Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 306 1,6 98r czujnik temp. dla komutera (niebieski)

08 Sty 2008 19:12 13071 18
  • Poziom 10  
    Witam, czy kotoś z forumowiczów orientuje się jaka powinna być charakterystyka czujnika jak w temacie. U mnie na omomierzu nie wskazuje on żadnych wartości, i wydaje mi się że jest nie sprawny. Mam problemy z uruchamianiem auta jak jest zimny i stąd moja podejrzenia. Nadmienie że obok jest czujnik temp. wody(zielony) i on w temp. pokojowej ma ok 2k Omów i wskaźnik na desce pokazuje prawidłowe wskazania. Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    czujnik o charakterystyce NTC
    napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
    opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
    opór: 200 - 300 omów / 90 °C
  • Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedz. Czujnik do kosza:-)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    To w takim układzie z którego czujnika komputer zbiera informacje o temperaturze silnika. Chyba nie z tego co czujnik temperatury cieczy chłodz. Tak jak wspomniałem wcześniej mam problem z odpalaniem auta jak jest zimny tak jakby wogóle nie było ssania. Wymieniłem już sonde, przewody wysokiego i dalej to samo.
  • Poziom 25  
    Czujnik do komputera ma kolor zielony. Niebieski jest do kontrolki i wskaźnika temperatury.
  • Poziom 10  
    To dziwne czujnik zielony mam wkręcony w termostat. W każdym bądz razie na niebieskim nie mam wskazań omomierza, czy ktoś wie czy tak powinno być czy jednak do kosza.
  • Poziom 25  
    Jeśli ma jeden styk to bimetal zwiera go do masy po przekroczeniu maksymalnej temperatury. Jeśli ma też drugi to przez między nim a masą jest termistor.
  • Poziom 10  
    Witam!
    Mam 306 1,4.To napewno zielony czujnik jest powodm awarii, ale przecież co za problem sprawdż kodem migowym zielony czujnik kod błędu 14
    Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich serdecznie i pozwolcie ze przylacze sie do tematu.
    posiadam puga 306 rocznik 99 meridian przebieg 104kkm z podobnym problemem "falujace obroty" jednak u mnie nie jest do konca tak samo a mianowicie na zimnym silniku odpala bezproblemowo i obroty wskakuja na 950-1050 jednak po zagrzaniu silnika okolo 75 stopni zaczynaja sie schody silnik zaczyna falowac od 800 do 1300 a gdy zgasze silnik i probuje go odpalic ponownie jest problem albo nie moge odpalic wogole albo zaskoczy i oscyluje w granicach 500 obrotow by po chwili wskoczyc na 950 a nawet czasami 1300 sprawcalem krokowca zmienialem go pare razy ale jedyny objaw jaki sie pojawia to taki ze przy odpietym krokowcu nie ma problemu ze startem na cieplym silniku, w koncu nawiazujac do tematu zrobilem pomiary obydwu czujnikow temperatury zielonego i niebieskiego, na pierwszym przy rozgrzanym silniku jest dokladnie 200 omow a napiecie we wtyczce wynosi 5.03 V jednak na nabieskim sytuacja jest zupelnie inna na potencjometrze nie pokazalo sie kompletnienic zadnej reakcji czy byl zagrzany czy zimny a napiecie na wtyczce wynosi okolo 14,5 V iteraz zachodze w glowe co jest przyczyna wachania obrotow czy to napiecie jest ok?? a moze cos nie tak z ECU, prosze o podpowiedz i z gory serdecznie dziekuje.
  • Poziom 25  
    Napięcie i rezystancja jest w porządku. Prawdopodobnie problem tkwi w silniku krokowym.
  • Poziom 10  
    w porzadku, czyli napiecie 14,5V na niebieskiej wtyczce jest ok ?? z tego co rozumie a wina lezy w krokowcu ??
  • Poziom 13  
    radex3 rozwiązałeś swój problem? Jeśli tak to napisz co było przyczyną. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Ocio, czy rozwiązałeś swój problem? Mam identyczny i identyczne wskazania na omomierzu. Co ciekawe odłączyłem zielony i niebieski a samochód identycznie pracował. Jeszce ciekawsze że dalej pokazywał temperature na desce rozdzielczej. A może ktoś podpowie co jeszcze sprawdzić? Ja sprawdzałem te dwa i odpinałem jeszcze jeden czerwony przy przepustnicy i też normalnie działał silnik.
    peugeot 306 1,6 98r czujnik temp. dla komutera (niebieski)
  • Moderator Samochody
    Jak odpinałeś to co na zdjęciu, to gratuluję, włącznik wentylatora chłodnicy.
    Czujniki są w głowicy, w obudowie termostatu
  • Poziom 2  
    witam.

    miałem podobny problem z temperaturą w swoim Peżocie 306 (1.4 "husky" 99 rok,benz.) po wymianie uszczelki pod głowicą, uszczelki pod kolektorem wydechowym, planowaniu głowicy,termostatu, świec, oleju , filtrów... temperatura cieczy po za miastem przy prędkości 100 - 110 km/h i 3000 rpm wahała się między 93 a 110 stopni w mieście zaś po przejechani 2 km wskakiwała na 90 .wszystko wskazywało na to ze coś jest nie tak z obiegiem cieczy,mechanik uznał ze trzeba wymienić pompę wody,wymieniliśmy -dalej to samo. później podejrzenia padły na nierównomiernie rozgrzana chłodnice na górze gorąca a na dole zimna, przepłukałem cały układ płynem prestone flush-nic nie pomogło. pozostało wymienić chłodnice a razem z nią czujnik od wentylatora, co też uczyniłem-dalej nic...po tylu wizytach w warsztacie i wydanych pieniądzach determinacja sięgnęła zenitu , rozważałem sprzedaż auta aż pewnego dnia postanowiłem sprawdzić czujniki na silniku. zmierzyłem oporności na zielonym(ECU) i na niebieskim(wskaźnik na desce rozdzielczej) zielony miał odczyty prawidłowe, niebieski zaś nie miał żadnych. udałem się do innego warsztatu wytłumaczyli mi jak powinno się sprawdzać oporność na niebieskim czujniku, sprawdzili okazało się ze odczyty są błędne ale dla pewności z podłączonym komputerem udaliśmy się w trasę. na desce rozdzielczej temperatura cieczy wynosiła 110 stopni rzeczywista zaś 82- 88. następnego dnia wymieniłem czujnik i problemy z temperatura ustały jak ręka odjął...

    chcesz coś zrobić dobrze zrób to sam :)
  • Poziom 11  
    Witam
    temat dość stary, ale przydał mi się opis w szczególności od wroobel87
    mam jeszcze dokładnie taki sam problem

    jeżeli ktoś był by łaskaw oświecić ciemny naród i opisać co to za układ czujnika i czemu normalnie nie można zmierzyć tego omomierzem, na pewno sporo osób było by wdzięcznych, ja również:)

    peugeot 306 1,6 98r czujnik temp. dla komutera (niebieski)
  • Poziom 27  
    da sie zmierzyć omomierzem
    zawiera NTC i styk przegrzania
  • Poziom 11  
    masz rację, dopiero gdy drugi raz spojrzałem na schemat, zobaczyłem, że trzeba mierzyć pomiędzy jedną nogą styku a masą, pomiędzy stykami kompletna przerwa, jak zresztą widać na schemacie
    czyli jest to termistor, przed chwilą zmierzyłem ma 2,7k
    jutro go wymienię i zakładam, że temperatura na wskaźniku już nie będzie skakać z góry na dół