stan awaryjny, czy coś takiego, ale nic więcej nie wiem. Jak sprawdzić błędy? Gdzie znaleźć gniazdo diagnostyczne i które piny zewrzeć? Chyba A i B, ale są one opisane w gnieździe? Z góry wszystkim dziękuję i proszę o informacje. Dziś nie będę zaglądał do poldka, bo niedziela.
    SZCZęśLIWEGO NOWEGO ROKU
  • Poziom 9  
    Sorry, ale na tych stronach nic nie mogę znaleźć.
    I to po angielsku... to nie dla mnie....
    Sprawdzę najpierw błędy, a później napiszę jeszcze.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam!
    przeczytałem ten post i się zastanawiam czego oczekuje autor?
    Nie dokonał podstawowych ustawień, nie sprawdził błędów. Przecież tak można teoretyzować do następnego sylwestra.
    1. sprawdzić ustawienie zapłonu, impulsy na cewkę, świece, przewody WN.
    2. sprawdzić układ paliwowy, zaczynając od filtra paliwa.
    3. zobaczyć ustawienie instalacji gazowej
    Taki silnik to nie kosmiczna technologia, wyeliminowanie usterki w warsztacie nie powinno zająć dłużej niż dwie, trzy godziny.
    Ale jak się ma podeście:
    "Sorry, ale na tych stronach nic nie mogę znaleźć.
    I to po angielsku... to nie dla mnie...." to można sobie....
    TEMAT POWINIEN BYć W INNYM DZIALE!!! (Usterki samochody)
  • Poziom 9  
    Do: Paweł wawa:
    Po pierwsze, to widzę że dla ciebie taki silnik to kosmiczna technologia, bo w takim silniku zapłonem steruje komputer, po drugie albo nie przeczytałeś wszystkich postów, albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Pisałem, że wymieniłem pompkę, filtr paliwa i kable WN. Instalacja gazowa ok, i paliwowa też.
    A wchodziłeś na te strony? Jak jesteś taki mądry to znajdź mi na nich coś przydatnego.

    http://rapidshare.com/files/76477801/Sam_Naprawiam_POLONEZ_CARO-ATU-PLUS_PL_up_by_dunaj2.rar

    http://rapidshare.com/files/36995532/Budowa_Naprawa_Eksploatacja_Polonez.pdf.html

    Nie sprawdziłem błędów? nie sprawdziłem, nie wiesz dlaczego? jakbyś dokładniej czytał, to wiedziałbyś że pytałem jak je sprawdzić, gdzie jest gniazdo itd. A w ogóle to po co piszesz jak nic nie wnosisz do tematu???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Odczytałem kody i była tylko 15-zbyt niski sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego. Gdzie jest ten czujnik? to jest ten w kolektorze ssącym?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Do:grzesiek8134
    Pisałem, że wymieniłem pompkę, filtr paliwa i kable WN. Instalacja gazowa ok, i paliwowa też.
    Nic nie pisałem o wymianie, napisałem sprawdzić!!!! Może się zapowietrzać!
    "Na gazie zaraz parownik marznie"
    a nie powinien!!!!!!!!!!!!

    "dla ciebie taki silnik to kosmiczna technologia, bo w takim silniku zapłonem steruje komputer"
    Nawet silnik sterowany komputerem nie jest technologią kosmiczną...Nie dla wszystkich jednak...


    "po co piszesz jak nic nie wnosisz do tematu???"
    Podałem Ci drogę eliminacji.
    Do tej pory nie sprawdziłeś nawet ustawienia zapłonu...
    "zapłonu nie sprawdzałem, ale jak już go zapale, to wszystko jest w porządku, więc zapłon, chyba odpada."- i tu sie mylisz...
  • Poziom 12  
    Hej te linki ktore ci podalem to serwer z ktorego sciaga sie pliki, zeby sciagnac nie trzeba znac angielskiego. Naciskasz na dole FREE jak niemasz konta premium, potem czekasz cierpliwie okolo minuty(wyswietla ci sie odliczanie), przepisujesz kod z obrazka i download. Te dwa pliki to instrukcje z obrazkami do poloneza wiec napewno ci sie przydadza. A czujnik powinien byc w kolektorze ssacym od strony przegrody komory silnika.
  • Poziom 9  
    Nie, układ paliwowy nie jest zapowietrzony. jak gaz dopływa do parownika ,a auto nie odpali to nie zamarznie parownik? Ciekawe. Ściąg sobie kable ze świec i pokręć chwile rozrusznikiem. na 100% zamarznie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dzięki za instrukcje do linków :-)

    Dodano po 56 [sekundy]:

    (do OSTRY)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Post był raportowany.
    Przeniosłem z: Początkujący Serwisanci