Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat punto II wspomaganie kierownicy

05 Sty 2008 14:34 108901 50
  • Poziom 15  
    Witam, fiat punto II 1.2, od jakiegos czasu podczas jazdy niespodziewanie zaswieci mi sie kontrolka od wspomagania kierownicy ( ta czerwona kierownica) i kierownica chodzi wtedy bardzo, bardzo ciezko. Trudno wtedy pokonac zakret. Zauwazylem, ze tak sie dzieje przy skrecie w lewo. Czy ktos mial tez taki przypadek? Wiem ze wspomaganie siada, ale czy tam jest czujnik jakis, czy to pompa czy jeszcze cos innego. Dodam ze przy zapalaniu silnika wszystkie kontrolki gasna ta od wspomagania tez ( zostaje tylko olej i akumuator, ale to normalne). Jezdze przewaznie na CITY. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    W fiacie punto wspomaganie jest elektryczne pada sterownik lub uklad przekaznikow zabodowany razem z silnikiem nie pozostaje nic jak jechac na diagnostyke komputerowa
  • Poziom 13  
    Witam
    pewnie zimne luty na przekazanikach w silniku wspomagania pod kierownica,można to przelutowac i bedzie spokój
  • Poziom 15  
    szkoda, ze nie mam tej ksiazki o naprawach ze schematem, bo tak bedzie trudno znalezc odpowiedni kabelek
  • Poziom 32  
    Podłącz pod komputer jak wykaże błąd czujnika momentu obrotu wału to niestety kolumna do wymiany w niej jest właśnie czujnik obrotu. Już na wymieniałem się ich trochę. Niestety nie jest to udana konstrukcja tego wspomagania
  • Poziom 15  
    Michu10 mozesz napisac ile placiles za naprawe? (czesci + robocizna)
  • Poziom 32  
    Słuchaj nie twierdzę że u ciebie jest wlaśnie to musisz podłączyć pod sprzęt ale jeśli odpukać będzie ten najgorszy wariant to nowa kolumna kosztowała z wymianą ok 1500 zł. Sporo nie powiem
  • Poziom 15  
    rozumiem, pytam orientacyjnie , strasznie drogo biorac pod uwage wartosc auta , pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Temp na +, problem zniknal, zapobiegawczo nie jezdze juz na ''city''.
  • Poziom 39  
    Można wiedzieć co miałes na mysli:
    Temp na +?
  • Poziom 15  
    Temperatura dodatnia. W Wielkopolsce w dzien jest powyzej 0 stopni, a noca auto jest garazowane i rowniez temp dodatnia.
  • Poziom 39  
    Oki czyli jak jest tem.dodatnia to już działa.
  • Poziom 15  
    Dokladnie. Swoja droga tak mi sie wydaje, ze jak jazda bez ,,city'' to wspomaganie nie jest tak obciazone i powinno dluzej bezawaryjnie pracowac .
  • Poziom 26  
    Jezeli usterka wystepuje przy zmianach temperatury, to raczej na pewno zimne luty.
  • Poziom 2  
    ja mam podobny problem... wspomaganie wylacza sie tylko i wylacznie rano jak samochod jest po nocy i temperatura na minusie byla. wlaczalo sie z rana raz, pochodzil troche silnik wylaczalem go i wlaczalem jeszcze raz i juz potem normalnie bylo bez problemow caly dzien. jednak dzis nawet ten zabieg nie pomagal i wylaczalo mi sie pare razy w czasie jazdy [bo wylaczalem go i wlaczalem], czy to tez moze byc problem z zimnymi lutami ?
  • Poziom 15  
    Rowniez musialem wylaczyc silnik, ponownie wlaczyc i jakis czas bylo ok. Co ciekawe u mnie awaria byla przy niskiej temp i tylko przy skrecie w lewo! np na parkingu, kiedy to musialem do oporu skrecic kierownice zeby wjechac w miejsce parkingowe czy tez na osiedlu ( dopiero co ruszylem, silnik zimny) i nie moglem pokonac zakretu, bo podczas skretu w lewo wysiadlo wspomaganie i pojechalem prosto. Dobrze ze tam nie bylo slupkow, bo byloby bum.
  • Poziom 13  
    Nie ma rady na kolumnę kierownicy , trzeba wymieniać całą ? Raz już wymieniałem po 3 latach problem znowu się pojawia , jeździłem bez włączonego CITY kilka miesięcy lecz teraz co jakiś czas zapala się czerwona kontrolka i wyłączyć samochód i uruchomić silnik na nowo.
  • Poziom 15  
    Ponownie to samo, temperatura w nocy ponizej 0 i zaraz po uruchomieniu problem sie powtorzył, co ciekawe znow przy skrecie w lewo. Zaswieci sie kontrolka, trzeba wylaczyc i znow wlaczyc, troche pojezdzic zeby silnik byl cieply, potem juz ta usterka w czasie jazdy na ''cieplym'' sie nie pojawia.
  • Poziom 38  
    Nie rozbieralem jeszcze kolumny od punto - ale sadze ze jest tam po prostu mechaniczny czujnik obrotu i on nie daje dobrego styku. Jakiś fachowiec mechanik powinien to naprawic za 500 zl. Wymiana całej kolumny z powodu tak drobnej usterki to przesada. Swoja droga ASO nie bawi sie w takie rzeczy , bo idą na łatwizne i wiekszą kasę!
  • Poziom 13  
    Kiedyś w tym temacie lub podobnym o wspomganiu ktoś podawal swój telefon bodajże z Czeladzi - proszę o podanie numeru na priv dziękuje
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich forumowiczów. Dziś naprawiałem taki układ wspomagania. Kputer diagnostyczny w ASO Fiat wskazał błąd czujnika. Serwis Fiat samych czujników ne sprzedaje, a za komplet życzą sobie 3500PLN. Na alegro nowy komplet kosztuje 1500PLN. Czujnik ten można naprawić lecz tylko na pewien okres czasu. Jest to mechaniczny potencjometr który po pewnym czasie użytkowania się wyciera. Można go rozebrać, wyczyścić i natrzeć węglowe bieżnie lekko olejem napędowym. Drugim mankamentem tego układu są zimne luty w samym silniku elektrycznym (na płytce). Wszelkie naprawy tego układu powinni dokonywać tylko ludzie dobrze znający ten temat.
    JEST TO UKŁAD KIEROWNICZY I JAKIKOLWIEK BŁĄD PODCZAS NAPRAWY MOŻE DOPROWADZIĆ DO WYPADKU PODCZA JAZDY. AUTO MOŻE SAMO NAGLE SKRĘCIĆ W LEWO LUB PRAWO DO OPORU.
  • Poziom 1  
    miałem ten sam objaw tylko teraz już nie pomagało wyłączanie silnika na początku tak właśnie dzisiaj odebrałem auto od mechanika na komputerze wyszła awaria silniczka czujnik skrętu był dobry koszt 400
  • Poziom 15  
    carauto napisał:
    JEST TO UKŁAD KIEROWNICZY I JAKIKOLWIEK BŁĄD MOŻE DOPROWADZIĆ DO WYPADKU PODCZA JAZDY. AUTO MOŻE SAMO NAGLE SKRĘCIĆ W LEWO LUB PRAWO DO OPORU.


    Odwrotnie. Podczas skretu ciezko chodzi kierownica i nie mozna skrecic do oporu wiec auto zamiast skrecac pojedzie na ukos. Czyli obrazowo skreca sie na godzine 9, a przez tą awarie auto pojedzie na godzine 11.
  • Poziom 10  
    tez mam problem ze wspomaganiem.Gdy pierwszy raz padło mi wspomaganie spalił się bezpiecznik wymienilem i działało pare godzin.Drugim razem wymieniłem na mniejszy i spalił się ponownie(z 30 na 20 bo innego akurat nie mialem) Teraz troche poprzestawialem kolejnosc wsadzilem do wspomaganie 30(wyjeta obok) a na miejsce te z boku wstawilem tą 20. Ale nic to nie dalo bezpiecznik się nie spalił ale wspomaganie i tak nie działa.Moze ktos wie co mam zrobic?
  • Poziom 42  
    Ludzie, to temat juz dawno "oklepany" trzeba wyjąć silnik od wspomagania odchylić płytkę i sami zobaczycie co trzeba zrobić i nie ma tam żadnego czujnika skrętu jak np. w Vectrze C
    Łatwo nie jest, ale się da zrobić !!!!!!!!!!!!!!!!
  • Poziom 38  
    carauto napisał:
    Witam wszystkich forumowiczów. Dziś naprawiałem taki układ wspomagania. Kputer diagnostyczny w ASO Fiat wskazał błąd czujnika. Serwis Fiat samych czujników ne sprzedaje, a za komplet życzą sobie 3500PLN. [/b]


    No to jest ten czujnik w końcu w samochodzie czy go nie ma ?
    do. "autoas" : zamiast dawać wykrzykniki to napisz w czym rzecz.
  • Poziom 10  
    autoas napisał:
    Ludzie, to temat juz dawno "oklepany" trzeba wyjąć silnik od wspomagania odchylić płytkę i sami zobaczycie co trzeba zrobić i nie ma tam żadnego czujnika skrętu jak np. w Vectrze C
    Łatwo nie jest, ale się da zrobić !!!!!!!!!!!!!!!!

    to co tam trzeba zrobic? samemu raczej nie zrobie
  • Poziom 15  
    autoas napisał:
    Ludzie, to temat juz dawno "oklepany" trzeba wyjąć silnik od wspomagania odchylić płytkę i sami zobaczycie co trzeba zrobić i nie ma tam żadnego czujnika skrętu jak np. w Vectrze C
    Łatwo nie jest, ale się da zrobić !!!!!!!!!!!!!!!!


    albo masz cos do powiedzenia i piszesz konkrety, albo nie zaśmiecaj tematu durnym postem w stylu ''wiem, ale nie powiem''
  • Poziom 42  
    autoas napisał:
    trzeba wyjąć silnik od wspomagania odchylić płytkę i sami zobaczycie co trzeba zrobić

    Nie wiem dlaczego "pyszczycie" macie wyżej podpowiedź, a jak się nie znacie na kluczach i lutownicy to nic nie zrobicie, nikt za nikogo, a zwłaszcza przez internet nie zrobi musicie "se" zrobić sami :!:
    Czyż nie pomagam ?
    Czy zaśmiecam ?
    Odpowiedzcie se sami !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Poziom 14  
    szkoda pisania należy przelutować przekażniki wewnątrz silniczka wspomagania a jeśli niepomoże zamontować nowe.pozdrawiam

    Dodano po 50 [sekundy]:

    nowe przekażniki