Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak pracuje ECM? - teoria. Przyjmowanie sygnału sondy lambda.

06 Jan 2008 22:38 1833 6
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    bartek_j
    Level 35  
    Nie ma jednej częstotliwości zmian tego sygnało. Jak hamujes silnikiem to jest cały czas na 0, a jak jedziesz z pełnym butem to dłuższy czas może być maks. Częstotliwość zmian zależy od stałej czasowej całkowania regulatora, od inercji obiektu regulowanego itp.
    Sonda ma skokową napięcia wyjściowego w okolicach lambda = 1, sterownik dązy więc do uzykania stechiometrycznego składu mieszanki trochę wzbogaca i trochę zubaża w zależności od sygnału zwrotnego z sondy. Dzieje się tak gdy sterownik pracuje w pętli zamkniętej, czyli silnik musi być odpowiednio rozgrzany i pracować we w miarę ustalonym punkcie pracy. W innych przypadkach sterownik pracuje w pętli otwartej i "idzie z mapy".

    PS. zmienś sobie avatara na mniej migającego bo można oczopląsu dostać odpisując na twoje posty.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    User removed account
    User removed account