Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Turbo do c360-3p?

Kubus18 25 Lut 2008 11:45 87668 75
  • #31
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Ten tamat założył Kubus18 i może się wypowie co w temacie uczynił.
    A tematem nie jest przystosowanie ciągnika do trudnych warunków terenowych 4x4, ani możliwości obrotowe wału korbowego 3500 1/min tylko co innego.
    Założeniem turbiny jest zwiększenie sprawności silnika i zwiększenie mocy z danej pojemnośći, a czy silnik tp wytrzyma to inna sprawa.
  • Osprzęt kablowy
  • #32
    Kubus18
    Poziom 10  
    Witam,
    a więc po wszelkich przemyśleniach zostaję przy turbosprężarce. Zakupiłem już turbo od forda 1.6 pozostało mi jeszcze zakupić intercooler i chłodnice oleju no i to co najważniejsze zabrać sie do roboty. Być może pomysł turba w 3p jest złym pomysłem ale jest to dla mnie coś nowego i zawsze chciałem to zrobić a wybór 3p był najbardziej optymalnym pod względem finansowym.. Generalnie mam tak małą ilość pola że ciągnik ten i tak nie ma nic do roboty...i zwiększanie jego możliwości polowych nie miało by u mnie sensu... dlatego też postanowiłem doładować go te powiedzmy 0,5 bara po to aby zwiększyć jedynie sprawność silnika.. dziękuje za liczne odpowiedzi i pozdrawiam Kubus18
  • #33
    gintek
    Poziom 10  
    witam ja myślę włożyć turbinę do zwykłej c360,
    ciekawe to coś da?

    Dodano po 5 [minuty]:

    bo w tamtym roku włożyłem przedni napęd i okazało się że silnik jest zasłaby

    Dodano po 1 [minuty]:

    może ktoś coś doradzi
  • #34
    hubertbaran
    Poziom 16  
    Niewiem czy dobrze mysle ale przydała by sie wydajniejsza pompa oleju.
  • #35
    robokop
    Moderator Samochody
    hubertbaran napisał:
    Niewiem czy dobrze mysle ale przydała by sie wydajniejsza pompa oleju.


    Ta jest wystarczająco wydajna, pozostaje tylko kwestia zwiększenia ciśnienia, no i wiercenie korbowodów do natrysku oleju na denka tłoków.
  • #36
    gintek
    Poziom 10  
    już włożyłem turbinę do c360 od golfall 1.6 ale hyba jest trohę za mało wydajna bo niedała takiego efektu na jaki liczyłem. Pewnie trzeba zastosować większą turbine
  • #37
    leinadzs
    Poziom 27  
    gintek napisał:
    już włożyłem turbinę do c360 od golfall 1.6 ale hyba jest trohę za mało wydajna bo niedała takiego efektu na jaki liczyłem. Pewnie trzeba zastosować większą turbine

    pewnie że za mała, bo tam jest 2x większa pojemność niż w golfie 1,6
  • #38
    Moulder
    Poziom 23  
    leinadzs napisał:
    gintek napisał:
    już włożyłem turbinę do c360 od golfall 1.6 ale hyba jest trohę za mało wydajna bo niedała takiego efektu na jaki liczyłem. Pewnie trzeba zastosować większą turbine

    pewnie że za mała, bo tam jest 2x większa pojemność niż w golfie 1,6


    Ale obroty są za to prawie 2 razy mniejsze mniejsze, pojemność większa o 1,56 raza.
    Załóżmy że 3P ma 2,5l; 2500rpm
    Golf ma 1,6l 4500rpm

    Teoretyczne zapotrzebowanie na powietrze przy max. obrotach (ciśnienie atmosferyczne) dla 3P to jakieś 187m3/h, a dla Golfa 1,6 jakieś 216m3/h.
    Czyli dla sprężarki to prawie ten sam silnik. Kwestia leży raczej w rozmiarze samej turbiny. Ale eksperymenty z hybrydami są drogie...
  • #39
    bimladentoja
    Poziom 11  
    witam kolegów polecam you tube-tytuł filmiku ZETOR 7211 TURBO.Mój zetorek z turbinką śmiga już prawie trzy lata,ładuje od 1200 obrotów,pod obciążeniem wczesniej,jestem z tiuningu:Dbardzo zadowolony.wstawiłem na ten temat trzy filmiki,nie podaję linku bo niepamiętam:idea:
  • #40
    leinadzs
    Poziom 27  
    bimladentoja napisał:
    witam kolegów polecam you tube-tytuł filmiku ZETOR 7211 TURBO.Mój zetorek z turbinką śmiga już prawie trzy lata,ładuje od 1200 obrotów,pod obciążeniem wczesniej,jestem z tiuningu:Dbardzo zadowolony.wstawiłem na ten temat trzy filmiki,nie podaję linku bo niepamiętam:idea:

    A możesz chociarz napisać od czego ją podebrałeś i jak zamontowałeś
  • Osprzęt kablowy
  • #41
    bimladentoja
    Poziom 11  
    Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem oleju a wejściem w kanał olejowy silnika jest chłodnica oleju,która podaje schłodzony olej na silnik i turbinę również ją chłodząc.Prosze mi wierzyć ze doładowany silnik latem w ciężkiej pracy generuje bardzo dużą ilość ciepła,dlatego użytkuję go w średnim zakresie obrotów tj.1600 ponieważ na pełnej mocy zagotowałbym silnik,silnik turbo przed zgaszeniem po ciężkiej pracy należy wychłodzić.zasilanie turbo wyprowadziłem z śrubki na kanale olejowym bloku silnika wiercąc pośrodku niej otwór 8,5mm i gwintując 10mm,i łącząc z turbiną rurką,spływ przez dorobiony kruciec w misce olejowej,kolektor dolotowy z turbo połączony jest wężem gumowym zbrojonym,niezbrojony pod obciążeniem przy wysokim doładowaniu został rozerwany.Zaznaczam ze nie znam ciśnienia doładowania,ponieważ niemam takowego zegara który by je pokazywał,jest przy turbie zawór upustowy,nic przy nim nie zmieniałem,przy dużym obciążeniu silnika,a wiec wysokim doładowaniu upuszcza spaliny więc działa,nie zmieniałem też dawki paliwa ,jedynie wtryskiwacze od 77niema więc za mną dymu,chłodnica oleju jest od kastora lub jak kto woli silnika dwucylindrowego chłodzonego powietrzem IFA,przydała by się chłodnica powietrza doładowującego bo kolektor dolotowy osiąga ok.60 stopni przy orce pod rzepak ale to jak trafie gdzieś tanim kosztem ,narazie działa niema awarii i to jest najwarzniejsze.Zalety jakie zauważyłem podczas eksploatacji to niższe zużycie paliwa brak niedoborów mocy,bardzo dynamiczny silnik powiem tylko że ciągam agregat 285cm na czwartym biegu na 4 klasie ziemi bez chmurki dymu na demną i ryku silnika,gdy pójdzie wjechać w pole umieszcze dłuższy filmik w necie na dowód ze to co napisałem to prawda,a i kąt wtrysku nie nałeży opózniać jak niektórzy sugeruja radzę się przejechać czymś co ma silnik z turbo i zobaczyć jak miękko pracuje,niestety ale trzeba o niego dbać i wychładzać po ciężkiej pracy,zetor ma 3595 cm pojemności i ta turbina sprawdza się znakomicie,do 3-p będzie miała za dużą przepustowość musi być mniejsza,no i przy 3-p dawkę paliwa zwiększa się odkręcając górną pokrywkę na pompie i przechaczając sprężynke na jeden z trzech otworów połaczonych z dzwignią gazu czym błiżej dzwigni tym większa dawka,radzę nie przesadzać bo aż dzwoni po tłokach przy najwyższej dawce(sprawdziłem).Życzę kolegom powodzenia w realizacji swoich marzeń ,jeśli będzie czyjaś taka wola umieszczę zdjęcia przedstawiające uturbienie silnika mojego zetora,obecnie znajomy zakłada turbo do 330 od golfa III efekty jego pracy zamieszcze w necie .

    Dodano po 4 [godziny] 25 [minuty]:

    video....................................................................................................
  • #42
    KWDm
    Poziom 11  
    Ja odradzam moim zdanie za słaby silnik i wszystko się rozleci a jak wiemy to te ursusy też nie są takie młode. Pozdrawiam
  • #43
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    KWDm ty wogóle nie wiesz o czym piszesz więc się nie odzwywaj głupio.
    Dało się? Dało.
  • #44
    ursus c 360
    Poziom 9  
    czy komus sie udało zamontowac w koncu turbo w c 360 3p???????????????????????????????????????????????????Jesli tak to prosze o kolejnosc montarzu i opis jak to zrobił<Czy morze mi ktos takie cos zamontowc??????????????????
  • #45
    mercedes 250d
    Poziom 2  
    Turbina w c 360 czemu nie też zamontowałem od opla 2,3d pompuje do 0,8bara ale od około1600 obrotów .Podejżewam że bardziej pasowała by od mercedesa 300td .[Z drugiej strony turbiny samochodowe pracują z silnikami wysokoobrotowymi tj.4400 do 4700 obr min w ciągnikach 2200-2500 ] Ja uważam że mistrzostwa nie zrobiłem ale może komuś się uda. jeżeli ktoś chce mogę dodać więcej szczegółów
  • #46
    GacekW
    Poziom 10  
    No no ładowano do Tarpanów!!! Hehehe mam jeszcze takiego w garażu!!!
  • #47
    tenga
    Poziom 13  
    mercedes 250d napisał:
    Turbina w c 360 czemu nie też zamontowałem od opla 2,3d pompuje do 0,8bara ale od około1600 obrotów .Podejżewam że bardziej pasowała by od mercedesa 300td .[Z drugiej strony turbiny samochodowe pracują z silnikami wysokoobrotowymi tj.4400 do 4700 obr min w ciągnikach 2200-2500 ] Ja uważam że mistrzostwa nie zrobiłem ale może komuś się uda. jeżeli ktoś chce mogę dodać więcej szczegółów



    chętnie zasiegne wiecej informacji na ten temat a jeśli możesz to i wrzuc pare fotek jak ci to wyszło
  • #48
    mercedes 250d
    Poziom 2  
    Zamontowanie turbiny nie stanowi dużego problemu .Należy wymontować kolektor wydechowy i odwrócić go o 180 stopni oczywiście bez kolanka wtedy wylot spalin masz z przodu i skierowany do góry. Turbina ma cztery otwory do mocowania a na kolektorze są dwa należy dokładnie wymierzyć i przewiercić w turbinie dwa otwory i bezpośrednio ją przykręcić do kolektora. następnie poluzować śrubki mocujące korpus turbiny od strony wejścia spalin i tak ją ustawić aby wejście oleju było z góry a odpływ z dołu lub pod niewielkim nachyleniem[bardzo ważne]. Natomiast wylot powietrza z turbiny ustawiasz jak ci pasuje najlepiej poziomo żeby przewód łączący ją z kolektorem ssącym przechodził między termostatem a chłodnicą pod przewodem wody[trochę ciasno]. Odpływ oleju podłączony jest do korka wlewowego należy go przewiercić razem z tym filterkiem i wstawić rurkę możliwie jak najgłębiej [może cofać olej gdyż jest to kanał odpowietrzający silnik]. Smarowanie turbiny z czujnika ciśnienia lub przerobić śrubę przy filtrze oleju.jeżeli chodzi o tłumik wydechu jest on zbędny wystarczy pusta rura[jest dość cicho i ładnie gwiżdze] i trochę fantazji z jej przymocowaniem do turbiny.Ja miałem orginalne kolanko od opla i kawałek rury kwasowej migomatem można to bardzo dobrze pospawać . Nie pasuje maska i tu tesz trzeba trochę fantazji. Aha jeszcze turbina z filtrem powietrza połączona jest takim harmonijkowym przewodem bodajże z ogrzewania z mercedesa. Fotki zamieszczę prz okazji . jak coś jeszcze proszę pytać. Pozdrawiam
  • #50
    mercedes 250d
    Poziom 2  
    Niestety nie posiadam ursusa c 330 ale każdy pomysł można zrealizować .Sprawa jest tego typu im więcej cylindrów tym równiejszy ciąg spalin i równiejsza praca turbiny. W silniku dwucylindrowym wydech jest co 180 stopni i praca turbiny może być nierówna Według mnie należałoby zastosować zwężenie kolektora wydechowego przed wejściem do turbo w celu nadania większej energi spalin co wyrówna jej pracę.Niewiem jaka jest pojemnosć skokowa silnika w c330.Ja zastosowałbym turbinę z silnika o pojemności o 1/3 mniejszą niż w c 330.
  • #51
    tenga
    Poziom 13  
    w c-330 pojemnosc to troche ponad 1900cm3
  • #52
    mercedes 250d
    Poziom 2  
    Jeżeli pojemność tego silnika jest około 2 litry próbowałbym z turbiną od pojemności 1,5 lub mniejszej
  • #53
    karwo
    Poziom 23  
    Witam.
    Z tego co pamiętam to w C330 oba "gary" idą razem, a nie na przemian więc może być problem z nierówną pracą turbiny
    Ale jeśli się mylę z tymi garami poprawcie mnie....
  • #54
    Moulder
    Poziom 23  
    karwo napisał:
    Witam.
    Z tego co pamiętam to w C330 oba "gary" idą razem, a nie na przemian więc może być problem z nierówną pracą turbiny
    Ale jeśli się mylę z tymi garami poprawcie mnie....


    Tłoki pracują naprzemian.
  • #56
    Moulder
    Poziom 23  
    lkmc napisał:
    Witam,
    co prawda temat stary ale musze wkleic ten link:
    http://yfrog.com/12dscf3516hjx

    c330 +turbo + wspomaganie

    pozdrawiam


    Podaj jakieś szczegóły, mam na myśli typ turbosprężarki i od czego. Jakie max ciśnienie doładowania bez obciążenia silnika i przy jakich obrotach. Jakie ciśnienie na WG ustawiłeś, i przy jakich obrotach je osiągasz na obciążonym silniku (np. podczas orki). Co z dawką paliwa itp.
  • #57
    lkmc
    Poziom 9  
    Witam,
    temat wymaga jeszcze wiele pracy, bawię się w to bardziej hobbystycznie także prace posuwają się raczej wolno.

    jest to garretta od lublina 2.4l, wiem wiem ze to za dużo, bardziej by pasowała jakaś od silnika 1.5-1.7, ale akurat taką miałem i to świeżo po regeneracji, natomiast nie wiem czy jednak nie wymienię na mniejszą jeśli nie przeskoczę kilku problemów.
    Turbina ma za dużą bezwładność, działać zaczyna dopiero przy wysokich obrotach, przy 2k obrotow jakies 0.2 bara. Niby to mało, ale zyskujemy naprawdę dużą poprawę przy dużych rpm pod dużym obciążeniem, np w czasie ciężkiej orki, silnik nie dymi i ciągnie w sytuacjach kiedy wolnossący już zwyczajnie siadał. Tu duży +, nie ma natomiast efektu że tak to ujmę 'kopa' ktorego wszyscy się spodziewają przy turbo :)
    I teraz o planach, nie wybieram się nim na wyścigi także nie planuje modyfikacji w stylu 1.5 bar, walki rozrządu czy natrysk oleju na denka tłoków. Natomiast myślę o (nie wiem czy tylko na planach sie nie skonczy bo poziom trudnosci rosnie ;) ) delikatnym odprężeniu silnika, delikatnym tzn poprzez grubszą uszczelkę np, oraz intercooler w celu zmniejszenia pracy sprężania przez podanie gęstszego powietrza. I mam nadzieję że te zabiegi wpłyną na dynamikę zestawu silnik-turbina, jak nie to jednak wymiana na mniejszą.

    Aha, zwróćcie jeszcze uwagę na 'bezzakrętowy' kolektor mojej produkcji widoczny na zdjeciu: http://img177.imageshack.us/img177/1026/dscf3525.jpg

    Co do WG to nie wiem :) tak jak był seryjnie ustawiony, jeszcze nigdy się nie otworzył, nie przy tak śmiesznym doładowaniu, natomiast kiedy jest w obrotach to znacznie lżej jest go otworzyć ręką.

    A całość działa tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=9YAjtJgmpqI

    układ wspomagania także od lublina gdyby ktos pytal.

    pozdrawiam.
  • #59
    lkmc
    Poziom 9  
    Hydrauliczne, przekładnia od lublina.
    Koszt... zależy w jakiej cenie jesteś w stanie pozyskać taką przekładnie, na allegro około 450zł + kolumna kierownicza z poloneza :) + pompa oleju (widać ją pod alternatorem) + drążek łączący koła z c360 + przewody i trochę innej drobnicy i pracy, nie chce szacować kosztu bo będzie się on zmieniał w zależności od źródła pochodzenia części, przecież rożne rzeczy mamy w garażach :)

    Wspomaganie spisuje się bardzo dobrze, daje rade w każdym terenie.
  • #60
    toffic-k
    Poziom 16  
    Na mój gust do 330 dobrze by siadł Garrett T2 z VW 1.6TD