Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento niestabilna praca silnika mała moc przy zimnym

jerzy 10 06 Jan 2008 17:09 7885 12
  • #1
    jerzy 10
    Level 17  
    Gdy temperatura otoczenia spadnie poniżej 1st C Po uruchomieniu silnika pracuje bardzo niestabilnie ma małą moc czuć jakieś rwania jakby chciał wejść w normalną pracę. Dopiero po10 minutach zaczyna coraz bardziej rwać aż wskoczy na normalną pracę i jest OK.
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    Czy to silnik 900 ? Jesli tak to objaw bardzo często spotykany w niskich temperaturach , pomagała wymiana świec na firmy iskra polskie i problem znikał no chyba że u ciebie mamy do czynienia z zupełnie inną sytuacją
  • #3
    jerzy 10
    Level 17  
    Jest to silnik 899cm swiece zostały wymienione na nowe ale problem pozostał
  • #4
    zepol
    Level 21  
    Można zgadywać w nieskończoność i wymieniać 100 rzeczy z dobrych na nowe, ale to niezbyt ekonomiczne rozwiązanie. Lepiej pojechać do warsztatu gdzie ktoś dysponuje sprzętem i po podłączeniu do diagnoskopu wyjaśni tę zagadkę - taniej i szybciej. A problem może być albo banalny, albo poważny, ale czy jest sens wróżyć?
  • #5
    jerzy 10
    Level 17  
    rzecz w tym że był w serwisie fiata wymienili świece i powiedzieli że wszystko jest w porządku był wtedy ciepły i problemu nie było.
    Zauważyłem że przy wyjmowaniu i wkladaniu kolejno czapek ze świec na drugiej świecy różnica w pracy silnika była minimalna w stosunku do pozostałych gdzie reakcja była zdecydowana . W czasie podgazowywania słychać niestabilną prace czasami małe strzelanie.
    Jest to auto o małym przebiegu 12000 km a problem ten jest od bardzo dawna.
  • #6
    Michu10
    Level 32  
    Jerzy 10 jak już tobie pisałem nie chodzi mi o świece powiedzmy Boscha , Beru , NGK czy inne tylko właśnie polskie iskry, uwież mi że w kilku zmieniałem i nie było problemów spróbuj nie zaszkodzi
  • #7
    jerzy 10
    Level 17  
    jutro kupię iskry jeżeli pomorze to Michu jesteś WIELKI

    Moderated By Błażej:

    Zdecyduj się: Pomorze albo pomoże.

  • #8
    zepol
    Level 21  
    jerzy 10 wrote:
    rzecz w tym że był w serwisie fiata wymienili świece i powiedzieli że wszystko jest w porządku...


    W tym sęk, że pisałem o warsztacie a nie serwisie ASO bo tam to faktycznie najchetniej wymieniają świece, lub olej, no może filtr i twierdzą zreguły niedorzecznie, że wszystko jest w porządku - jak klient wróci to dopiero ooooojojoj, będzie trzeba wymienić pół auta za 10 tysięcy złotych bo inaczej się nie da... Olali sprawę bo przy takich zabawach sterownik na pewno rejestruje cokolwiek a nawet bez sprzętu można pewne rzeczy sprawdzić (zmierzyć) - warunek jak się chce!
    Typowe w serwisach ASO, jak się nie chce robić (po co się męczyć jak płacą za godzinę a nie od naprawy) to najpierw kasowanie błędów, a potem na szybko wydruk że brak zarejestrowanych błędów, no chyba że wróżyli "na oko" bo i tak bywa. Aż dziw, że nie wmawiali, iż ten typ tak właśnie ma...
    Jak teoria ze świecami się nie sprawdzi to namawiam na zawodowego diagnostę lub solidny warsztat.

    Pozdrawiam
  • #9
    miniu1
    Level 23  
    Po uruchomieniu silnika, jak będzie nierówno chodził wyłącz go i wykręć świece. Jeżeli na 2 i 3 cylindrze będą czarne, to może być tak, że zaciąga olej z pokrywy zaworów. Trzeba zdjąć korpus wtryskiwacza, pokrywę zaworów, założyć nową uszczelkę pokrywy zaworów i dodatkowo miejsca między wlotem kolektora ssącego i przestrzenią, w której jest "klawiatura" zaworów uszczelnić cienką warstwą dobrego silikonu (np. do misek olejowych - czarny). Nieraz to pomaga.
    Inną przyczyną może być niewłaściwe napełnianie samoregulatorów olejowych kasujących luz zaworów - ale wtedy pewnie by coś stukało...
  • #10
    jerzy 10
    Level 17  
    Swiec jeszcze nie wymieniłem bo nie mają Iskry dopiero zamówiłem
    Mam kolejny problem jak pech to pech. dziś rano odpaliłem silnik i słyszę jakieś stuki w silniku ,sprawdziłem stan oleju i jest go dwukrotnie wiecej jakiś żadki jak by z domieszką benzyny .wygląda na to że benzyna przedostała się do oleju. Czy jest to mozliwe że benzyna może sie przedostać z niepalącego gara. a może jest jakaś inna przyczyna.
  • #11
    Michu10
    Level 32  
    o kochany to te świece chyba nie pomogą to całkowicie zmienia postac rzeczy robota czyście mechaniczna się kłania. trzeba ściągnąc głowicę zrobic jej mały przeglądzik oraz wymienic pierścienie , usczelniacze zaworów odrazu też , popychacze sprawdzic bo tez siadają .
  • #12
    tzok
    Moderator of Cars
    W tej sytuacji zasadnym wydaje mi się rozejrzeć się za nowym silnikiem... może FIRE 1.1 ;)

    Quote:
    est to auto o małym przebiegu 12000 km a problem ten jest od bardzo dawna.
    12kkm a nie 120kkm?? jeśli rzeczywiście 12kkm i problem jest od bardzo dawna, to od jak bardzo dawna, bo to przebieg 1,5-2 letniego auta, więc jeszcze na gwarancji powinno być.
  • #13
    mirek_me
    Level 11  
    Witam
    a mi to wygląda na uszczelke głowicy nie będzie tak zle
    jezeli stuki pojawiły sie niedawno a są tylko na zimnym to wymień odrazu popychacze