Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Turbo do c360-3p?

Kubus18 06 Jun 2009 10:05 95225 75
  • #61
    piter8
    Level 10  
    Strzała wszystkim, niedawno postanowiłem zwiększyć moc mojego ursusa c360 poprzez zamontowanie turbo, akurat złożyło sie tak że dostałem nówke nieśmigane turbo schwitzer s1 z ciągnika deutz. Mając nadzieje że będzie działać jak należy zamontowałem je, ale okazało sie że niestety sie przeliczyłem. Turbo nie daje ciśnienia, spręża dopiero przy max obrotach, może wiecie co by zrobić żeby podnieść jej sprawność?
  • TermopastyTermopasty
  • #62
    Moulder
    Level 23  
    Na obciążonym silniku (prace polowe, jazda pod górę z ładunkiem) czy na biegu jałowym mierzyłeś ciśnienie ?
  • #63
    romoo
    User under supervision
    Trzeba kolektor odpowiednio pospawać bo nie spaliny napędzają turbawke a ich energia kinetyczna.
    Oczywiście przewymiarowane turbo ma taki sam efekt.
    Nie podejdzie z 6 cylindrówki do 3 cylindrów.
  • TermopastyTermopasty
  • #64
    piter8
    Level 10  
    Muszę wam wyjaśnić że jet to silnik czterocylindrowy, testowałem go na razie na biegu jałowym i przy jezdzie bez żadnego obciążenia i nie zadowala mnie praca turbiny. Dopiero ma pełnych obrotach czuć że turbinka coś pomaga. Wlot turbiny ma średnice 37mm a wylot 46mm waszym zdaniem to odpowiednie wymiary? A jak najlepiej przespawać kolektor tak by energia kinetyczna spalin była ja największa i nie przymulało silnika?
  • #65
    Moulder
    Level 23  
    Case z silnikiem 4-cyl 3,9L, 72KM/2200rpm. Pompa rotacyjna Boscha.

    Na KKK K24 (z jakiegoś golfa chyba) ciśnienie na biegu jałowym 0,3 bara (przy 2200rpm). Wirniki 35/52mm

    Garrett T3 (z Vovlo 2,5TD) 0,2bara na biegu jałowym (2200rpm)

    Garrett TB0259 (podobno z Escorta 1,8TD) na biegu jałowym jakieś 0,5 bara (2200 rpm) Wirniki 36/36mm
    Ten sam garrett po wymianie wirnika i muszli sprężarki na 41mm (Z Citroena Xantia 2.0 TB) daje już 0,7 bara na biegu jałowym. Podczas prac polowych do 0,9bara. Przy niezwiększonej dawce paliwa (trzeba by pompę rzobierać.... wole ją wymienić na taką z ograniczaniem dawki paliwa zależnie od doładowania np ze Stara poniżej lub Iveco 3,9TD)

    Star 742 z silnikiem 3,9 i seryjną turbosprężarką Garrett TB0359 na biegu jałowym ciśnienie niemierzalne (brak), podczas jazdy (przyspieszanie, pod górkę itp - obciążony silnik) ciśnienie 0,5 bara (wastgate ogranicza).
  • #66
    piter8
    Level 10  
    A czy zwężenie w kolektorze wydechowym, przy wejściu do turbiny poprawiłoby dynamikę spalin i co za tym idzie szybsze kręcenie sie wirnika?
  • #67
    maniek183
    Level 10  
    Przypadkiem trafiłem na ten temat miałem założoną turbinę 3p w
    MF-255 Olej weź z czujnika ciśnienia oleju dajesz trójnik przepływ jest wystarczający powrót dałem do powrotu sprężarki powietrza. Nie wiem jaki masz filtr powietrza ale jeśli taki jak w MF-255 ma on za mała przepustowość Turbina od iveco daily 2,8l dmucha 0,3 bar od 1000rpm chłodnica oleju wodna będzie dobra temp to się sprawdzało. Pamietaj że pod obciążeniem turbo pompuje więcej a bez zmian na tym silniku nie ryzykuj więcej niz 0,3bar wydmucha ci uszczelke na 100% co do paliwa ustawia sie na stałe pali wiecej na wolnych i cały czas a efekt jest dopiero gdy turbina pompuje zmień miejsce podłączenie sprężarki powietrza niech ciągnie za filtrem a nie z kolektora dolotowego silnik sie nie przegrzewa ale pomysł z wysokimi obrotami jest głupi ten silnik tego nie lubi z turbina nie przekraczałem 2000rpm aha i silnik staje sie bardzo elastyczny lepiej sie zbiera i nie łapie muła tak łatwo wyspawaj nowy kolektor wydechowy oryginalny to tragedia pisałem o tym na ppr.pl
  • #68
    piter8
    Level 10  
    Ale u mnie największym mankamentem jest to ze turbo niekreci sie tak jak powinno a jest całkiem nowe. Na 1000 obrotach nie pompuje wcale, a pracować zaczyna przy 2500 obrotach, ale i tak nie daje wystarczającego ciśnienia i nie wiem dlaczego się tak dzieje.
  • #69
    toffic-k
    Level 16  
    piter8 wrote:
    Ale u mnie największym mankamentem jest to ze turbo niekreci sie tak jak powinno a jest całkiem nowe. Na 1000 obrotach nie pompuje wcale, a pracować zaczyna przy 2500 obrotach, ale i tak nie daje wystarczającego ciśnienia i nie wiem dlaczego się tak dzieje.

    Bo masz za duże turbo do tego silnika, zmień na mniejsze
  • #70
    piter8
    Level 10  
    a dałoby się te jakoś przerobić?
  • #71
    toffic-k
    Level 16  
    piter8 wrote:
    a dałoby się te jakoś przerobić?
    Najłatwiej zmienić kompletne na mniejsze
  • #73
    Bartek360
    Level 1  
    Witam wszystkich. Ja mam niedługo zakładać turbinę do ursus c-360. Co o tym sądzicie :?:
  • #74
    aleszek
    Level 11  
    Witam . Mam pytanie czy ktoś próbował do c360 turbinke od Lublina z silnikiem 4ct90. Chodzi mi o Garetta GT1749S. Z moich obliczeń powinna być najlepsza. Powinna pompować od 1200obr. ciśnienie warto ograniczyć do 0.5 żeby nie pogorszyć trfałości silnika.
    dla zainteresowanych mogę wrzucić wzory
  • #76
    piotrg1991
    Level 2  
    aleszek wrote:
    Witam . Mam pytanie czy ktoś próbował do c360 turbinke od Lublina z silnikiem 4ct90. Chodzi mi o Garetta GT1749S. Z moich obliczeń powinna być najlepsza. Powinna pompować od 1200obr. ciśnienie warto ograniczyć do 0.5 żeby nie pogorszyć trfałości silnika.
    dla zainteresowanych mogę wrzucić wzory



    Mógłbyś wrzucić te wzorki:D