Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323 F 1,6 16V 1991r. nie odpala

05 Sty 2008 01:07 6041 14
  • Poziom 9  
    Witam kolegów serdecznie, kolega przyciągnął do mnie autko z problemem jak w temacie. Sprawdziłem podawanie paliwa - działa, iskra - jest, brak jest natomiast impulsów na wtryskiwacze. Czy któryś z kolegów spotkał się z takowym problemem. Jeżeli tak to bardzo prosimy o pomoc.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam, pierwsza sprawa to czy nie jest to związane przypadkiem z zabezpieczeniami typu alarm, immo, odcinka?
  • Poziom 9  
    Nie ma żadnych takich zabezpieczeń :(. Autko jechało poczym zaczęło szarpać i staneło.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Manfred von Richthofen - nie wiem czy dobrze zrozumiałem, chodzi Ci o impulsy z czujnika HALLA/MRE? W dokumentacji mam podane, że w aparacie zapłonowym jest podwójny taki czujnik ( czy jeden może odpowiadać za iskrę a drugi podaje sygnały do sterownika i na wtryskiwacze??)
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    wtyczka 4 piny
  • Poziom 9  
    Koledzy, autko nadal stoi. Zasilania i masy na ECU są. Czy dobrze myślę, że wszystko wskazuje na aparat zapłonowy?Pomóżcie proszę.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Manfred von Richthofen napisał:
    Więc dostań się do steronika silnika i sprawdzaj tam wszystko, zasilania, masy sygnały, a jak będzie ok, to uwalony sterownik.
    Ale wpierw sprawdź czy sterownik dostaje impulsy zapłonowe!!!
    Czy jesteś wstanie opisać mi jak mam sprawdzić impulsy zapłonowe? Ze schematu wiem, że na 2 pinach w ECU powinny pojawić się sygnały z czujników HALLA w aparacie zapłonowym. Czy sprawdzę je miernikiem, czy musi być oscyloskop ??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Przyznam szczerze, że nie sprawdziłem :( - paliwo podawane, iskra jest brakowało wtryskiwaczy. Byłem przekonany, że padł jeden z czujników w aparacie. Po co są dwa?? Myślałem, że jeden steruje iskrą a drugi wtryskiwaczami. Przepraszam jeżeli denerwuje kolegów swoim brakiem wiedzy, chcę pomóc koledze i dlatego pytam mądrzejszych:)
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Mam takie samo autko i zawsze jak mu coś dolega zaglądam na www.forum.mazdaspeed.pl

    Są tam opisy jak wywołać kody błyskowe.

    Pozdrawiam i życzę udanej naprawy. :)
  • Poziom 9  
    Manfred von Richthofen napisał:
    dwa są, bo jeden to czyjnik prędkości wału ( częste impulsy) drugi to znacznik zwrotu zewnętrznego ( mniej impulsów)

    Czy mam rozumieć, że jeżeli dostaje iskrę to aparat jest sprawny, a jedynie ECU steruje masą na wtryski. Reasumując jeżeli mam plus na wtryskiwaczach a nie mam masy z ECU to właśnie sterownik jest uszkodzony ?? Zaczynam się gubić :cry:
  • Poziom 9  
    Dzięki za wszystkie rady. Problem rozwiązany - zgnita instalacja - przewody wymienione - autko odpalone. Jeszcze raz wielkie dzięki.