Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Immobilizer Nexia 2.0

roxon40 02 Sty 2008 15:56 3504 10
  • #1 02 Sty 2008 15:56
    roxon40
    Poziom 2  

    Witam. Posiadam samochód Daewoo Nexia już teraz 2.0 w związku ze zmianą silnika, komputera i wiązki elektrycznej do niego, na oplowski silnik z osprzętem. Miałem przy poprzednim silniku 1.5 immobilizer CEL PROTECTOR 6068 nie na kluczyk tylko na pastylki. Teraz po zmianie silnika, komputera i wiązki elektrycznej z tego immobilizera pozostały mi dwa czarne przewody które wcześniej jak zauważyłem obserwując wiązkę jeden szedł do poprzedniego ECU w aucie a drugiego już nie zlokalizowałem najprawdopodobniej szedł na pompę. Tu mam pytanie ponieważ cały moduł i podłączenie zostało nie ruszone diody po kontakcie z pastylką zmieniają kolor tak jak powinny i chciałbym go z powrotem uruchomić czy te dwa przewody mogę podpiąć w jakieś inne miejsce, np. przewód zapłonu przy stacyjce, czy te przewody muszą być wpięte do komputera. Nie mam schematu do tego immobilizera więc ciężko mi jest cokolwiek powiedzieć jakie zadanie faktycznie spełniały te dwa czarne przewody, czy tylko funkcję rozłączania (na zasadzie włącznika) czy pobierały informację z komputera.

    -1 10
  • Pomocny post
    #2 02 Sty 2008 17:09
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Moja propozycja: Omomierz w szereg i zobacz co się będzie działo. Jeśłi jest to włącznik, a pewnie tak to oporność przy wyłączonym immo będzie bliska nieskończoności a przy włączonym bliska zeru.

    0
  • #3 02 Sty 2008 17:36
    nexia
    Poziom 18  

    Przy demontażu kolumny kierowniczej w mojej Nexii przyglądałem się tej centralce i u mnie wszystkie kable wychodzące z niej są czarne,więc Ci bardzo nie pomogę.Mam to zabudowane za licznikiem.Ty masz inne kolory kabli też?Czy to montowała fabryka bo widzę że spora część tych aut to ma na stanie?Jeżeli ją masz na wierzchu warto by było wiedzieć co te imo rozłącza:pompę,zapłon,co jeszcze?

    0
  • #4 02 Sty 2008 18:45
    roxon40
    Poziom 2  

    Podłączyłem miernik ale zamiast ustawienia na ohmy ustawiłem na sprawdzanie przejścia. A więc po dokonanych pomiarach immobilizer po przyciśnięciu pastylki działa jako włącznik czyli na mierniku pokazuje mi że jest przejście jeśli się wyłączy immobilizer miernik pokazuje brak przejścia. pomierzyłem te przewody voltomierzem i nie pokazuje żadnego napięcia na przewodach. Czyli dobrze rozumując mogę się wpiąć tymi dwoma przewodami w szereg jakiegoś przewodu i będzie spełniał swoje zadanie jako wyłącznika?

    A więc do kolegi Nexia: Mój immobilizer nie był fabryczny ale został zamontowany przez pierwszego właściciela. Nie wiem jakie mam przewody bo nawet nie wiem gdzie dokładnie jest centralka ze względu a to że wymieniona u mnie została wiązka ECU w aucie więc nie było potrzeby ruszania centralki immobilizera. Teraz u mnie nic nie rozłącza bo właśnie zostały mi te przewody co szły do ECU i chciałem ustalić jak one działają.

    Więc na to wygląda że teraz trochę pomysłowości z wpięciem się w instalację auta i powinno to działać chyba że jestem w błędzie.

    0
  • #5 02 Sty 2008 21:53
    wojtus50
    Poziom 12  

    Witam.To juz wszystko wiesz.Jesli dobrze pamietam Cel Protektor ma immobiliser 3obwodowy i to sa prawdopodobnie przewody od jednego z nich(czyli od 1 z 3 przekaznikow)mozesz np.wlaczyc w szereg zpompa paliwa.Powodzenia.

    0
  • #6 02 Sty 2008 21:59
    roxon40
    Poziom 2  

    Myślę że teraz sobie poradzę. Gdyby ktoś miał jakiś schemat i opis tego Immobilizera (CEL PROTECTOR 6068) byłbym wdzięczny.

    0
  • #7 02 Sty 2008 22:27
    wojtus50
    Poziom 12  

    Gdzies chyba mam taki immobiliser(sama centralke)jutro poszukam i jesli bedzie zrobie zdjecie i przesle

    0
  • #8 03 Sty 2008 10:19
    nexia
    Poziom 18  

    Mój na pewno wyłącza rozrusznik(nie kręci),pompę i resztę musiałbym sprawdzić.Też czekam na więcej info o tym urządzeniu.

    0
  • #9 03 Sty 2008 16:10
    roxon40
    Poziom 2  

    Dwa kabelki podłączone. Immobilizer działa jak trzeba. No i co najważniejsze nic się nie rozprogramowało. Gdzie go podłączyłem to nie powiem ze względu na to że forum jest ogólnodostępne. Mimo to jak będzie schemat będę wdzięczny, będę wiedział jak wogóle wygląda od strony elektronicznej ta centralka.

    0
  • #10 27 Lut 2008 15:08
    czopik2004
    Poziom 19  

    Dołączam się do prośby o schemat tejże centralki. Jakby komuś były potrzebne zdjęcia, to moge porobić.

    0
  • #11 01 Lip 2008 11:54
    Gabor
    Poziom 10  

    mi również przydałby się schemat immobilizera. wie ktos jak zaprogramowa nowe pastylki ?

    0