Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Neon 2l 16v - skoki obrotow przy rozgrzanym silniku

klisza7 08 Sty 2008 00:32 4171 3
  • #1 08 Sty 2008 00:32
    klisza7
    Poziom 1  

    Po zakupie neona, od samego poczatku mam problemy z obrotami. Samochod posiada silnik 2l 16v 96r. Odpalam samochod bez problemow, silnik pracuje rowno do momentu jak sie nie rozgrzeje np. po przejechaniu okolo 10 km. Objawy mam takie: spadek obrotow pomimo deptania na gaz,dusi sie, spada mu moc i ciezko wydusic z niego choc 60 km/h - i zapala mi sie kontrolka awarii. Silnik wtedy pracuje nierowno, z draniem. Ma jednak momenty wejscia na obroty ok 3 000 i tez blokuje sie w tych zakresach obrotow - ale to rzadziej. Np. dzisiaj jadac 60 km i non stop depczac na gaz do oporu po 5 km. nagle dostal kopa i wskoczyl na obroty 3 000.
    Bylem juz u 5 mechanikow i elektromechanikow - pomysly byly rozne. Tym sposobem dokonalem napraw: wymiany swiec, wyciecia katalizatora, sprawdzenia kabli wys. napiecia, wymiany cewki, sprawdzenia sondy lambdy. po podlaczeniu do komputera mechanicy mowia, ze jest uszkodzony pierwszy uklad zasilania w jakims punkcie B ??? Wiekszosc z nich uwaza ze to cewka ale ja ja juz wymienilem. Ogolnie samochod jest sprawny, kiedy silnik nie jest rozgrzany. Dobrze by bylo wiedziec wreszcie co mu jest.
    Jak ktos ma jakies pomysly, lub podobny problem - to piszcie. Z gory dzieki.

    klisza7(małpa)googlemail.com
    GG 1149824

    0 3
  • #2 10 Sty 2008 14:47
    mariusz76
    Poziom 11  

    proponował bym wymienić komputer. Wszystko wskazuje na to że to on wariuje, coś oszukuje czujniki, a skoro raz cii dusi , raz podwyższa obroty to mało prawdopodobne jest aby większość czujników padła, moje gg 4315225 też mam neona :) w razie pytań pisać

    0
  • #3 01 Lut 2008 23:44
    bujac
    Poziom 10  

    Mam identyczne auto i były podobne problemy,po pierwsze radzę odczytać kody błędów czyli kilkakrotnie włączyć i wyłączyć stacyjkę po ponownym przekręceniu kluczyka kontrolka "check engine" będzie cyklicznie mrugać długie mrugnięcia to dziesiątki,krótkie-jedności,po drugie u mnie przyczyną takiego zachowania silnika był uszkodzony-przebicie jeden z przewodów wysokiego napięcia,po trzecie czytałem na forum,że słabym punktem tych silników jest kiepska wtyczka przewodów zasilających cewkę zapłonową-często występują wewnątrz niej przerwy i stąd takie zachowanie silnika,jeśli nie pracują jeden lub dwa cylindry sonda dostaje sygnał o zbyt bogatej mieszance i silnik głupieje,ciągnie ostro powietrze,a auto nie chce jechać do przodu-tak przynajmniej u mnie się to objawiało po wciśnieciu pedału gazu do oporu po chwili dławienia auto dostawało kopa i jechało w miarę normalnie,po jakimś czasie sytuacja sie powtarzała dlatego radze sprawdzić tą wtyczkę i wymienić na nowe przewody wysokiego napięcia

    0
  • #4 13 Gru 2009 22:10
    wlodek64
    Poziom 1  

    u mnie tak się działo jak zaczeła siadać pompka silnik wariował

    0