Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renaut Clio 2002, 1.2 16V (75KM) problemy z wolnymi obrotami

tomek_jg 05 Sty 2008 19:28 25749 21
  • #1 05 Sty 2008 19:28
    tomek_jg
    Poziom 9  

    Posiadam Renaut Clio II, rocznik 2002, silnik 1.2 16V (75KM), przebieg 155 tys. km. Mam problem z wolnymi obrotami. Przy hamowaniu bądź podczas postoju (np. na skrzyżowniu) nagle spadają obroty silnika i zaczynają falować póki silnik nie zgaśnie. Jednocześnie zapala się kontrolka układu zasilania silnika (symbol cewki) Mocne przegazowanie auta powoduje powrót do normalnego stanu. W ASO powiedzieli, że trzeba wymienić wiązkę silnika (1700zł), a jeśli to nie pomoże to komputer wtrysku (2900zł). W ASO twierdzą, że ten silnik nie posiada silniczka krokowego. Czytałem wiele postów na ten temat, wiele osób uważa, że problem tkwi właśnie w silniczku krokowym. Proszę o pomoc!

    0 21
  • #2 05 Sty 2008 19:37
    mihu12345
    Poziom 11  

    na wstepie trzeba posprawdzac wszystkie podcisnienia dochodzace do kolektoraa ssacego sprawdzic wszystkie wtyczki na kolektorze ssacym i jezeli bendzie ok trzba wymyc przepustnice

    2
  • #3 05 Sty 2008 19:38
    T/J
    Poziom 21  

    Czyszczenie przepustnicy może pomóc.

    0
  • #4 16 Lip 2008 13:28
    tomek_jg
    Poziom 9  

    czyszczenie przepustnicy nic dało. wymieniony czujnik kolektora ssącego(macsensor) także. zauważyłem nowy objaw awarii gdy wciskamy pedał hamulca to na tablicy rozdzielczej zapala się kontrolka świateł przeciwmgielnych.

    0
  • #5 16 Lip 2008 15:45
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 16 Lip 2008 16:01
    tomek_jg
    Poziom 9  

    zaraz zaraz <ale po rozpięciu tylnych lamp sytuacja się nie zmienia> silnik gaśnie a kontrolka świeci nadal

    0
  • #7 16 Lip 2008 17:46
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 16 Lip 2008 18:44
    tomek_jg
    Poziom 9  

    kontrolka przeciwmgielnych jak przycisnę pedał hamulca.

    Dodano po 37 [minuty]:

    Natomiast kontrolka układu zasilania silnika (symbol cewki) świeci gdy silnik pracuje na wolnych obrotach(po chwili silnik gaśnie) co ma wg. mnie decydujące znaczenie przy awarii której nie może usunąć żaden mechanik. Może to faktycznie jest awaria związana z instalacją elektryczną i trzeba wymienić instalację(diagnoza w ASO)

    0
  • #9 17 Lip 2008 16:09
    tomek_jg
    Poziom 9  

    czy wycięcie katalizatora to dobry pomysł?tak radzi mechanik

    0
  • #10 17 Lip 2008 18:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 17 Lip 2008 19:17
    tomek_jg
    Poziom 9  

    Tak.Clio 2 rok 2002.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A może trzeba wymienić cewkę zapłonową,chociaż żaden komputer diagnostyczny tego nie pokazał,a byłem już trzech warsztatach i w serwisie.

    1
  • #12 17 Lip 2008 20:16
    milejow
    Poziom 42  

    Adaptacja przepustnicy,przemycie wskazane(to samo mialem w k4j)co do kontrolki przeciwmgielnych tylu to jak pisal elektrit-brak masy(sa dwie na tylnym pasie po obu stronach obok lamp)Po odpieciu lamp w zyciu nie zapali ci kontrolka mgielnych tylu po nacisnieciu hamulca.Najpewniej jednak bedzie wadliwa masa w kosci samej lampy

    1
  • #13 18 Lip 2008 21:34
    tomek_jg
    Poziom 9  

    OK. Jutro jeszcze raz sprawdzę te lampy,może nie przyłożyłem się do tego solidnie. :( :(

    0
  • #14 21 Wrz 2008 17:06
    piotr_a1
    Poziom 1  

    Witam
    Renaut Clio II, rocznik 2002, silnik 1.2 16V (75KM). Pytanie do Tomka_jg: czy udalo ci sie zlikwidowac (ustalic) usterke ze swiecaca lampka kontrolna swiec zarowych i usterki elektronicznej. Mam tez taki problem. Na diagnozie wyszlo - awaria potencjometru pedalu gazu - ale nie wiadomo czy to pomoze??. Moze ktos juz mial cos takiego?

    0
  • #15 06 Sty 2009 15:29
    tomek_jg
    Poziom 9  

    Witam Piotra_a1.
    U mnie komputer nie wskazał awarii potencjometra (chociaż sam w akcie desperacji rozebrałem ten potencjometr).Po mojej obserwacji tam teoretycznie nie ma co się zepsuć.
    Awarię udało usunąć się jedynie po wymianie wiązki elektrycznej silnika w serwisie ASO.

    Dodam że w międzyczasie wymieniłem świece na org. oraz moduł cewek(z kablami) i nic nie pomogło.

    1
  • #16 17 Sty 2010 12:00
    jacentol
    Poziom 1  

    Witam,
    Właśnie wczoraj spotkał mnie dokładnie ten sam problem, tzn silnik się dławi i gaśnie na biegu jałowym. Nie muszę mówić, że od pół roku pali się kontrolka od świateł przeciwmgielnych po naciśnięciu hamulca :).
    Mam takie pytanie czy po wymianie tej wiązki wszystko wróciło do normy tzn. i silnik chodzi i nie pali się już ta kontrolka od świateł przeciwmgielnych? Czy te światła to był jakiś inny problem?
    Dzięki za odpowiedź
    Jacek

    0
  • #17 19 Lip 2010 22:52
    bodzias
    Poziom 1  

    Panowie...

    ...no i stało się... Mam Clio II benz. 1.4 16V z 2001 roku i od jakiegoś czasu mam identyczny problem w swoim samochodzie:
    - obroty falują, silnik gaśnie na biegu jałowym (czasami zdarza się, że samochód nie chce w ogóle odpalić)
    - zapala się kontrolka świateł przeciwmgielnych po naciśnięciu hamulca (ostatnio zauważony fakt).

    Już raz byłem w ASO, podpięli pod kompa, ale nic zbytnio nie wykazał... przeczyścili przepustnicę i wszystkie wtyki i na chwilę było ok. Teraz objawy znów wracają... Dodam, że tydzień temu, wracałem z podróży 300 km i za każdym razem kiedy się zatrzymywałem (światła, korek) silnik na luzie gasł - to była masakra - po tym pojechałem do wspomnianego ASO i zrobili to co opisałem.
    W ASO wspominali, że jeśli objawy wrócą trzeba będzie wymienić pewnie wiązkę elektryczną silnika... no i czytam teraz ten post i widzę, że chyba mieli rację...

    Mam jednak 2 pytania:

    1) do kolegów, którzy mieli ten sam problem i wymienili wiązkę - czy faktycznie od momentu wymiany do tej pory problem Wam zniknął?

    2) do wszystkich, którzy chcą odpowiedzieć bądź skomentować - czy nie wydaje się Wam dziwne, że we wszystkich przypadkach problemowi wolnych obrotów i gaśnięcia silnika na luzie towarzyszy problem zapalania się kontrolki świateł przeciwmgielnych po naciśnięciu hamulca? (Zarówno u mnie, jak i u kolegów wcześniej, oba objawy występowały równocześnie... Myślicie że to może być powiązane?)

    Pozdrawiam,
    Łukasz

    1
  • #18 16 Paź 2010 21:30
    london2004
    Poziom 19  

    Mam ten sam problem,wolne obroty sa za niskie lub za wysokie,nierownomiernie przyspiesza.

    Sprawdzone doslownie wszystko.
    Clio 2003 1.2 8v.

    2
  • #19 30 Sty 2011 15:36
    Kusy
    Poziom 12  

    Czy jakieś dalsze postępy w tym wątku ??
    Czy ja też dołączam do posiadaczy Clio kwalifikującego się do wymiany wiązki silnika ??
    Trochę opisze co się dzieje.
    mam Clio z 2002 z silnikiem F4R (2.0 16V)
    Mój problem polega na żółtej kontrolce zapalającej się po środku deski rozdz. W instrukcji opisana jest jako USTERKA ELEKTRONICZNA UKŁADU WTRYSKOWEGO. Kiedy się zapala sterownik ogranicza prędkość obrotową silnika do ok. 3000obr/min. Po zgaszeniu silnika kontrolka gaśnie. Lecz po jakimś czasie pojawia się z powrotem.
    Po diagnozie wynika że jest jakiś błąd w jednej z 2 linii pedał gazu - przepustnica. Idąc tym tropem wyczyściłem przepustnicę, i problem trochę się odsunął. Jednak wrócił właśnie wczoraj wieczorem. Wrócił w dodatku z kontrolką katalizatora (po prawej na dole).
    Od czasu do czasu ale nie jestem w stanie stwierdzić, czy dzieje się to jak jest ciepło czy zimno, sucho czy mokro - na desce rozdz. widzę że lekko zaświeca się kontrolka od przeciwmgłowych podczas hamowania.
    To by było na tyle.
    JAK BY KTOŚ KIEDYŚ COŚ TO JA TU CZEKAM. (na pomoc)

    pozdr Kusy

    1
  • #20 24 Mar 2011 19:33
    ladovnik
    Poziom 14  

    I ja mam podobny problem. Clio II 1,2 16V Faza 1 2001r. przebieg 150 tyś. Ostatnio niemal codziennie gdy zatrzymuję się na skrzyżowaniu, w korku, na parkingu, to zaświeca się ikona od usterki elektronicznej i obroty silnika falują. Gdy nie gazuję go, to silnik gaśnie. Ta usterka i falowanie obrotów zdarzyło mi się nawet parę razy w czasie jazdy, bez zatrzymywania.

    Czyściłem styki w kostce od potencjometru gazu ale nie pomogło. Świece mam niedawno wymieniane. Czy pozostaje jedynie wymiana wiązki silnika?

    EDYCJA:
    Nie robiłem nic z w/w rzeczy tylko pojechałem do elektryka. Okazało się, że znał ten problem. Kazał wymienić Czujnik Ciśnienia w Kolektorze Ssącym (Mapsensor). Pomogło. Kosztował mnie on w sklepie (podróbka) 217zł. Znajduje się on w lewym górnym rogu silnika, patrząc od przodu auta.


    Edycja:
    Błąd powrócił. Najwidoczniej to jednak nie ten czujnik.

    1
  • #21 14 Kwi 2011 16:18
    wydmy
    Poziom 9  

    Miałem podobnie... kilka wymian czujnika w kolektorze ssącym i nic. Dopiero zmyślny mechanik z innego zakładu zapytał "A czujnik został w komputerze zaktualizowany?" Od tamtego momentu tego problemu nie było.

    3
  • #22 12 Lut 2018 09:00
    karol4444
    Poziom 10  

    Żarzące się kontroli na desce rozdzielczej podczas hamowania to EWIDENTNIE BRAK MASY ale w samych lampach tylnych - zaśniedziałe styki w kostkach lamp lub słabe połączenie masy na kablu wiązka - pas tylny. Po oczyszczeniu i złożeniu stop nie powoduje przejścia po kontrolkach przeciwmgielnych.

    Pozostałe usterki z obrotami to wina po stronie
    - przepustnicy
    - czujnika podciśnienia
    - czujnika pedału gazu
    - cewki zapłonowej
    - ostatecznie wiązka silnika lub przynajmniej styki w kostkach tej wiązki = luźne piny w gniazdach wtyczek = objaw zmiana temperatury powoduje niestabilność połączenia - podobnie jak z kostkami od air-bag pod fotelem.

    1