Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oldmobile Aurora, LPG OMVL Dream XXI, faluje

02 Sty 2008 12:41 1751 3
  • Poziom 14  
    Witam, mam taki problem, przy pracy na benzynie ale wyłączonym gazie [ale nie w stanie gotowosci tylko calkowitym] lambda pracuje jak nalezy 0.2-0.75 w gore i w dół...po włączeniu gazu czyli stan gotowosci ale praca na benzynie, w programie znikaja wskazania sondy, czyli jest 0.0... :/
    Po załączeniu się gazu sonda czasami cos tam wskazuje, ale jest to okolo 0.0-0.20

    Czy ma lub moze miec to zwiazek z tym ze auto mi czasem po nagrzaniu zaczyna falowac na biegu jalowym, a rowniez przy puszczeniu gazu przy pewnym predkosciach jest lekkie szarpniecie jak i przy opadaniu obrotow podczas jazdy w okolicach 1000obr zaczyna falowac...

    dysze mam 2.7mm, cisnienie 1.67bara, czas wtrysku benzyny na biegu jałowym okolo 2.7-2.9 ms po przeloczeniu na gaz tak samo...
  • Poziom 18  
    darry dooman napisał:
    Witam, mam taki problem, przy pracy na benzynie ale wyłączonym gazie [ale nie w stanie gotowosci tylko calkowitym] lambda pracuje jak nalezy 0.2-0.75 w gore i w dół...po włączeniu gazu czyli stan gotowosci ale praca na benzynie, w programie znikaja wskazania sondy, czyli jest 0.0... :/
    Po załączeniu się gazu sonda czasami cos tam wskazuje, ale jest to okolo 0.0-0.20

    Czy ma lub moze miec to zwiazek z tym ze auto mi czasem po nagrzaniu zaczyna falowac na biegu jalowym, a rowniez przy puszczeniu gazu przy pewnym predkosciach jest lekkie szarpniecie jak i przy opadaniu obrotow podczas jazdy w okolicach 1000obr zaczyna falowac...

    dysze mam 2.7mm, cisnienie 1.67bara, czas wtrysku benzyny na biegu jałowym okolo 2.7-2.9 ms po przeloczeniu na gaz tak samo...


    Mam taką samą instalację i od przyszłego tygodnia zaczynam ją ustawiać. Mam ją w BMW 735iA 211 KM R6, a Ty jaki masz silnik w swoim? Skrzynia automat czy manual? Może coś podobnego to dobrze byłoby być w kontakcie.

    Wg sondy mieszankę masz zbyt ubogą. Czyli sugerowałbym ciut wydłużyć czas wtrysku, może o jakieś 5-10% na początek. Jakim softem obsługujesz tą instalkę? Czy mógłbyś mi pokazać screeny z tworzenia map? Czym z czytujesz długość wtrysku benzyny / benzyny na gazie?

    Falować zaczyna bo próg cut-off na gazie jest ustawiony niżej niż na benzynie i momentalnie gdy tylko silnik ma mniej niż np 1100 rpm i przestaje być podawany gaz to obroty spadają do 1050 i gaz znów jest podawany i auto rozpędza się do 1100 rpm po czym zaś zwalnia bo odcięcie i obroty falują a auto pięknie "skacze". Dzieje się tak szczególnie z góry prawda? Daj screeny z programu to powiem co zmienić.
    Chętnie pomogę w zamian za zdanie recenzji z programów które posiadasz ;-)


    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    ja w swoim mam silnik 4.0L V8 northstara....;)
    co do mojego problemu na razie sie wstrzymalem z ustawianiem instalacji, mam nieszczelny kolektor dolotowy, tzn uszczelka pod stad te pewnie problemy, na benzynie rowniez, ale nie bylo to tak widoczne...teraz nie mam czasu pogrzebac, uszczelki bede mial jakos w przyszlym tygodniu wiec moze znajde wkoncu troche czasu i napisze wiecej...pozdrawiam
  • Poziom 14  
    No więc, trochę doszedłem do ładu z instalacją...co się okazało...instalatorzy źle podpięli sondę więc stąd te problemy, oni odcieli oryginalną i zmostkowali poprzez komputer LPG gdzie takie podłączenie służy przy emulacji...przywróciłem oryginalne podłączenie i podpiąłem sondę jak należy, czyli jednym fioletowym przewodem.

    Inny problem, to było trudne odpalanie po dłuższym postoju, okazało się, że uciekał gaz przez wężyk podciśnienia z reduktora do kolektora i go zalewało...wymiana membran i uszczelek w reduktorze rozwiązała ten problem.

    Jeśli kolega dalej chetny pomocy skorzystam i opisze swoje jeszcze małe ale...