Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt diagnostyczny - co wybrać. Opinie i recenzje.

23 Wrz 2007 22:26 1223338 262
  • #121
    mechanik07
    Poziom 1  
    pracuje na programie v cads pro. czy znajdzie sie osoba ktora zrobi kopie jest to program serwisowy volvo?
  • OptexOptex
  • #122
    XmanX
    Poziom 10  
    Czy Carmanscan plus Lunch x431 to dobre połączenie.
    Czy będą sie wzajemnie uzupełniać, czy w większości sie pokrywają?
    A może cos innegodo Carmana dodać,żeby ładnie Europę łapać.
    Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi!
  • #123
    arturaspl
    Poziom 11  
    po pierwsze do diagnostyki nie S-tech!malo samochodow do polaczenia kiepski program,do vw najlepszy vag i prosty interfejs,a co do analizatorow to do regulacji samego gaznika starczy zwykly analizator spalin z 83 roku!rewelacja,nawet prosty gaz sie na tym ustawi!
  • #124
    L9637D
    Poziom 13  
    Fajnym testerem jest MERCDIAGNOSE , bardzo wygodnym i stosunkowo tanim . Diagnozuje tylko silniki EDC(SPRINTER 2.9 TURBO , E-klasa 2.9 Turbo ,300 Turbo )inne chyba też . CDI1-( Vito , A-klasa , E-klasa), CDI2- ( S-klasa , G-klasa , C-klasa no i SPRINTER CDI ten starszy( tz. nie najnowszy) Podaje opisy błędu w języku polskim , podaje wartości rzeczywiste pracy silnika i robi wysterowania do diagnozy silnika . Urządzonko malutkie i lekkie , po minucie już wiesz co jest grane w temacie .
    Naprawdę polecam . Wystarczy wpisać "MERCDIAGNOSE" w przeglądarkę.
  • OptexOptex
  • #125
    gwajer
    Poziom 10  
    arturaspl napisał:
    po pierwsze do diagnostyki nie S-tech!malo samochodow do polaczenia kiepski program,do vw najlepszy vag i prosty interfejs,a co do analizatorow to do regulacji samego gaznika starczy zwykly analizator spalin z 83 roku!rewelacja,nawet prosty gaz sie na tym ustawi!

    Ja mam S-TECH i jestem zadowolony. Kupiłem od nich zestaw, w skład którego wchodzą dwa interfejsy i podłączam jeden albo drugi, w zależności od typu auta.

    Interfejs ST-OBD wraz z programem S-TECH DIAG obsługuje zamochody ze złączem 16-stykowym i zgodne ze standardem OBD2.
    Do innych pojazdów używam ST-S2 i odpowiedniego oprogramowania dla konkretnego pojazdu, np. VAG-COM.
    Pozdrawiam
  • #126
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Koledzy z czym do nissana podejść (stare gniazdo 14-pin)?
    Na temat consulta nic nie mogę znaleźć, a fejsy mnie nie interesują
    Przy okazji: jaki tam jest protokół komunikacji?
  • #127
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #128
    siwy12345
    Poziom 13  
    Witam

    Panowie fachowcy przeryłem elkę w poszukiwaniu sprzęta do diagnostyki , no i doszedłem do wniosku że najlepszy dla mnie będzie X-431 , tylko mam pytanko , otóż znalazlem dwie wersje tego sprzętu jeden ma okno na środku , a grugi przesunięte do boku . jak jest różnica miedzy tymi dwoma wersjami , różnica w cenie jest spora więc sie zastanawiam

    Jeszcze jedno , czy sprzętem do OBD 2 zdiagnozuję również OBD ?

    pozdrawiam
  • #129
    strzalaaa
    Poziom 17  
    Między jednym a drugim jest taka różnica że ten droższy ma wlasny akumulator, kolorowy wyświetlacz i można nim robić diagnoze bezprzewodowo (przez bluetooth)oprogramowanie jest to samo w jednym i w drugim. Ja używam tego tańszego i jestem z niego bardzo zadowolony!
  • #130
    siwy12345
    Poziom 13  
    Witam

    Noooo bardzo dziekuję , zaoszczędze sporo kasy ! , a co z samym OBD dam radę go ugryść tym sprzętem ? , często mam do czynienia ze starszymi wózkami

    pozdrawiam
  • #132
    krbl
    Poziom 17  
    siwy12345 napisał:
    Witam

    Noooo bardzo dziekuję , zaoszczędze sporo kasy ! , a co z samym OBD dam radę go ugryść tym sprzętem ? , często mam do czynienia ze starszymi wózkami

    pozdrawiam


    launch w każdej wersji ma oprogramowanie umożliwiające skan po OBD i OBDCAN.
  • #133
    Doktorr
    Poziom 34  
    Siwy o starszych samochodach na x431 zapomnij.Fiaty z końca lat 90 słabo. Francuzy średnio. Daewoo w kratkę ( łączy się losowo). Generalnie sprzęt i tak warty polecenia. Potwierdzam opinię kolegi Strzelaaa (mam infiniti bo różnicę zasponsorował mi diler, niestety nie polski) nie opłaca się droższy dla samego acu, i kolorku. Infiniti jest cięższy i większy a z tą bezprzewodowością i tak nie do końca bo transponder musisz podłączyć. A walizka wielkości 30 calowego telewizora.
  • #134
    j_a_c
    Poziom 17  
    Tak cały temat przewertowałem i nikt nic nie pisze o ST6000 Brain Bee ,ktoś na tym pracuje?? zastanawiam sie nad tym sprzętem ,narzazie czekam na prezentacje,wurtha już oglądałem nawet niezły ,ale system aktualizacji nie brzmi ciekawie,a może wybrać Launch co byście z tego wybrali.
    Co do st6000 to ma fajny system aktualizacji nie kasują za zaległe,i wg papieru możliwości tez ma ciekawe ,a jak w praktyce??
  • #135
    Mariusz Kl.
    Poziom 2  
    Pracowałem na ST6000 przez pół roku - jak na sprzęt typu "wszystko i nic" doskonale uzupełniał mi KTS-a. Oprogramowanie nie ma blokady w przypadku nie wykupowania akualizacji, nie pamiętam też żeby mi się zawieszał. Przez jakiś czas można na tym pracować, ale osobiście preferuje oryginalne sprżęty.
  • #136
    Kropelka-Bogdan
    Poziom 14  
    Pracuję na GP-100 z firmy EKOLAB z Bielska - to to samo ale tańsze znacznie bo o kilka tysięcy od ST-6000. Niestety ma sporo braków i błedów w oprogramowaniu (uzbierało mi sie około 180 pozycji). Jako uzupełnienie innych testerów może być szczególnie że kupuje aktualizacje co 2 lata i nie trzeba wieszac nad łóżkiem jak te zielone.
  • #138
    automex
    Poziom 14  
    mam pytanko czym diagnozować ogrzewania postojowe
  • #139
    altar3
    Poziom 12  
    witam mam problem z programem visa a mianowicie jak już wybiore auto i rodzaj ECU jest pruba połączenia sie z autem ale zaraz wyskakuj błąd AVAILABLE UNITS 63808
  • #140
    Doktorr
    Poziom 34  
    Ktoś używa takowego ustrojstwa Snap-on Vantage 7.0 czyli MT2400. Chętnie usłyszałbym opinie na jego temat. Jako nieliczne urządzenie cyfrowe posiada fabryczne sondy do WN i modułów DIS, ciekawe jak z jakością odwzorowania impulsów WN.
  • #141
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Przy okazji zapytam, jakiś ręczny oscyloskop (scopometr) nada się do badania WN?
  • #142
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #143
    bbxb
    Poziom 31  
    Witam!
    Od razu chcę napisać, że nie zajmuję się autami na codzień. Nie wiem czy nie zostanę wyrzucony z tego działu :-) Otóż mam Serwis GSM robię tam też SAT, RadioCode i RTV. Z programatorami mam do czynienia od wielu lat [programuję sterowniki do pralek itp.]. Czasami zdarza się, że przyjdzie ktoś i zapyta o auto. Chodzi o jakieś proste diagnozy w starszych modelach [1990 - 1995 ?]. Nie ukrywam, że pytają też o korektę licznika. Moja firma się rozwija i chciałbym kupić coś do diagnostyki aut ewentualnie kasowania błędów poduszek, ABS'u i korekt liczników. Tylko proste naprawy w nieskomplikowanych autach. Myślałem, żeby wyjmować scalak z licznika, w podstawkę i dopiero wtedy pracować na danych [ale to tak teoretycznie myślę tylko]. Widzę, że pojawiają się urządzenia, gdzie nie trzeba bawić się z lutowaniem.
    Nie chcę wydać ogromnej kasy na to, ponieważ będę robił to sporadycznie, głównie hobbystycznie na autach w rodzinie i po znajomych. Chodzi mi o starsze modele, głównie te sprowadzane z niemczech [Opel, VW, Skoda, Peugeot]. Czy możecie mi polecić jakieś uniwersalne urządzenie?? Chciałbym coś dosyć popularnego, tak aby miał gdzie szukać pomocy i poradników.
    Z wykształcenia jestem technikiem elektronikiem.

    Z góry dziękuję za pomoc.


    Pozdrawiam.
    P.S Chętnie zakupię jakiś sprzęt od kogoś z Was. Może być nawet coś używanego, bez paragonu i F-VAT.
    P.S 2. Przeczytałem cały ten temat i odwiedziłem wszystkie linki i.... mam coraz większy mętlik w głowie :-)
  • #144
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #145
    bbxb
    Poziom 31  
    No takie od 1990 do 1996/7 ale to zależy od sprzętu. Nie będę się upierał przy tych paru latach w tą czy tamtą stronę. Dobierzcie coś optymalnego.
    Narazie chcę się ,,otrzaskać" z zabawą w diagnostykę aut.
    Nie spieszy mi się diagnozować BMW serii 7 z 2006 i coś spier*** :-)


    Pozdrawiam.
    P.S A co proponujesz i w jakich latach by to coś naprawiało auta?? Wysłucham każdej waszej porady.
  • #146
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #147
    Bunny82
    Poziom 16  
    Witam.Poszukuje opini na podręczny oscyloskop cyfrowy firmy SEINTEK S2800.Czy jego ekran jest dobrze czytelny czy nie jest za wolny do badania wysokiego napięcia . Amoże polecacie coś lepszego w przyzwoitej cenie?
  • #148
    bbxb
    Poziom 31  
    elektrit dzięki za odpowiedzi.
    Czy możesz podać linki do sklepów z tymi trzema urządzeniami? Większość linków w tym temacie jest już nieaktualnych :(
    Chciałbym dokładnie przejrzeć oferty, i rozpatrzeć, który z tych trzech będzie dla mnie najlepszy.

    Wszystkie inne linki dotyczące tych urządzeń również mile widziane.


    Pozdrawiam.
  • #149
    fionek
    Poziom 1  
    Witam!! ma zakład elektro-mechaniczny i nie mam osoby która mogła by mi podpowiedzieć w który program najlepiej zainwestować . zastanawiam się nad kts 520 cdif2, dzisiaj poczytałem na temat x431 i powstał problem w mojej głowie który program będzie optymalny dla mnie . zajmuje się głównie samochodami francuskimi i niemieckimi . z góry dziękuje za pomoc
  • #150
    tommyx
    Poziom 11  
    Witam,
    Jestem kolejna osoba ktora martwi sie o swoje pieniadze i chce je dobrze wykorzystac...

    Mam do dyspozycji 20 tys zl ze srodkow unijnych na zakup testera diagnostycznego, jak narazie zainteresowany jestem seria KTS. Mam warsztat samochodowy i odwiedzaja mnie glownie samochody ok 5-15 letnie. Chociaz wiem ze taki KTS radzi sobie z innymi..
    Interesuje mnie najbardziej wszechstronny i uzyteczny tester. Wedlug mnie za taka kase moge juz miec miec to co najlepsze...

    Czekam na opinie i cenne rady. Pozdro