Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Buggy 2k7 na bazie samochodu Fiat 126p.

keeller 08 Sty 2008 18:34 103560 114
  • #91 08 Sty 2008 18:34
    chuck
    Poziom 11  

    Po co męczyć taki mały silniczek od malucha. Przecież on sie dusi nawet na takiej lekkiej konstrukcji. czy nie lepiej wsadzić tam na przykład 2.0i od na przykład opla omegi? podobno silniki nie do zdarcia. na złomach tego pełno. mocy nigdy nie za wiele i w tym przypadku będziesz miał niezły jej zapas. jeszcze zrobić ewentualnie z napędem na 4x4 ale nie koniecznie. a jaka wtedy frajda....... niemam obecnie czasu na prace w warsztacie, ale śni mi sie od dawa taka konstrukcja

  • #92 08 Sty 2008 18:58
    Raffy
    Poziom 11  

    Zainteresował mnie temat buggy, czy moglibyście mi polecić jakieś książki dla totalnego laika w tej dziedzinie aby trochę wprowadziły mnie w ten świat?

  • #93 08 Sty 2008 19:11
    ob
    Poziom 18  

    chuck napisał:
    Po co męczyć taki mały silniczek od malucha. Przecież on sie dusi nawet na takiej lekkiej konstrukcji. czy nie lepiej wsadzić tam na przykład 2.0i od na przykład opla omegi? podobno silniki nie do zdarcia. na złomach tego pełno. mocy nigdy nie za wiele i w tym przypadku będziesz miał niezły jej zapas. jeszcze zrobić ewentualnie z napędem na 4x4 ale nie koniecznie. a jaka wtedy frajda....... niemam obecnie czasu na prace w warsztacie, ale śni mi sie od dawa taka konstrukcja


    Chyba nie wiesz o czym mówisz....
    Silnik z omegi jest bardzo ciężki, do tego bardzo długa skrzynia, wał napędowy i most tylni - to wszystko waży prawie tyle co co cały maluch.
    Taki wynalazek już buggy nie będzie, to długo kolos z silnikiem z przodu podatny na pogięcie wału w terenie.
    No i te silniki nie są na złomach za darmo (chyba że zajechanie i bez osprzętu).

  • #94 08 Sty 2008 22:21
    ZBIQ
    Poziom 17  

    tez chciałbym sobie skonstruować szayowoz. Tylko że potrzebowałbym jakiejś lekturki z opisem i zdjęciami ( jak jest zbudowany ) silnika od maluszka ( oraz skrzyni biegów ) . W dziedzinie silników samochodowych jestem laikiem , i no nie wiem co by trzeba wymienić w maluchu ze szrotu ( ale takim na chodzie ) żeby w miare bezawaryjnie działał .

  • #95 09 Sty 2008 16:29
    marcino2000
    Poziom 24  

    Sam przymierzam sie do konstrukcji buggiego, tyle ze na podzespolach fiesty (koła, piasty, amortyzatory) oraz jawy 350 (silnik, przeniesienie napędu). narazie jestem na etapie gromadzenia materiałów(jak ktos ma jawe 350 albo silnik z ostpprzetem to z przyjemnoscia kupie). Silnik taki ma moc zblizoną do mocy malucha a wagowo wypada owiele lepiej, poza tym jest prostszy w montazu. Tylne kola bez zadnego dyfru, kola na sztywno ze soba polączone. Full klatka, z okrąglych rur jedno calowych grubo i cienkosciennych.



    Co do waszej konstrukcji... hmmm ... to jakis gniot, wykonany bez pomyslunku, bezpieczenstwo... widac na filmie... ja bym usunal ten temat bo ktos jeszcze odpatrzy od was to cos i sie zbije albo zrobi z siebie kaleke, a pozniej bedzie sie domagal odszkodowania.

    tyle...
    myslcie ludzie to nie boli

  • #96 10 Sty 2008 00:23
    doktor_lubicz
    Poziom 2  

    Jestem w trakcie budowy, kilka rad ode mnie:
    - materiał na budowę klatki i całej ramy - pałąk główny, półpałąki -> szczegóły "załącznik J artykuł 283." ogólnie : pałąk główny: np. średnica rury 50mm gr. ścianki 2 mm wytrzymałośc Rm >= 350 Mpa, gięcie na zimno. Półpałaki np. 40mm x 2 mm Rm>= 350 Mpa. Oczywiście rury bezszwowe. Spawanie- preferowane w osłonie gazowej, pełny przetop itd.

    Najważniejsze to posiadać dobry plan realizacji zadania. Lepiej popełnic kilka błędów w trakcie projektowania( rysunki, może program komputerowy 3d ) niż później tracić pieniądze na poprawki projektu. Poniżej efekty mojej pracy od projektu 3d do końca ( w miarę możliwości będę umieszczał nowe zdjęcia):

    www.republika.pl/lambo

  • #97 15 Sty 2008 16:17
    Natanoj
    Poziom 10  

    @doktor_lubicz
    ciekawy projekt ramy, w jakim programie robiłeś?

    @Raffy
    Sorki, że tak temat odgrzebuje, ale jakie amory są w tym pojeździe? Gratuluję koledze konstrukcji, może i nie najlepsze przekazania napędu z silnika ale za to jakie oryginalne ;). Zobaczymy jak się rozwinie pomysł z poduszkowcem.

  • #98 17 Sty 2008 08:24
    doktor_lubicz
    Poziom 2  

    Rama zrobiona w Catia, przy wykorzystaniu punktow montażowych podzespołów od malucha, z jakiegoś opracowania. Wygląda to tak, że określamy w przestrzeni położenie tych punktów w konkretnej odległości od punktu bazowego, do którego przy rzeczywsistym montażu będziemy się odnosić np .mierząc coś. Następnie prowadzi się rury czy inne elementy ramy w okolicach tych punktów. Tak to mniej więcej w skrócie to wygląda.

  • #99 17 Sty 2008 21:25
    fighter88
    Poziom 12  

    pomysł fajny, nawet sam się zastanawiam nad wydłubaniem czegoś podobnego, ale jakość wykonania i nieprzemyślna kostrukcja mi się nie podobają. choć muszę uczciwie przyznać, że bywają gorsze projekty i to o wiele.

  • #100 09 Lut 2008 02:40
    forte39
    Poziom 18  

    -> doktor_lubicz :
    coś (jak widać) o "montażu konstrukcji stalowych" wiesz (nawet kątownik się tam znalazł :) plusik za to)...
    Proszę jednak bez "obrazy" za tą uwagę ale z tego co widzę po wykonaniu to nie za wiele wiesz o "obciążalności" materiału (choć i tak rozumiesz więcej niż autor tematu).
    Zrobiłem już 2 buggy...
    Pierwsze to rama i silnik z TARPANA + 220 litrów beczka z wodą nad tylnym mostem do "dociążenia"...

    Następne powstało z "malucha" ale nie aż taka prostacka konstrukcja jak te które do tej pory tu się ukazują :(
    To co ukazuje się tu do tej pory to totalne przegięcie wszelkich norm wytrzymałości materiału oraz BEZPIECZEŃSTWA!!!

    Jak już wspomniałem miałem 2 buggy...

    Pierwsze na "żyletki" poszło bo... ...za duży (za mocny) silnik był.. Dodałem gazu i wypadałem z toru (co jest nieuniknione przy dużej pojemności silnika, mocy oraz tylnym napędzie...)

    Drugie buggy owszem... Cacunio... Silnik z "malucha" ALE... zawieszenie również a nawet przede wszystkim!!!!!!!!!!

    Zamiast podłogi bagażnika przyszła belka (rura 100mm + płaskownik z blachy 5mm przyspawany wzdłuż w celu wzmocnienia rury)
    mocowania resorów ocaliłem w oryginale i dorobiłem tylko dodatkowe łączenia między moją "ramą - klatką" a fabrycznym zawieszeniem i było cacy i co najważniejsze BEZPIECZNIE!!!.

  • #101 09 Lut 2008 12:10
    Krater28
    Poziom 17  

    :arrow: forte39
    Foty kolego foty........
    Opowiadać można godzinami różne rzeczy..... ale estetykę trzeba zobaczyć zatem dawaj foty.
    Ja się nie zajmuję budowaniem czegoś takiego ale lubię popatrzeć na pomysłowe rozwiązania.
    Pozdrawiam.

  • #104 22 Lut 2008 08:48
    doktor_lubicz
    Poziom 2  

    -> forte 39

    z tymi rurkami to tak jest, ze takie sa przepisy -nic na to nie poradze. A z drugiej strony nie ma sie co oszukiwac, to tylko silnik od malucha + kierowca. A rura jaka mam to- pałak głowny 50mmx2mm i reszta rur- 40 x 2 mm,bez szwu, kształtownik głowny 50x50x3 mm. I to w zupelnosci wystaczy. Klatka zrobiona wedlug zał J., wiec ktos juz sprawdził te rozwiazania i je zaaprobował. Zadnej kolizji kol i zawieszenia z rama, kierowca nie stuknie glowa w polpalak boczny itp. Poza tym rama jest sprawdzona 'MES-em', bez obaw.
    Podstawowa zasada - robic bezpiecznie, lekko i sensownie. Nie sztuka jest, zbudowac pancerny czolg;)
    P.S a i ten rysunek nie byl dokonczony (nie bylo mocowania przekladni kierowniczej itp.) na dzien dzisiejszy wyglada to tak,
    Buggy 2k7 na bazie samochodu Fiat 126p.

  • #105 10 Mar 2008 15:38
    kujawiak
    Poziom 1  

    A jakby tak do ramy, którą zbudowali budowniczy z pierwszego postu zamontować silnik WSK3? taki pojazd nie byłby wówczas 'mułowaty'?

    Jestem nieco młodszy (17lat) i myślę sobie, że silnik od malucha byłby dla mnie za mocny... :D

    poproszę o parę porad :)

  • #106 25 Mar 2008 11:13
    adrian1janusz
    Poziom 2  

    siemanko jak zrobić takie cudo samemu co wiem że są potrzebne rózne częścinp:silnik,kierownica,licznik,siedzenie.itd.Ale jak by mi mugł ktoś przesłać na e meila plany to by było super zrobił bym to cudo

    Dodano po 1 [minuty]:

    proszę o jak najszybszą odpowiedz

  • #107 25 Mar 2008 21:32
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Potrzebny jest pomysł, wkład własny,

    Cytat:
    częścinp:silnik,kierownica,licznik,siedzenie.itd.
    resztę znajdziesz na sieci. Zresztą jak sam poszukasz to zobaczysz jak to robią inni i "zklaruje" Ci się pomysł. To jest sztuka.

  • #108 12 Kwi 2008 22:05
    shady17
    Poziom 1  

    Ile wyniosło Cie wykonanie całego buggy?? mam fiata 126p i zainponowałeś mi Twoim projektem... Spróbuje zrobić coś podobnego:D Jaką spawarką to spawałeś i ile potrzebowałeś tych kątowników i jakiej długosci... tujest moj adres jak by co: dropsik10(malpa)wp.eu

  • #109 21 Maj 2008 14:58
    arturpl
    Poziom 2  

    bardzo fajny projekt kiedyś i ja spróbuję coś takiego zbudować :)

  • #110 23 Lip 2008 20:15
    Wojciech93
    Poziom 10  

    Cytat:
    A jak ocenilibyście coś takiego?[/guote]

    Miałem coś podobnego ale o wiele mniejszego, i na 3 kołach, właściwie 4 bo przednie "bliźniaczki". silnik był od WSK, obcięta skrzynia biegów i na wał zamontowane śmigło której rozpiętości nie pamiętam, ok 60-70cm. nie miałem z tym problemu bo wyjołęm to z samorobnego poduszkowca., rama była leciutka, z rurek grubościennych, małe siedzenie plastykowe, zawieszenie "na sztywno" i tak dalej. koła jak najlżejsze i powszechne- od motorynki, zamocowane na widełkach, problemu z hamulcem nie było (oryginalne bębny).

  • #111 23 Lip 2008 21:34
    Doktor5
    Poziom 19  

    kolego Wojciech93 a masz gdzieś fotki tego poduszkowca albo morzy czy to ty go robiłeś??:D

  • #112 29 Sie 2008 19:52
    Foxik20
    Poziom 16  

    Witam all. Czytając ten temat przyszło mi na myśl żeby do takiego buggy wsadzic silnik od poloneza, np. 1.6, lub łady samary (gdzie niegdzie duzo ich jest na szrotach), oraz napęd na 4 koła, nie musi to być tak zaawansowany jak w np. Lancerze. Można poszukać mostu napędowego ( czy jak to sie tam nazywa) z jakiegos terenowca 4x4. No i klatka najlepsza z rur, poniewarz rura ma taką sama wytrzymalośc niezależnie jak ja umiescimy. Przeciwnie jest z rurami o przekroju kwadratowym, nie mozna(... nie nalezy) ich ustawiac kątami do góry, bo przy napręzeniach mogły by sie zlozyc jak romb.

    Pozdrawiam wszystkich.

  • #113 14 Cze 2009 18:04
    michał Rado
    Poziom 9  

    Buggy 2k7 na bazie samochodu Fiat 126p.
    witam. kiedyś będąc z bratem w pracy zaczeliśmy sie zastanawiać nad skonstruowaniem pojazdu prostego i niezawodnego. powstała koncepcja stworzenie i po kilku miesiącach zabrałem sie do roboty. i powstało coś. jak to działa? prosto> silnik od 126p zespolony ze swoja skrzynią napedza 2 dyfry, przedni od peugota 607 i tylni od forda. i w ten sposób mamy 4x4 z malucha. możliwości w terenie przeszły samego autora:) może i jest wolniejszy od malucha ale w terenie i tak mało kiedy można " zapiąć" 4 bieg.
    pytania? > misio.sybir(malpa)wp.pl
    z poważaniem
    michał

  • #114 24 Cze 2009 13:51
    przemo1603
    Poziom 2  

    Bezpieczeństwo to podstawa. Ja swoje buggy robiłem tak żeby przeżyć fajnie wakacje z naciskiem na przeżyć. I jeżdze nim od trzech lat raz było drzewo i trzy razy wywrotka przy drifcie i nadal śmigam. Zainwestujcie w pasy!!! Wierzcie pomagają.
    ]

  • #115 24 Cze 2009 18:41
    Foxik20
    Poziom 16  

    Najlepiej, na samym początku projektowania, zainwestować w 1 bądź 2 fotele kubełkowe (nie muszą być takie jak w WRC, ale zawsze to coś :) ) oraz pięcio-punktowe pasy bezpieczeństwa.

    Z tego co wiem, wielu zostawia tą kwestię na ostatnią chwilę, gdzie brakuje już funduszy na takie rzeczy, a potem wychodzą kwiatki... połamane kości i inne nieszczęścia.

    Oczywiście nikt, nikomu nie każe kupować nowego wyposażenia. Zawsze na allegro, można znaleźć coś na swoją kieszeń :wink:


    Pozdrawiam