Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G silne stukanie w silniku

jacol11 05 Jan 2008 10:30 16158 7
  • #1
    jacol11
    Level 12  
    Witam. Mam bardzo dziwny problem. Posiadam Astre G rok 98 silnik 1,7 TD (x17DTL) silnik oplowski. Problem wyglada nastepująco. Podczas jazdy w silniku nagle zaczelo cos porzadnie stukac. Dzwiek przypominal ten ktory wydaje silnik diesla przy np zacietym wtrysku. Rónoczesnie z rozpoczeciem stukania auto stracilo moc, zbytnio nie chcialo sie rozpedzac i zaczelo dymic. W momencie spuszczenia nogi z gazu stukanie ucichlo lecz przy ponownym dotknieciu pedalu znow powracało. Po chwili silnik przestal stukac i wszystko wrocilo do normy. Jakis tydzien pozniej znowu to samo. Pojechalem do mechanika. Zaczelo sie od sprawdzenia wtryskow po czym okazalo sie ze wszystkie pracuja prawidłowo (drobna regulacja lecz zaden wtrysk nie byl zaciety). Kolejna diagnoza padła na popychacze. Zostały one wymienione. Jakis tydzien po wymianie wszystko bylo ok ale po tym czasie znow zaczelo swoje stukanie lecz tym razem podczas stukania zapalil sie komputer. Diagnostyka wykazała błąd p1220 układ kontroli wydatku paliwa. na innych forach wyczytalem ze chodzi o nastawnik dawki w pompie wtryskowej. Podczas pracy parametry porzadana masa paliwa i masa paliwa powinny byc identyczne (w zakresie 4 - 10 mg/suw) a u mnie ktoras z wartosci wahala sie w okolicy 23mg na suw.

    Prosze o pomoc co moze byc z moim autem.

    Zapomnialem dodac ze silnik zaczyna stukac i przestaje tak jak mu sie podoba. Dorzuce jeszcze pełen opis tego błedu


    1
    Ważne:

    Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

    Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku
    Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
    Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
    Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
    Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza).
    Kontrola wycieków w przewodach olejowych.
    Kontrola stanu mocowań trójnikowych.
    Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.
    (używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)
    Kontrola siły dokręcenia pustych śrub.
    Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień
    Kontrola filtra paliwa
    Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym
    Wskazówka:

    Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów


    2
    Ważne:

    Podczas tego testu spełnione muszą być następujące warunki:

    Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.

    Porównać poniższe parametry listy danych:
    Tester diagnostyczny parametr listy danych
    Rzeczywisty początek wtrysku
    &
    Tester diagnostyczny parametr listy danych
    Pożądany początek wtrysku
    Wskazówka:

    Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia.

    Czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie?

    3

    Wyświetlacz testera Początek dostawy :Instrukcja



    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone

    Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK

    4
    Wyświetlacz testera Pożądany początek wtrysku :Instrukcja

    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone

    Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK

    5
    Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja

    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone

    Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK

    Wskazówka:

    Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne

    6
    Wyświetlacz testera Pożądana masa paliwa : Instrukcja

    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone

    Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

    7
    Wyświetlacz testera Masa paliwa :Instrukcja

    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone

    Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wszystko pięknie ale ile auto ma przebiegu i na jaki kolor dymi? Pewnie jasny biały dym...
  • #3
    jacol11
    Level 12  
    Ma przejechane 193tys no i jak zacznie stukac to dymi na jasno. Nigdy wczesniej nic z silnikiem sie nie dzialo.
  • #4
    DominikD
    Level 23  
    No to sprawa jasna .Najczęściej DTL 160-220 tys.km pada pompa paliwa.
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Moim zdaniem turbina, stąd też biały dym, stuki i błąd p1220.
    Mogę się mylić nie widząc auta!
  • #6
    jacol11
    Level 12  
    ale ona stuka nawet na wolnych obrotach a na wolnych turbina przeciez nie pracuje.
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pracuje! To że niedoładowywuje nie znaczy że nie pracuje, nieszczelność nie zależy od obrotów turbiny.
  • #8
    jacol11
    Level 12  
    Problem rozwiązany. Uszkodzony był nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej. Koszt naprawy pompy 700zl. Prosze o zamkniecie tematu.