Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW , ABF 2.0 16v Problem ze sterowaniem przekaźnika pompy.

09 Sty 2008 15:47 5233 15
  • Poziom 9  
    Witam jeste tu nowy i od razu mam pytanie mam objawy identyczne jak podane w tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...y+paliwa&sid=f764fd6cfc4f46594ed91a90c5bd1ac7.

    W Corrado mam silnik wsadzony aktualnie z passata b4 (typ:ABF 2.0 16V) po zalaczeniu zasilania na pinie (6) ktory odpowiada za sterowanie przekaznikiem pompy jest 1,7V mierząc miedzy nim a masą a mierząc mierzy nim a + jest przez 2 sekundy 11V pozniej spada na 4V ( i tak niby powinno byc aby zadzialalo ale nie zamoyka się obwod :cry:) . Pomiary takie sa czy sterownik jest podlaczony w aucie czy poza nim czy sa wszystkie czujniki czy nie ma zadnego podlaczonego , Poza tym komputerek jest OK. Najciekawsze jest to ze wczesniej silnik ten z tym kompem byl w Golfie 2 i wszystko bylo ok , kupilem corka z Corka wsadzilem silnik do Golfa i normalnie wszystko , silnik z Golfa poczekal 3 miesiace pod plandeka na dworze (wiazki i komputer w domu) wlozyle mgo do Corrado i kicha. Mam tez drugi komputer od takiego samego silnika tyle ze rok 96 ,tez dziwny bo nie ma procedury wlaczania pompy po zalaczeniu zaplonu na 2 sekundy ale wlacza go na stale. zwariowac idzie , jakies rady ? :D :|
  • Relpol
  • Poziom 35  
    Chyba masa ci gdzieś ginie. Sprawdź masowanie.
    Sprawdź też napięcie bezpośrednio na stykach cewki przekaźnika, bo z tego opisu coś nie do końca jasne.
  • Relpol
  • Poziom 9  
    wrzucam dwa pogladowe rysuneczki ktore moze wyjasnia sytuacje ;]

    Sytuacja gdy miedzy pinem sterujacym (6) a + ze stacyjki jest cewka przekaźnika.
    VW , ABF 2.0 16v Problem ze sterowaniem przekaźnika pompy.

    I sytuacja gdy odlaczymy przekaźnik

    VW , ABF 2.0 16v Problem ze sterowaniem przekaźnika pompy.

    Dodano po 5 [minuty]:

    a i w sytuacji gdy pin 6 jest wolny to miedzy nim a masą jest nieskończony Ω a pomiędzy nim a + jest 3 MΩ
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sterowania nie ma
  • Poziom 9  
    goldwinger napisał:
    Sterowania nie ma


    a jak moze byc przyczyna ? bo chyba nie uszkodzenie jakiegos z czujnikow silnika bo na 2sekundy powinno pomimo wszystkiego uruchomic pompe
  • Poziom 17  
    Sprawdź masy sterownika - wszystkie.
    Sprawdź typ przekaźnika- różne przekaźniki - różne wyprowadzenia.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zarówka 21w zamiast cewki przekaźnika jak pociągnie żarówkę t jest sterowanie. Kręcimy następnie rozrusznikiem żarówka zapala się lub nie - wyciągamy wnioski.
  • Poziom 9  
    lindonerl napisał:
    Sprawdź masy sterownika - wszystkie.
    Sprawdź typ przekaźnika- różne przekaźniki - różne wyprowadzenia.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zarówka 21w zamiast cewki przekaźnika jak pociągnie żarówkę t jest sterowanie. Kręcimy następnie rozrusznikiem żarówka zapala się lub nie - wyciągamy wnioski.



    zarowki 3W nie pociagnie , powinien zwierac na 2 sekundy po wlaczeniu zaplonu a nie zwiera , tym bardziej gdy sie kreci , masy sa OK , stawiam na ECU :| dobrze ze mam 2 w zapasie
  • Poziom 35  
    A +12V ci nie siada na zasilaniu ? bo to raczej wątpliwe żeby się tak stopień sterujący uszkodził. Ciągle wydaje mi się że to jakiś problem zasilaniowo / masowy
    Próbowałeś włączyć pompę paliwa na stałe ? Czy wtedy silnik zapala ??
  • Poziom 9  
    bartek_j napisał:
    A +12V ci nie siada na zasilaniu ? bo to raczej wątpliwe żeby się tak stopień sterujący uszkodził. Ciągle wydaje mi się że to jakiś problem zasilaniowo / masowy
    Próbowałeś włączyć pompę paliwa na stałe ? Czy wtedy silnik zapala ??


    silnik zapala gdy zmostkuje pompe i ma zasilanie , sam przekaznik nie cyka , wszedzie gdzie ma byc 12 v tam jest a tam gdzie ma byc maasa jest masa
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    silent_rob napisał:
    zarowki 3W nie pociagnie

    a ja myślałem że załącza tylko na 2 sek a poźniej cisza, tak to co innego
  • Poziom 2  
    Sterowanie pompą w tym silniku idzie masą. Wiec powinienes mieć na wyjsciu z kompa (6) mase po przekręceniu kluczyka (impuls okolo 2 sek.)
    Po zaskoczeniu silnika dopiero idzie masa na stała z kompa, moze wiec brakuje jakiego impulsu do ECU o tym ze silnik kręci.
  • Poziom 9  
    mocarz75 napisał:
    Sterowanie pompą w tym silniku idzie masą. Wiec powinienes mieć na wyjsciu z kompa (6) mase po przekręceniu kluczyka (impuls okolo 2 sek.)
    Po zaskoczeniu silnika dopiero idzie masa na stała z kompa, moze wiec brakuje jakiego impulsu do ECU o tym ze silnik kręci.


    po przekręceniu kluczyka nic sie nie dzieje , o tym ze silnik kreci jest sygnal bo inaczej by nie zapalal na zmostkowanej pompie :|
    po przekreceniu ukazuje sie 12 v na te 2 sekundy i spada do 4 ale zarowki to nie pociagnie ani niczego innego i o ile mi dobrze wiadomo to ten 2 sekundowy impuls powinien pojawic sie po przekreceniu stacyjki chocby nie wiem co bylo odlaczone od kompa . Ecu wyjelem z auta podlaczylem na zasilacz 12V tam gdzie powinno byc 12 dalem 12 tam gdzie miala byc masa byla masa i rezultat ten sam , tak samo gdy komputer jest w aucie podlaczony do wszystkich urzadzen ( sprawdzalem wszystkei kable czy przewodza) masy dodatkowo zwieralem miedzy ECU + silnik + buda+ szyna masowa nad skrzynka elektryczna . Jendym slowem zero zmian :|
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No to sterownik leży
  • Poziom 9  
    dziwne tylk oze popsul sie przez 3 miechy lezenia :D dobrze ze przed wakacjami kupilem drugi hah , mialem z niego mapy zgrac a tak wychodzi ze stary bedzie dawca ::D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masz drugi i nie podstawiłeś na próbę?
  • Poziom 9  
    goldwinger napisał:
    Masz drugi i nie podstawiłeś na próbę?

    podstawilem i dziala aczkolwiek inaczej bo nie zalacza sie na 2 sekundy a na ciagle zasila pompe mozliwe ze wynika to z innego systemu grzania sondy lambda , stary komp grzeje przez kolejny przekaznik strerowany dodatkowym sygnalem a ten komp grzeje przez przekaznik pompy