Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak wyregulować zawory w kosiarce spalinowej B&S

10 Sty 2008 13:09 41758 13
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.

    Posiadam kosiarke B&S w ktorej nie moge ustawic zaworów.Kosiarka w ogóle ani nie "kaszlnie"ani nie chce sie odezwac zapewne dlatego ze zle reguluje zawory.

    Ustawiam tłok gdy jest on maksymalnie w górze(sprawdzam to śrubokrętem0wtdey mam lużne zawory wkładam szczelinomierz i ustawiam 0,25mm wydechowy i 0,20 ssacy.

    Po takim wyregulownaniu kosiarka wogule nie pali.

    Co moze byc teo przyczyna

    z gory dziekuje za kazda pomoc

    Ps.duzo sie nie znam na tych sprzetach-prosze o wyrozumialosc
  • Poziom 25  
    A masz iskrę na świecy.I benzynę w baku ,gazniku.A może to na olej napędowy:D
  • Poziom 9  
    dziekuje za taka odpowiedz.Na tyle to sie troszke znam zeby stwierdzic czy jest benzyna i iskra.Myslalem ze tu pomagaja ale chyba sie mylilem.

    Prosze o pomoc bardziej powazniejszych ludzi.

    Pozdrawiam

    Ps.Czy zawory przypadkiem nie ustawia sie gdy jeden jest docisniety a drugi ma luz i odwrotnie??

    jakie maja byc prawidlowe luzy ??
  • Poziom 25  
    Powinny być znaki na kole ,jeśli ich nie na to.............Sory za ton.Tu różnie z tym bywa.Jakie są świece,jak wypalone?,czy jest sprężanie na cylindrach.?Silnik 2 czy 4 suwowy?Musisz pytać konkretnie ,aby otrzymać konkretną odpowiedź.Jeżeli by to miały być tylko źle wyregulowane zawory to coś by się działo.Chyba ,że całkowicie brak synchronizacji zaworów z tłokami.


    Moderowany przez Błażej:

    Proszę kolegę, by wskazał jakikolwiek silnik dwusuwowy posiadający zawory! Może przed napisaniem warto sie zastanowić, co się pisze, a nie pisać tylko dla pisania!

  • Poziom 9  
    Niema problemu....silnik 4suwowy, sprezanie jest bardzo dobre,swieca nie jest wypalona.Ustawiłem zawory i zapalilo za pierwszym , kosiarka pochodzila okolo 15 minut zgasilem ja i niestety juz nie moglem uruchomi.Po regulacji nastepnej i zmniejszeniu zaworow nie pracuje jak trzeba.

    Ja powinien byc odstep na zaworach czy taki jak ja puisze czy inny??
    moze 10 na ssacym a 15 na wydechowym.

    Dzieki za odpowiedz.
  • Poziom 25  
    W tym wypadku luz na zaworach nie ma znaczenia aż tak wielkiego jak przypuszczasz.Silnik przy źle wyregulowanych powinien odpalić.Przyczyna jest gdzieś indziej.Sprawdź pozostałe ,o których pisałem.Koniecznie poszukaj znaków na kole i na podstawie ich sprawdź jak zachowują się zawory i w jakim momencie pojawia się iskra (czyli bardziej precyzyjnie jak działa przerywacz)
  • Poziom 9  
    Kosiarka to Viking MB 505 BS .Jezeli wyreguluje zawory odpala za pierwszym ale jezeli sie nagrzeje silnik juz niemoge.

    Czyzby w takim przypadku byla wina cewki (bo takie zastosowanie jest w tej kosiarce)
  • Poziom 25  
    Całkiem to możliwe.
  • Poziom 9  
    mozliwe ale co??

    zla przerwa??

    toc chyba ona nie zmienia sie pod wplywem ciepla

    jedynie co mi przychodzi do glowy ze pod wplywem ciepla zawory zmniejszaja swoje luzy i dlatego ciezko pali jak jest cieply

    nie sadze zeby to ylo co innego

    tylko wlasnie nie wiem ile maja miec te zawory odstepu czy troche wiecej jak 25 i 20


    sorki ale ty chyba sie mniej znasz jak ja.


    Moze ktos inny bedzie mogl pomoc
  • Poziom 25  
    Spotkałem sie z tym ,że nagrzana cewka zupełnie traci emisję.Ale ja nie odzywam się już.
  • Poziom 9  
    P.Robercie przepraszam za swoja opinie moze za wczesnie ja wyciagnelem sprawdze ta cewke i wyelimnuje ta mozliwosc.Odnosnie tego ustawienia zaworow to tez to sprawdze ale zdaje mi sie ze tak je regulowalem i tez nic.Niektorzy tez pisza ze ma byc zawor jeden docisniety do konca a drugi luzny i an odwrot.

    Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi.Sprawdze to i jeszcze sie odezwe.

    Jak komus przyjdzie co sjeszcze do glowy co to moze byc niech sie odezwei :)
  • Moderator Samochody
    Zostaw zawory tak jak miałeś je wyregulowane, tłok ma być w GMP, oba zawory zamknięte, zimny silnik, wtedy je regulujesz, wartości 02 - 02,5 będą w sam raz. Następnie zobacz czy masz wogóle iskrę i jeśli masz taką możliwość w którym miejscu ruchu tłoka następuje - powinna ok 3 mm prze GMP. Jeśli iskry nie ma/ zanika to możliwe że masz zbyt mało oleju lub uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, nie wiem jak u Ciebie ale w większości silniczków czujnik jest połączony z ukł. zapłonowym uniemożliwiając uruchomienie w przypadku zbyt niskiego poziomu oleju.
    A w ogóle dlaczego postanowiłeś regulować zawory, co się działo z maszyną ?.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Piszesz, że lepiej sie znasz, a wcześniej pytasz, w którym położeniu się ustawia zawory... Więc zweryfikuj swoją wiedzę! Chyba po to producent silnika przewidział jakieś ustawienia, by takie stosować, bo wtedy silnik osiągnie optimum swojej pracy. Też dziwne pytanie...
    Jak mierzyłeś kompresję? Bo twierdzisz, że "sprężanie bardzo dobre". Jak to oceniłeś?
    I jeśli zawory się NORMALNIE zamykają i domykają i głowica jest szczelna, to nawet zwiększone luzy nie zgaszą silnika. Będzie klepał ale pracował.
    Więc usterki należy szukać gdzie indziej.
    A jest to na tyle prosty silnik, ze jego diagnoza nie powinna być trudna.
  • Użytkownik usunął konto