Chcę zrobić rozruch do odpalania/wspomagania aut. Co powinien mieć taki rozruch aby działał poprawnie i niczego nie uszkodził?
Co prawda już zacząłem robić takie urządzenie, ale jest na takim etapie, że mogę jeszcze wszystko zmienić. Ma być to wspomaganie rozruchu do instalacji 12V i 24V
Użyłem starej spawarki między fazowej/dwufazowej, na uzwojeniu wtórnym spawarka posiada 6 cewek ustawionych koło siebie, na pojedynczej cewce powstaje napięcie 23.8V i wydaje mi się, że powinno być kolka wolt więcej i na jednej z cewek po dowinięciu jednego zwoju napięcie wyszło 27.8V więc dowinąłem na drugiej cewce też jeden zwój, następnie te dwie cewki złączyłem ze sobą równolegle w celu zwiększenia amperażu i w ten sposób na pełnym zwarciu powstaje 600A
Zaś do instalacji 12V akurat pasuje dowinięcie dwa zwoje na pierwotnym i połaczenie/przełaczenie zasilania na 230V i powstaje na wtórnym 14V
Po wyprostowaniu poprzez mostek prostowniczy powstanie oto takie urządzenie. Pytanie czy dobrze myślę z tym rozwiązaniem ?
Nie mam możliwości zajrzeć do jakiegoś fabrycznego rozruchu i zobaczyć jak to jest zrobione i jakie napięcia są użyte.
Jeszcze jedna sprawa, gdzieś raz natknąłem się na wypowiedz, że nie powinno używać się rozruchu do aut które mają komputer, czy to prawda?
W opisach fabrycznych rozruchów nie ma żadnej wzmianki o tym, może te fabryczne urządzenia mają jakieś dodatkowe zabezpieczenia zainstalowane? i tu pytanie do tych którzy posiadacie takie fabryczne prostowniki.
Jeśli będzie zainteresowanie tym tematem mogę zamieścić tu cały proces budowy/przeróbki i zmieszczę tu dodatkowo jakieś fotki z postępu prac
___________________________________________________
Pierwsza moja maszynka CNC
http://www.cnc.info.pl/topics60/maszynka-vt3765.htm
Co prawda już zacząłem robić takie urządzenie, ale jest na takim etapie, że mogę jeszcze wszystko zmienić. Ma być to wspomaganie rozruchu do instalacji 12V i 24V
Użyłem starej spawarki między fazowej/dwufazowej, na uzwojeniu wtórnym spawarka posiada 6 cewek ustawionych koło siebie, na pojedynczej cewce powstaje napięcie 23.8V i wydaje mi się, że powinno być kolka wolt więcej i na jednej z cewek po dowinięciu jednego zwoju napięcie wyszło 27.8V więc dowinąłem na drugiej cewce też jeden zwój, następnie te dwie cewki złączyłem ze sobą równolegle w celu zwiększenia amperażu i w ten sposób na pełnym zwarciu powstaje 600A
Zaś do instalacji 12V akurat pasuje dowinięcie dwa zwoje na pierwotnym i połaczenie/przełaczenie zasilania na 230V i powstaje na wtórnym 14V
Po wyprostowaniu poprzez mostek prostowniczy powstanie oto takie urządzenie. Pytanie czy dobrze myślę z tym rozwiązaniem ?
Nie mam możliwości zajrzeć do jakiegoś fabrycznego rozruchu i zobaczyć jak to jest zrobione i jakie napięcia są użyte.
Jeszcze jedna sprawa, gdzieś raz natknąłem się na wypowiedz, że nie powinno używać się rozruchu do aut które mają komputer, czy to prawda?
W opisach fabrycznych rozruchów nie ma żadnej wzmianki o tym, może te fabryczne urządzenia mają jakieś dodatkowe zabezpieczenia zainstalowane? i tu pytanie do tych którzy posiadacie takie fabryczne prostowniki.
Jeśli będzie zainteresowanie tym tematem mogę zamieścić tu cały proces budowy/przeróbki i zmieszczę tu dodatkowo jakieś fotki z postępu prac
___________________________________________________
Pierwsza moja maszynka CNC
http://www.cnc.info.pl/topics60/maszynka-vt3765.htm