Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CB Alan 42 brak wyciszania szumów pokrętłem squelch.

VH271 07 Jan 2008 15:08 3989 10
  • #1
    VH271
    Level 2  
    Mam problem z CB Alan 42 ( jest to model starczy od Alan 42 multi). Od pewnego momentu nastąpiło zjawisko nie reagowania przez radyjko na wyciszanie szumów pokrętłem squelch. Problem polega na tym, że radio raz reaguje a inny razem nie na t o pokrętło przy czym trudno ustalić od czego to zależy. Zjawisko to również występuje przy pracy z krótką anteną jako ręczniak chocia w mniejszym stopniu. Będę wdzięczny za informację czy jest to wada radia czy też anteny. Ostatnio zmieniłem antenę samochodową na krótszą (98cm i chyba gorszą Hester).
    Jeśli jest to problem samego radia ( w serwisie Alana gdzie zgłosiłem te objawy powiedziano mi, że mógł uszkodzić się jakiś podzespół, którego aktualnie nie mają i nie wiadomo czy będą mieli), to czy warto inwestować w naprawę, czy też dać sobie spokój i kupić nowe radio. Przyznaję że „dojrzewam” do kupna Presidenta Harry II ASC.
    Pozdrawiam
    VH271

    Zmieniłem tytuł.
    (Problem) – ozdobnik? -->REGULAMIN pkt 11.
    Następnym razem będzie OSTRZEŻENIE.
    [hefid]
  • #2
    sq7fbr
    Level 16  
    Witam!
    Z tego go napisałeś wnioskować można, że uszkodzeniu uległ sam potencjometr lub/i powstały zimne luty przy jego wyprowadzeniach ( założenie innej, cięższej anteny powoduje inne naprężenia w okolicy potencjometru).
    Co możesz zrobić małym nakładem kosztów to zaaplikować trochę sprayu do PR w potencjometr i poprawić luty. Naprawa taka nie będzie droga i prawdopodobnie "uzdrowi" radyjko.
    W kwestii wymiany radia na inne, jestem za gdyż parametry Harry-go oraz funkcjonalność są o niebo lepsze. Jedyny plus używania ręczniaka w aucie to to że można go łatwo z niego zabrać ustrzegając się przed kradzieżą.

    Pzdr.

    Robert
    sq7fbr
  • #3
    optirok
    Level 2  
    miałem podobny problem z potencjometrem. w zakładzie naprawiającym elektronikę powiedzieli mi, że naprawiać się nie opłaca bo za drogo. ale kupiłem potencjometr za 5 zł i naprawiłem sam więc to może być to ale mi problem zaczą się od trzasków przy regulowaniu
  • #4
    SP5ANJ
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    VH271 wrote:
    ...Jeśli jest to problem samego radia ( w serwisie Alana gdzie zgłosiłem te objawy powiedziano mi, że mógł uszkodzić się jakiś podzespół, którego aktualnie nie mają i nie wiadomo czy będą mieli...

    W firmie ALAN to standard w tych odpowiedziach. Obecnie serwis Alana (bez byłych/starych pracowników) to juz niestety pisząc po "nowemu" poprostu "badziewie".
    Osoby bedące w serwisie Alana pod Warszawą wogóle nie znają sie na jakiejkolwiek naprawie sprzetu radiokomunikacyjnego.

    Po odejściu fachowców ! (starej daty) z Alana to juz nie ten sam serwis. Są tam jakieś NIE-dobitki ludzi , którzy myślą , że sam fakt bycia serwisem Alana to niby " zaszczyt ".
    Stwierdzam z pełną odpowiedzialnością osobistą i prawną , że serwis Alana w Jawczycach pod Warszawą to poprostu ludzie , którzy maja potencjalnego klienta za przysłowiowego "wariata".

    Na proste pytanie serwisowe , zawsze odpowiadają, że nie da się ... zrobić... .A karta gwarancyjna wystawiona przez sprzedawcę , czy jest ważna (bo jak NIE to ONI tez NIE).

    Ja osobiście będąc serwisantem/konserwatorem sprzętu radiokomunikacyjnego (czasami CB) z aktualnym certifikatem (różnych "światowych firm") nie jestem w stanie wyegzekfować jakiej kolwiek naprawy sprzętu CB. Zawsze jest problem samego okresu naprawy gwarancyjnej lub samej NIE możności jej wykonania.
    Stwierdzam (jak wyżej) , że w Alan Polska w samym jej serwisie pracują ludzie NIE kompetentni w kwestii radiokomunikacji. A w Warszawie chodzą "słuchy" , że w Alanie (serwisie) pracują poprostu laicy albo hydraulicy w kwestii samej hydrauliki. Hi Ha.

    Pozdrawiam.
    PS. Stwierdzam ,że Alan Polska zszedł tak na przysłowiowe PSY. Chciałbym , aby ten post przeczytał właściciel tej firmy i doszedł do podstawowego wniosku , że byc radiowcem w dziedzinie radia to ZASZCZYT a nie przywilej czy dez-informacja. A ten śmigłowiec , który stoi na posesji Alana , powinien przypominac o tym , aby w samej idei sprzedaży nie istniał problem śmigła jak w lotnictwie (lotnik wie o co chodzi).
  • #5
    sq6ade
    Level 40  
    Serwis powinien przynajmnej zapewnić dostęp do części w ludzkich cenach i do ew. schematu urządzeń. Nie muszą naprawiać , jest wielu chałupników których umiejętności często gęsto biją na głowe serwisantów z certyfikatami.
    Ale jak nie ma nietypowych części to lipa.
    Np. taka chytra i pazerna Motorola stosuje zaporowe ceny na wszystko i mają z główki. Ale można inaczej - zadzwoncie np. do Conspark.
  • #6
    green33

    Level 31  
    Krzysiek, może i Motorola stosuje ceny zaporowe, ale przynajmniej można wszystko kupić ... A Alan to wiadomo... przez 4 lata przewaliłem ponad 3000 szt CB radia wszelkiej maści i mniej więcej wiem jak wygląda wsparcie u dystrybutorów. Miło wspominam współpracę z Piotrkiem z Maycoma :) Miło mnie zaskoczył Icom Polska - dostałem od nich cennik na materiały serwisowe - arkusz w excelu - part. no. i cena ... do tego wystarczy jeszcze tylko serwisówka do danego urządzenia i po problemie, a i ceny dość przystępne, bo za tasiemkę do mojego IC E90 dałem tylko około 2 euro. Wadą jest dośc długi czas oczekiwania jeśli coś trzeba ciągnąć z Japoni.

    O Consparku nawet mi nie pisz... przez 4 miesiące nie mieli głośników do VX2000 .... pomijam ich politykę cenową przy handlowaniu z nimi.

    Pozdrawiam Marcin

    P.S. Głośniczki wysłane - do ADE
  • #7
    robert.szarek
    Level 19  
    Panowie nie piszcie o wadach czy zaletach firm o ktorych dyskutujecie lecz propblem jest w braku blokady szumów w trxie jw. jesli sam potencjometr okaze sie sie być Ok wtedy pozostaje wymiana tranzystora pracujacego w regul.SQL. nie stety nie znam na pamiec schematu tego trxa ale mysle ze odszukanie go nie bedzie problemem.p-owodzenia!!!! w nowym 2008 roku Wszystkim:!:!!!!!
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    VH271
    Level 2  
    Na wstępie chciałbym wszystkim który odpowiedzieli na mój problem serdecznie podziękować. Przepraszam że opiero teraz ale przez pewien czas byłem poza domem. Spróbuję naprawić sewgo Alana. Powiedzcie tylko gdzie w Warszawie można szukać części do naprawy. Jako wstrętny humanista mam dość mgliste pojęcie na ten temat.
    Z góry dziękuję.
  • #10
    sq7fbr
    Level 16  
    Najlepiej na giełdzie Wolumen (boczna ul. Wolumen, główna Kasprowicza). W niedziele od rana. I weź ten zepsuty potencjometr na wzór, bo będziesz musiał dobrać z dostępnych ponieważ z identycznym będzie problem.

    Hej!
    Robert