Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xara picasso - brak nawiewu

DominikD 06 Jan 2008 19:34 16837 15
  • #1
    DominikD
    Level 23  
    Witam.
    Auto 2000 1.8 16V z Klimatronikiem.
    Nie ma żadnych obrotów , silnik elektrycznie na krótko działa . Gdzie szukać usterki ? Jest tam ten słynny francuski moduł do regulacji obrótów ? Tylko one zazwyczaj dostawały zwarcia i chodziło wszystko na max. prędkości a tutaj nie ma nic.
    Może ktos się spotkał a czymś takim lub posiada schemat tego ustrojstwa. Temat trochę na czasie bo zimno trochę bez ogrzewania .
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    maciej123
    Level 24  
    A zasilanie i masa na module?
    Jest?
  • #4
    DominikD
    Level 23  
    No właśnie z której strony i jak się dobrać do modułu. Bo nie wiem gdzie on tam siedzi. A to zasilanie jutro sprawdzę czy jest.
  • Helpful post
    #5
    lucik
    Level 17  
    Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    rafi999
    Level 16  
    Na pewno jest uszkodzona kość w stacyjce a najprawdopodobniej występuje jako część zamienna a nie cała stacyjka.
  • #8
    DominikD
    Level 23  
    Ok wszystko się zgadza nie ma zasilania po stacyjce na ten bezpiecznik 40A mały w górnym rogu , ale po podaniu tego zasilania na ten bezpieczniki wentylator dmuchawy nadal nie rusza . Czy padł moduł ? Widać że co najmniej dwie usterki się nałożyły na siebie . Może ktoś coś poradzi.
    Pozdrawiam
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    lucik
    Level 17  
    Manfred von Richthofen wrote:
    To prawda, moduł regulacyjny musi dostać sygnał że alternator ładuje.
    Na zgaszonm elektrowentylator nie będzie pacował.


    Sygnał alternatora nie ma tu znaczenia. Kalkulator wtrysku wysyła sygnał do BSI o pracującym silniku. Gdyby nie było ładowania dmuchawa tez powinna pracowac przy uruchomionym silniku.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    DominikD
    Level 23  
    Dziękuje za pomoc . Oczywiście nie sprawdzałem przy załączonym silniku i nawet takiego rozwiązania się nie spodziewałem. Usterka ta co zwykle. Dzięki wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam
  • #15
    marobert
    Level 1  
    Jako że nie ma żadnych aktualnych wpisów w tym wątku, mam pytanie do kogoś kto tu zabłądzi, a być może zna odpowiedź na mój problem: gdy uruchomię silnik i dam dmuchawę na max to przez pewien czas działa na maxa, lecz gdy minie parę min. to obroty spadają za chwile rosną aż w ogóle przestaje działać, dopiero po jakimś czasie ponownie się odezwie ale również na chwilę. Zastosowałem obejście wpinając się na masę silnika dmuchawy z przekaźnikiem i małym pstryczkiem i jak szyby zaparują lub jest taka potrzeba to dmucham ale jedynie na maxa bo niemam wówczas regulacji. Oczywiście zastosowałem obejście stacyjki za pomocą przekaźnika i to nawet 60A – tak dla pewności, wymieniłem nawet panel klimatronika bo gdzieś wyczytałem, że padają kondensatory smd i nic – nadal to samo.
    Wiem, że minęło trochę czasu od ostatniego wpisu ale może ktoś miał taką usterkę? Ciekawi mnie bowiem czy wymiana modułu regulującego obroty (tzw jeżyka – czyli radiatora z tranzystorami) coś pomoże. Może ktoś miał coś podobnego i to naprawił przez wymianę właśnie regulatora bądź całej dmuchawy.
  • #16
    leszeksikora
    Level 10  
    panowie mam problem chcę zamontować przekaźnik do stacyjki aby ją odciążyć ale nie mam czerwonego przewodu ze stacyjki wychodzi 5 przewodów.
    1-kostka czerwony żółty niebieski
    2-kostka pomarańczowy żółtozielony
    co dalej xsara picasso 2003 1,8 16v klimatronik