Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LUBLIN II - wysokie obroty , nie można zgasić silnika

Michu10 07 Sty 2008 09:36 5126 11
  • #1 07 Sty 2008 09:36
    Michu10
    Poziom 32  

    Witam mam problem jak w temacie auto LUBLIN II 2,4 TD dostał szajby obroty wskoczyły na maximum jakby silnik chciał wyskoczyć , po wyłączeniu stacyjki nadal silnik chodził na podwyższonych obrotach.
    Zadusiłem go biegami , po sprawdzeniu stanu oleju stwierdziłem dwa stany tzn olej + ropa .
    Więc moja sugestia czyżby wtrysk zawieszony , muszę jeszcze sprawdzić turbinę ?
    Prosze o jakieś wskazówki

    0 11
  • #2 07 Sty 2008 10:01
    emeryt2
    Poziom 42  

    Witam.
    Po wyłączeniu zapłonu,elektro<gaszarka>,powinna wrócić do pozycji - górnej.Znajduje sie pod pompą wtryskową,z takim czrnym gumowym mieszkiem.
    Pozdrawiam.

    0
  • #3 07 Sty 2008 10:07
    mczapski
    Poziom 38  

    To , że nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu to oczywiście sprawa paliwa w oleju o czym już wywnioskowałeś. Natomiast skąd się wzięło to już inna sprawa. Skoro wadliwe rozpylacze to chyba rozruch też marny. Do tego dymienie i słabość. Tyle, że nie jest to zagadnienie elektryczne.

    0
  • #4 07 Sty 2008 10:42
    Michu10
    Poziom 32  

    emeryt2 chyba masz rację ten siłownik od pompy nawet jak podam mu bezpośrednio plusa to nie ma reakcji na nim, prawdopodobnie on nie wyłącza pompy , ale wtryski też raczej sprawdzę

    0
  • #5 07 Sty 2008 10:49
    robokop
    Moderator Samochody

    mczapski napisał:
    To , że nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu to oczywiście sprawa paliwa w oleju o czym już wywnioskowałeś. Natomiast skąd się wzięło to już inna sprawa. Skoro wadliwe rozpylacze to chyba rozruch też marny. Do tego dymienie i słabość. Tyle, że nie jest to zagadnienie elektryczne.

    Z powyższej wypowiedzi wnioskuję że kolega ma raczej słabe pojęcie o budowie i działaniu silników wysokoprężnych.
    To że Lublinka nie da się zgasić to wina siłowniczka elektrycznego przy pompie wtryskowej, usterka dość częsta, cały siłowniczek trzeba wymienić na nowy, pomimo tego że jest urządzeniem elektrycznym, to naprawy nigdy nie próbowałem. A ponadto to jak kolega na ciepłym silniku stwierdził że ma ropę w oleju, skoro ON miesza się z olejem silnikowym ?

    0
  • #6 07 Sty 2008 11:06
    Michu10
    Poziom 32  

    robokop lepiej nie wnioskuj lecz udziel konkretnych odpowiedzi aby pomóc . A dwa stany są 100% ON zmieszana z olejem

    0
  • #7 07 Sty 2008 11:32
    kuna123
    Poziom 15  

    Witam.
    Może być uszkodzenie głowicy i zamiast na ON ciągnie olej z silnika (prawdopodobnie pęknięta lub uszczelka pod głowicą). Pompa wtryskowa nie bierze wtedy udziału i dlatego silnik chce wyskoczyć z ramy(niekontrolowany samozapłon). Takie cuda zdarzają sie na rozgrzanym silniku. O uszkodzeniu głowicy świadczy obecność ON w oleju silnikowym.

    0
  • #8 07 Sty 2008 11:36
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jedno podstawowe pytanie...
    Czy w momencie rozbiegania silnika dymił białym obfitym dymem?

    0
  • #9 07 Sty 2008 11:42
    robokop
    Moderator Samochody

    Panowie, w silniku wysokoprężnym spala sie tylko PRAWIDŁOWO ROZPYLONE paliwo,nie rozpylone zostaje albo przetłoczone poprzez pierścienie do skrzyni korbowej, albo wyrzucone wraz ze spalinami ( biały dym) tak że darujcie sobie wypisywanie cudów o zasysaniu oleju. Opisane objawy świadczą najprawdopodobniej o uszkodzonym siłowniku, w zależności od tego w jakim położeniu pozostał może uniemożliwiać albo zgaszenie, albo zapalenie silnika, wystarczy go odpiąć od dźwigni która porusza, i przestawiając ją ręcznie zobaczyć co sie będzie działo przy próbie rozruchu. Martwią mnie jedynie opisane zbyt wysokie obroty, świadczyły by o uszkodzeniu (zacięciu, zawieszeniu) regulatora obrotów w pompie wtryskowej i groźbę "rozbiegania się" silnika, a co za tym idzie jego uszkodzenia.
    Jeszcze raz zapytam autora - jakim cudem zobaczyłeś na bagnecie że masz ropę w oleju, skoro ON miesza się z olejem dając mieszaninę jednorodną , bez widocznego przejścia i jedynym objawem jest to że oleju przybywa miast ubywać ?.

    0
  • #10 07 Sty 2008 12:24
    Michu10
    Poziom 32  

    robokop tak jak mówiłem wcześniej stan oleju się podniósł znacznie , zrobił się bardziej rzadki jak dotkne palcem to wyrażnie widać ze to paliwo. Byłem u pompiarza on stwierdził że pompę muszę mu dowieść bo najprawdopodobniej przyczyną jest zawór ciśnieniowy w pompie i to sprawia że silnik rozbiega się .

    0