Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OxomiOxomi
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kłopot grzanie tylnej szyby

06 Jan 2008 20:47 3050 8
  • Level 9  
    Witam.
    Poszukiwałem w zasobach forum podobnego tematu ale nic nie znalazłem dlatego otwieram nowy:--(
    Ostatnio znajomemu likwidowałem usterkę ogrzewania tylnej szyby. Sprawa okazała się poniekąd prosta bo przewody mu sie przerwały na wysokości bagażnika. Posiada autko Renault 19 (Hatchback).
    Przewody polutowałem ogrzewanie szyby działa ale nie do końca jak mi mówił.
    Bo tak jak na szybie jest "kila tych pasków" to grzeją tylko trzy takie w środku, reszta jak by nie ruszała.

    Co zrobić by grzała cała szyba, na całej swej wysokości (od dołu do góry) a nie tylko kilka "ogniw". W jaki sposób mogę usunąć mu tę usterkę do końca, tak by było już dobrze. I jak zdiagnozować czy wykonana praca przeze mnie jest prawidłowo (ogrzewanie działa ale częściowo), a może ja jakoś nie tak polutowałem te przewody? I czy ewentualna wymiana wyłącznika może coś poprawić??

    Z góry wielkie dziękuje za pomoc i każdą wskazówkę która mnie przybliży do celu


    Regulamin pkt 11, 11.1, 15. Popraw temat! <Błażej>
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • OxomiOxomi
  • Level 22  
    Pewnie poprzerywane są te paski... Można to próbować naprawić klejem przewodzącym. Kiedyś kupiłem taki w sklepie z częściami elektronicznymi. Najtrudniej będzie znaleźć jednak te miejsca przerwania.
  • OxomiOxomi
  • Level 9  
    miniu1 wrote:
    Pewnie poprzerywane są te paski... Można to próbować naprawić klejem przewodzącym. Kiedyś kupiłem taki w sklepie z częściami elektronicznymi. Najtrudniej będzie znaleźć jednak te miejsca przerwania.


    Dziękuje za wskazówkę w sumie nie sądziłem, że coś takiego może być przyczyną, tak jak wizualnie "wzrokowo" sie patrzyło to nic takiego nie było widać (przerwy). Będziemy musieli to obadać i postarać sie naprawić, jak co będę szukał przerwy na tych niteczkach.
    Znajomy wyciągnął wyłącznik od ogrzewania i tam mówił, że widać kilka zacisków tak jak by załączał segmentowo, początkowo sądziliśmy, że to tam ale Twoja wypowiedź rzuca nowe światło na nasz problem.
    W sumie pytam sie bo obaj sie nie znamy a usterkę warto samemu usunąć dzięki temu unikniemy kosztów pobieranych przez osoby trzecie (mechanika)
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Sam sobbie poniekąd odpowiedzialeś na pytani...masz do szyby tylko dwa przewody, zasilanie i masa, i tak powinno być! Skoro kilka nitek grzeje to znaczy, że pozostałe uległy przerwaniu. Sztuka polega na znalezieniu miejsca przerwania (pomocna a wręcz konieczna będzie kontrolka, której jeden koniec zakończysz igłą lekarską), delikatnym odizolowaniu 2mm końcówki z jednej i drugiej strony (robisz to skalpelkiem lub żyletką) i połączenia tego specjalnym klejem przewodzącym prąd (pamiętaj o dokładnym odtłuszczeniu szyby!).
  • Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Sam sobbie poniekąd odpowiedzialeś na pytani...masz do szyby tylko dwa przewody, zasilanie i masa, i tak powinno być! Skoro kilka nitek grzeje to znaczy, że pozostałe uległy przerwaniu. Sztuka polega na znalezieniu miejsca przerwania (pomocna a wręcz konieczna będzie kontrolka, której jeden koniec zakończysz igłą lekarską), delikatnym odizolowaniu 2mm końcówki z jednej i drugiej strony (robisz to skalpelkiem lub żyletką) i połączenia tego specjalnym klejem przewodzącym prąd (pamiętaj o dokładnym odtłuszczeniu szyby!).


    Kurcze ale jak zlokalizować miejsce przerwania? Bo jak będę badał omomierzem to omomierz wskaże przejścia na "niciach" sprawnych? Zastanawiam sie jak wychwycić miejsce uszkodzenia przerwania. Jaką metodą będzie najlepiej to zrobić.
    By zlkokalizować w miare dokładnie przerwe??
  • Level 43  
    Jedziesz kontrolka po nici,jak zgasnie to w tej okolicy jest przerwa
  • Level 20  
    Możesz jeszcze poprawić wszystkie ścieżki ogrzewania od początku do końca.
  • Moderator of Cars
    W handlu są dostępne specjalne preparaty do naprawy tego typu uszkodzeń. Wiem, że czasami ciężko znaleźć przerwę, powodzenia :).
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Lokalizacja przerwy:
    Jak Ci napisałem robisz sobie kontrolkę z igłą na końcu, jedną stroną kontroli podpinasz się pod zasilanie szyby np+ a igłą zaczynasz badanie od strony przeciwnej, tj od strony masy. Kontrolka powinna świecić, sprawdzasz co kawałek, aż kontrolka zgaśnie, cofasz się do miejsca gdzie zaczyna świecić ponownie i masz przerwę!
    Kontrolka w miarę przesuwania w kierunku + będzie świecić coraz słabiej, co jest normalne i wynika z praw fizyki.WAŻNE! Do zrobienia kontrolki użyj żaróweczki, np od podświetlenia licznika, 1.2W do 3W MAX oczywiście na 12V!
    Z powodzeniem możesz też użyć omomierza!