Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Voyager 3.3 V6 po nagrzaniu gaśnie.

Piotr Kołtuniewicz 02 Sty 2008 19:45 2732 15
  • #1 02 Sty 2008 19:45
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Voyager 95r. 3.3 V6.
    Po nagrzaniu samochodu silnik gaśnie.
    Brak iskry na 4 cylindrach, na 2 jest cały czas.
    Podmieniłem sterownik silnika - bez rezultatów.
    Proszę o podpowiedzi ponieważ kończą mi się koncepcje, może Ktoś miał taki przypadek?
    Pozdrawiam
    Piotr Kołtuniewicz

    0 15
  • #2 02 Sty 2008 20:44
    eleom
    Poziom 11  

    witaj!!
    moim zdaniem przegrzany jest modol zaplonowy
    nie pamietam jak tam jest dokladnie ten uklad zaplonowy ale objawy wskazuja na modol.
    pozdr.

    0
  • #3 02 Sty 2008 21:19
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Moduł zapłonowy wbudowany jest w sterownik silnika a sterownik podmieniłem.

    0
  • #4 02 Sty 2008 22:20
    eleom
    Poziom 11  

    niestety nie mam schematu do tego silnika i nie wiem jak to tam idzie
    moze masz jakas dokumentacie do niego albo ktos kto sledzi ten temat niwch wrzuci.
    pozdr.

    0
  • #5 02 Sty 2008 23:26
    milejow
    Poziom 42  

    CAM.SENSOR(cz.walka rozrzadu)konczy sie.Dla pewnosci podlaczyc pod tester i sprawdzic odczyt czujnika.Gdy nie ma iskry na 4garkach,sprawdz wtedy czy sa sygnaly sterujace na bloku cewek

    0
  • #7 03 Sty 2008 22:41
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Gdy nie ma iskry, również nie ma sygnałów sterujęcych cewkę.

    0
  • #8 06 Sty 2008 14:51
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Brak dalszych pomysłów?!

    0
  • #10 07 Sty 2008 22:24
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Milejow miałeś coś takiego na warsztacie?
    Czy to tylko domysły.

    0
  • #11 09 Sty 2008 22:41
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Podłączyłem oscyloskop.
    Impulsy na czujnikach wału i wałka wyglądają podobnie gdy występuje usterka i gdy jej nie ma. Mają to samą wartość.
    Jakieś sugestie

    0
  • #12 10 Sty 2008 09:39
    Megawe
    Poziom 30  

    Możliwe że sterownik ma jakieś zabezpieczenie prądowe lub przeciwprzepięciowe.Zmień cewkę,zmniejsz przerwy na świecach. Podmień czujnik położenia wału i wałka, sprawdź czy przewody od niego nie są odwrotnie podłączone

    0
  • #13 11 Sty 2008 19:56
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Nie, no tak to do niczego nie dojdziemy.
    Jak zacznę wszystko kupować i podmieniać to zbankrutuję.
    Jęśli cewka zablokowywuje sterownik, to dlaczego występuje brak impulsów gdy podmieniam sterownik a cewka jest odłączona.
    Jest to zależne od temperatury - podkreślam.

    0
  • #14 11 Sty 2008 22:20
    Megawe
    Poziom 30  

    Ze schematu wynika że czujniki położenia wałow mają wspolny przewod czarno-niebieski razem z czujnikiem temperatury i sondą lambda.Odłącz czujnik temperatury i sondę lambda i mierz napięcie na tym przewodzie.Sygnały z czujnikow położenia muszą być zgodne w fazie.Sprawdż temperaturę cewki zapłonowej.

    0
  • #15 11 Sty 2008 23:28
    kubagrz
    Poziom 11  

    Sprawdź kody błędów,może sam sterownik powie co go boli.

    0
  • #16 12 Sty 2008 16:25
    milejow
    Poziom 42  

    CAM decyduje ktora cewke ma odpalic sterownik.Tego przypadku nie mialem na,,stole,,Mialem calkowity brak zaplonu(wczesniej glupial na goraco),CAMdawal impulsy,jednak mizerne.Mialem skad podmienic CAM i po tym zapalil.Najlepiej by bylo dostac sie na DRB3 lub SNAPONA1000,zrobic test wykonawczy(odpalac cewki testerem)

    0