Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbyt duże zużycie paliwa Fabia 1,4 MPI (44KW AZE)

02 Sty 2008 10:07 8781 6
  • Poziom 9  
    Szanowni Koledzy,
    Uprzejmie proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, liczę na wasze doświadczenie.
    W mojej Fabii od pewnego czasu znacznie wzrosło zużycie paliwa. Zaznaczam, że mam założoną instalację gazową, która działa bez problemów - spalanie w normie, wszystko jest w porządku.
    Odczyty błędów z VAG są następujące:
    16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1)
    16556 P0172 Wyważenie paliwa – system wzmocniony (bank 1)
    16518 P0134 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1)
    17978 - Zablokowany komputer sterujący P1570 - 35-10 - - - Sporadyczny
    Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy padła mi sonda, a jeśli tak to czy wystarczy jej zwykła podmiana bez zmiany nastawów w kompie? Czy mogę zastosować zamiennik?

    Z góry uprzejmie dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam,
    Artur
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 16  
    Najprawdopodobniej padła lambda, tak możesz zastąpić ją zamiennikiem tylko zobacz jaką masz założoną, 2 3 czy 4 przewodową.

    Możesz też ją sprawdzić miernikiem "samemu"
    przy odpalonym motorze, czy odczyt oscyluje i nie pokazuje więcej niż 0,9.

    Błędy będziesz musiał usunąć VAGiem - tak mi się wydaje, w Fordzie same znikają po usunięciu usterki.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 9  
    Kolego Azzx,
    Sondę mam z 4 przewodami. Napięcie na sondzie nie oscyluje (0,1-0,9), trzyma jedną wartość.
    Zastanawiałem się, czy przypadkiem uszkodzeniu nie uległo np. zasilanie sądy, ale odczyt błędów z VAG chyba nie wskazuje na to - mam rację?
    Pozdrawiam,
    Artur
  • Poziom 18  
    Kolego wyczyść przepustnice , zrób adaptacje i jeśli nie pomoże dopiero bierz sie za wymienianie elementów , na 99% wszystko wróci do normy bez wymiany elementów,objawem rozjechanej adaptacji jest wzrost dawki paliwa co skutkuje przekroczona wartością HC w spalinach (kilkaset procent powyżej normy), oraz nie widać reakcji po wykresie z sondy bo cały czas jest na bogatej mieszance, ale jak źle jest zrobiona emulacja to problem po pewnym czasie powróci.
  • Poziom 9  
    piter_ok1
    Dziękuję za podpowiedz. Czyli czeka mnie wizyta w serwisie, ponieważ nie mam innej możliwości przeprowadzenia adaptacji. Chyba, że mogę gdzieś zdobyć program do tego celu? Do diagnostyki używam interfejsu VAG na transoptorach (K+L line).
    Pozdrawiam,
    Artur
  • Poziom 18  
    Jak masz interfejs to sobie to sam możesz zrobić: 01 sterownik silnika 04 adaptacja 60 blok przepustnicy, czekasz aż w 4 polu pokaże sie adaptacja ok i 06 wyjście i po robocie.
  • Poziom 9  
    Dzisiaj jeszcze podkusiło mnie i polazłem do garażu jeszcze raz wszystko posprawdzać.
    I tak:
    - Napięcie odniesienia na sondzie lambda wynosi 0,45V, czyli wychodzi na to, że jest dobrze.
    - Grzanie sądy lambda działa.
    - Na zimnym silniku sonda zaczyna pracować, napięcie zmienia się w zakresie od 0,1V do 0,8V, jednak dość wolno. Po pewnym czasie zatrzymuje się na wartości w pobliżu 0,1V, a po rozgrzaniu silnika osiąga wartość 0,8V i nie zmienia się (nawet na podniesionych obrotach do wartości około 2000/min lub 4000/min).
    - Po przełączeniu na gaz sonda zaczyna pracować prawidłowo, napięcie oscyluje w granicach 0,1V-0,8V w odpowiedniej częstotliwości.

    Z powyższego wnioskuję, że sonda jest raczej sprawna, czyli problemu trzeba szukać gdzie indziej.
    Zastanawiam się, czy czyszczenie przepustnicy pomoże, ale chyba nie zaszkodzi spróbować.

    Pozdrawiam,
    Artur