Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z odpaleniem golfa 1.9D

06 Sty 2008 18:27 4173 27
  • Poziom 10  
    Witam mam problem z golfem 1.9D, gdy jest zimny i próbuje go odpalić po zagrzaniu świec odpala ale zaraz gaśnie, próbuje drugi raz i odpali ale chodzi nierówno i trzesie silnikiem przez kilka sekund,a potem juz normalnie. Nieraz to nawet trzeba ze 3 razy zanim odpali. Co może być przyczyną?? Świece żarowe, wtryski...??? Proszę o pomoc
  • Relpol przekaźniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dymi i jeśli tak to na jaki kolor? Jeśli biały dym to:
    Sprawdzić świece żarowe, wydaje się,że auto nie odpala na wszystkie cylindry.
  • Poziom 10  
    napewno nie na czarno, w lusterku zawsze jasny dym widziałem. Ale jak jest cieply to normalnie odpala. Nawet jak go zimnego odpale i pochodzi z 15sek. i go zgasze i znów odpale to normalnie wszystko. A jak najprościej sprawdzić świece żarowe?
  • Poziom 23  
    Najprościej to odpinasz mostek i do każdej dajesz plusa grubym przewodem z akumulatora i patrzysz czy iskrzy , chyba że masz amperomierz conajmniej o zakresie 20A. A nigdzie nie leje ci się ropa? Mi to wygląda na zapowietrzenie , sprawdź węże przelewowe oraz filtr paliwa.
  • Poziom 12  
    Świece żarowe ewentualnie ciśnienie sprężania. Jednak bym stawiał na świece, ciężko ale się da sprawdzić nawet bez odkręcania rurek do wtryskiwaczy. Najlepiej było by sprawdzić je wizualnie bo potrafią pobierać prąd i nierówno się nagrzewać. Ale do tego trzeba wymontować wtryskiwacze lepiej już wykręcić świece.
  • Poziom 10  
    Silnik jest suchutki, żadnej ropy nie widać ani nie czuć.
  • Poziom 14  
    Zastanów się czy korzystasz z przyspieszacza kąta wtrysku (wyciągana dźwignia na desce rozdzielczej , tak zwane ssanie) zazwyczaj mocno ułatwia rozruch przy niskich temperaturach i wyrównuje pracę zimnego silnika.
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Przepalona jest jedna (lub więcej) ze świec żarowych. Świece należy rozłączyć i wykonać pomiar omomierzem, lub samochodowym próbnikiem z żarówką małej mocy. Próbnik włączyć pomiędzy plus akumulatora, a króciec zasilania świecy (odłączonej od innych). Żarówka powinna zaświecić. Przy pomiarze omomierzem, świeca nie będzie wykazywała przejścia w zakresach do 1k.
    Jeżeli uszkodzenie świecy potwierdzi się, to zalecam wymianę kompletu, ponieważ niebawem ulegną uszkodzeniu kolejne - pracują wspólnie i żywotność mają podobną.
  • Poziom 10  
    Włączenie przyspieszacza nic nie daje. Jakie świece żarowe polecacie? Jakąś konkretną firmę?
  • Poziom 11  
    szczerze świece zleży jak trafisz.
    miałem świece bosha ale po miesiącu znów mi jedna padła i założyłem świece beru i teraz jest ok (znaczy nie wiem bo opchnąłem wóz)

    Po raporcie.
    Porządnego Polaka uprasza się o korzystanie z przycisku "Pisownia" przed wysłaniem postu. Błędy ortograficzne nie będą tolerowane.
    [_P_]
  • Poziom 10  
    no właśnie bo słyszałem że bosh to już nie ta sama firma co kiedyś.
  • Moderator Samochody
    lisek8585 napisał:
    Włączenie przyspieszacza nic nie daje. Jakie świece żarowe polecacie? Jakąś konkretną firmę?

    Czyli do ustawienia stayczny kąt wtrysku w takim razie, włączenie "ssania" powinno dawać odczuwalną różnicę przy rozruchu w niskich temperaturach. Jeśli silnik zapala, a potem gaśnie to to raczej nie są świece żarowe, możliwe że źle jest ustawiona dawka rozruchowa pompy wtryskowej. Sprawdzenie świec też nie zaszkodzi, najprościej sprawdzić prąd przez nie pobierany, w sumie z tego co pamiętam powinien mieć pomiędzy 25 - 30 amperów (dla 4 świec).
  • Poziom 10  
    włączenie ''ssania'' powoduje tylko podwyższenie obrotów ale po odpaleniu. W czasie rozruchu nic nie pomaga, silnik chodzi nierówno z początku
  • Poziom 10  
    zobacz czy nie schodzi ropa z pompy i czy w przewodach nie ma pęcherzyków powietrza. Wygląda na to, że nie dostaje paliwa, ewentualnie sprawdziłbym kąt wtrysku.
  • Poziom 10  
    A jak sprawdza się kąt wtrysku???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Człowieku, sprawdziłeś świece? To podstawa, prawie 100% usterka w Twoim przypadku, potem zaczynaj dalsze ustawiania i teoretyzowania!
  • Poziom 10  
    Ale ja jestem głodny wiedzy na ten temat i dlatego pytam. Pierwszy raz mam diesla i chciałbym jak najwięcej wiedzieć o nim. Nikt mi tego nie zabroni
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Owszem, nikt Ci nie zabrania zbierania wiedzy, ale to jest forum o usterkach elektrycznych, tylko i wyłącznie, proponuje szukać wiedzy ogólnej na forum golfa. Google pozwolą łatwo zlokalizować :)
  • Poziom 10  
    sprawdziłem wszystkie świece i okazało się ze są dobre
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To teraz kolej na sprawdzenie wtrysków. A tak z ciekawości...ile czasu grzeją świece? Bo ja bym się jednak przy tym upierał... To, że świece są dobre, to nie znaczy,że grzeją... Musisz być pewien na 100% :) I jeszcze jedno pytanie, jaki przebieg ma auto?
  • Poziom 10  
    Świece grzeją około 5-6s. Przebieg trudno określić, bo auto przed sprowadzeniem miało wymieniony silnik i wyzerowany licznik i dopiero ma 41tys. km.
  • Poziom 1  
    Panowie aby poprawnie sprawdzić świece żarowe należy je wymontować i podłaczyć do prostownika lub akumulatora kążdą osobno jeśli jest dobra będzie się nagrzewać od czubka a jeśli będzie się nagrzewać od połowy lub wcale to już jest złom. Pomiarem opornosci nic nie sprawdzisz gdyż jeśli będzie nagrzewać się od połowy to dawka paliwa będzie trafiać na zimny jej koniec i będą takie efekty jak opisujesz. Wymontowanie tych świec nie jest takie skomplikowane i czasochłonne a to jedyny sposób aby mieć 100% pewnosci że przyczyna nie leżypo ich stronie. Jeśli sprawdzisz świece i będą dobre to kolejnym krokiem jest sprawdzenie wtrysków ale tu juz sobie sam nie poradzisz gdyż należy je podłączyć pod przyżąd mierniczy i sprawdzić jak i pod jakim ciśnieniem rozpyla się dawka paliwa. Pamiętaj że każdorazowe wykręcenie wtrysków wiąże się z wymianą podkładek jakie się znajdują w gnieździe pod wtryskiem.
  • Moderator Samochody
    maniekbal napisał:
    Panowie aby poprawnie sprawdzić świece żarowe należy je wymontować i podłaczyć do prostownika lub akumulatora kążdą osobno jeśli jest dobra będzie się nagrzewać od czubka a jeśli będzie się nagrzewać od połowy lub wcale to już jest złom.

    Bzdura.
    Po pierwsze - jakim sposobem świeca może się nagrzewać od połowy? W wyniku zwarcia wewnętrznego? Przepaliła by się niemalże od razu.
    Po drugie - świeca żarowa ogrzewa dawkę paliwa? I to zależy, jak ta dawka świecę trafi - czubkiem, lub pierwszą połową :roll: .
    Po trzecie - proszę pisać trochę ładniej i składniej, bez zbytniego pośpiechu.
  • Moderator Samochody
    [quote="MakroSerwis"]
    maniekbal napisał:

    Po drugie - świeca żarowa ogrzewa dawkę paliwa? I to zależy, jak ta dawka świecę trafi - czubkiem, lub pierwszą połową :roll: .
    .

    To jest akurat silnik z komorami wirowymi w głowicy, jeśli dobrze pamiętam,
    także paliwo odpala się od rozżarzonej świecy.
    Czemu założyciel wątka nie sprawdził jeszcze wtryskiwaczy i kąta wtrysku ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam, 5-6 sekund to troszkę mało jak na to auto, to stary silnik 1,9 i rano powinien grzać troszkę dłużej... chyba, że mówisz o czasie świecenia kontrolki... lampka gaśnie ale świece powinny jeszcze grzać :) Sprawdź to dokładnie. Kolejne do sprawdzenia są wtryskiwacze i kąt wtrysku, jak słusznie pisze poprzednik.
    Do kolegi "maniekbal":
    Po co piszesz coś, co jest absolutną bzdurą? Owszem, wykręca się świece do sprawdzania
    (w wyjątkowych przypadkach), ale jeśli świeca grzeje do właściwej temperatury, osiąga pełny jasny kolor to jest ok! I nie powinno się sprawdzać świec na prostowniku :)
  • Moderator Samochody
    Panowie!. Założyciel wątka wyraźnie pisze że silnik opala i zaraz gaśnie, tak że eliminuje to raczej świece, w przypadku ich uszkodzenia silnik kopci na biało, delikatnie "łapie" ale zapalić nie chce. Albo uszkodzony przekaźnik za wcześnie je odłącza, a jak wiadomo powinny grzać bodajże do 60 stopni, albo coś nie tak z układem zasilania paliwem, możliwe że jest gdzieś nieszczelność i paliwo opada. Silnik zapali na tym co ma jeszcze w pompie, i gaśnie bo nie zdąży pociągnąć dostatecznej ilości do dalszej pracy - dlatego kuleje. Czyli usterka poza właściwością merytoryczną tego forum.
  • Poziom 11  
    A może by tak sprawdzić filtr paliwa i powietrza?
    Jeżeli dawno nie wymieniany filtr paliwa to może być tam kisiel - silnik będzie gasł bo nie naciągnie paliwa a podcisnienie może dociągać tyle że może wystarczy do kolejnego odpalenia.
    Może też być zaworek powrotny - powietrze w układzie.
    No i może rzeczywiście dogrzewanie za krótkie - podłączyć żarówkę lub woltomierz i będzie widać - w ostateczności dogrzać kablem "Na krótko"

    No i może być zapowietrzona pompa wtryskowa i wtryski?

    miałem podobne objawy - a że jeżdżę dieslami kilka lat to już różne krzaczki miałem :)
  • Moderator Samochody
    Pawel wawa napisał:
    Owszem, wykręca się świece do sprawdzania
    (w wyjątkowych przypadkach), ale jeśli świeca grzeje do właściwej temperatury, osiąga pełny jasny kolor to jest ok! I nie powinno się sprawdzać świec na prostowniku :)


    Dokładnie - na prostowniku świec nie należy sprawdzać, ponieważ wynik nie będzie miarodajny, a dodatkowo można je uszkodzić. Zresztą, konieczność wyjęcia świecy w celu kontroli, jest faktycznie wyjątkowym przypadkiem. Może masz rację, robokop, że to silnik z komorami wirowymi, wydawało mi się, że tylko TDI - prawdę mówiąc, nie pamiętam.
    Wnioski.:
    Wadliwe grzanie świec Koledzy wykluczyli, ponieważ silnik się uruchamia. Fakt - chodzi na początku nierówno, co może wskazywać na ustrkę którejś z nich, ale autor potwierdza, że wszystkie sprawdził. Sądzę więc, że sprawa jest raczej mechaniczna i ma związek z pompą wtryskową, lub (najprędzej) filtrem paliwa - jak ktoś powyżej napisał.
    Temat wyczerpany, zamykam.